۰۴/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۳ یکشنبه

صبح قزوین شعار مرگ بر آمریکا ریشه در فرهنگ قرآن و عاشورا دارد
کد خبر: ۱۴۶۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه بوئین زهرا:

شعار مرگ بر آمریکا ریشه در فرهنگ قرآن و عاشورا دارد

حجت الاسلام زرینه: اگر امربه معروف و نهی ازمنکر به خوبی اجرا شود، دیگر فرائض هماقامه خواهد شد.

شعار مرگ بر آمریکا ریشه در فرهنگ قرآن و عاشورا دارد
به گزارش صبح قزوین به نقل از بوئین نیوز، حجت الاسلام زرینه امام جمعه شهرستان بوئین زهرا ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و حدود الهی با اشاره به آیه ۱۹۷ سوره بقره گفت: خداوند متعال دراین آیه فرمود: ((… وَ ما تَفعلوا مِن خَیرٍ یَعلمهُ اللهُ وَ تَزوّدوا فَإنَّ خِیرَ الزّادِ التّقوی وَاتّقونِ یاأولِی الألبابِ)) آنچه از کارهای نیک انجام دهید خدا آن را می داند و زاد و توشه تهیه کنید که بهترین زاد و توشه پرهیزکاری است و از من بپرهیزید ای خردمندان! وی ادامه داد : از نظر قرآن کریم هر انسانی مسافر است، طبق آیه ۶ سوره انشاقا : ((یا یُّها الإنسان إنَّکَ کادِحٌ إلی رَبّک کَدحاً فَملاقیه)) ای انسان تو با تلاش و رنج به سوی پروردگارت می روی و او را ملاقات خواهی کرد، هر مسافری نیاز به زاد و توشه سفر دارد، امام حسن مجتبی(ع) به جناده فرمود: ((إستعِدّ لسفرِکَ وَ حصّل زادک قَبل حلولِ أجلکَ)) – آماده سفر آخرت باش و زاد و توشه خود را بردار قبل از آنکه أجل تو را دریابد، بهترین زاد و توشه این سفر هم تقوا است، ((فَإنّخیرَ الزّادِ اتّقوا)).
امام جمعه بوئین زهرا در ادامه گفت : از عوامل آسان شدن سکرات موت صله رحم و نیکی به والدین است ، یکی از اموری که رعایت آن باعث آسانی سکرات موت می شود، صله رحم است، به خویشاوندان و نزدیکان، رحم می گویند چون جلوه ای از رحمت خداوند در آنها ظهور کرده، خداوند است که این محبت ها را دربین جمعی از انسانها بنام ارحام انداخته است لذا زیارت آنها در زمین به منزله زیارت خدا در عرش است.
حجت الاسلام زرینه افزود : کسی که قطع رحم می کند در واقع رحمت خدا را از خود قطع می کند براین اساس این همه به آن توصیه شده است.
امام صادق(ع) فرمودند: ((هرکس دوست دارد خداوند سکرات مرگ را بر او آسان نماید، نسبت به خویشان پیوند و نسبت به پدر و مادر احسان و نیکی داشته باشد که دراینصورت خدا سختی های مرگ را بر او آسان می نماید)).
در ادامه امام جمعه شهر بوئین زهرا از عموم مردم برای شرکت در مراسم همایش روحانیون و هیأت امنای مساجد شهرستان که در روز شنبه برگزار خواهد شد، و نیز برای مراسم عمومی تشت گذاری و اعلام عزای سالار شهیدان شنبه شب در محل مصلای نمازجمعه دعوت بعمل آورد.
امام جمعه بوئین زهرا در ادامه به مناسبت ها اشاره کرد که از آنجمله دهم آبان سالروز شهادت اولین شهید محراب و نماینده تام الإختیار حضرت امام(ره) در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز حضرت آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبائی(ره) در سال ۵۸ بدست منافقین کوردل، ۱۴ آبان، اول محرم و آغاز سال ۱۴۳۵ قمری مصادف با هفته احیای امربه معروف و نهی ازمنکر و یوم الله ۱۳ آبان بود.
زرینه افزود : اگر امربه معروف و نهی ازمنکر به خوبی اجرا شود، دیگر فرائض هماقامه خواهد شد.
وی امربه معروف و نهی ازمنکر دو اصل اساسی در دین اسلام هستند، بر همگانی بودن آن دو تأکید کرده وبسیاری از انحرافات موجود جامعه را بخاطر کوتاهی در عمل به وظیفه امربه معروف و نهی ازمنکر ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود که در ایام محرم و عزاداری نسبت به احیای این دو فریضه کم رنگ شده الهی، توجه ویژه مبذول گردد.
خطیب جمعه به یوم الله ۱۳ آبان ماه روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز اشاره کرده و افزود: سیزده آبان در تقویم تاریخ ایران اسلامی در پنجاه سال گذشته یک نقطه عطفی است که در دل خود سه حادثه مهم تاریخی را جا داده است، در ۱۳ آبان سال ۴۳ حضرت امام راحل مظلومانه دستگیر و به ترکیه تبعید شد.
چهارده سال بعد در ۱۳ آبان سال ۵۷ دانش آموزان و دانشجویان متدین و انقلابی به نشانه اعتراض به تبعید رهبر عزیز خودشان به ترکیه در دانشگاه تهران تجمع اعتراض آمیز داشتند که از طرف مأموران نظامی رژیم طاغوت مورد هجوم و حمله قرار گرفتند و در درگیری های صبح و بعدازظهر این روز ۵۶ نفر شهید و صدها نفر مجروح و مصدوم شدند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان