۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین مواضع مقتدارنه در برابر استکبار حفظ شود/ یوم الله ۱۳ آبان نماد بیداری و ایستادگی ملت ایران است
کد خبر: ۱۴۵۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام ابوترابی فرد:

مواضع مقتدارنه در برابر استکبار حفظ شود/ یوم الله ۱۳ آبان نماد بیداری و ایستادگی ملت ایران است

در مواجه با استکبار جهانی باید توجه داشت که نباید از مواضع بحق مان کوتاه بیاییم و باید مواضع با صلابت خود را حفظ نمائیم.

مواضع مقتدارنه در برابر استکبار حفظ شود/ یوم الله ۱۳ آبان نماد بیداری و ایستادگی ملت ایران است

حجت الاسلام ابوترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به در پیش بودن یوم الله 13 آبان و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار داشت: 13 آبان ماه نماد بیداری و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است که بزرگترین ثمره آن تسخیر لانه جاسوسی است که از آن با عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد می شود.

وی 13 آبان امسال را از چند جهت حائز اهمیت دانسته و تاکید کرد: سالروز تبعید امام خمینی (ره)، به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان و همچنین فتح لانه جاسوسی سه نماد اهمیت این روز مهم است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ظلمی که مستکبرین و در کنار امپریالیسم بریتانیا در طول 100 سال گذشته به مردم ایران وارد کرده است افزود: در قرن اخیر حقوق مردم ایران به دست امپریالیسم بریتانیا و همچنین سیاست های استکباری غرب و بخصوص آمریکای جنایتکار پایمال شده است و این امر پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آن جهت رخ داد که نسبت به ملت ایران برتری نظامی داشته و از این ویژگی بر علیه کشور ایران و حقوق حقه مردم آن استفاده کردند حقوق شان را پایمال نمودند.

وی خاطر نشان کرد:  قرآن کریم بر داشتن اقتدار بین مسلمانان تاکیدات بسیاری دارد و باید توجه داشت که  قدرت نظامی به تنهایی اقتدار آفرین نیست بلکه باید در بخش های دیگری همچون  حوزه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز این اقتدار را تعمیم داد.

ابوترابی عنوان کرد: بدون تردید همبستگی ملی و اسلامی می‌تواند به اقتدار جمهوری اسلامی ایران کمک کرده و منافع ملی را از پایمال شدن به دست مستکبرین و جنایتکاران مصون نگه دارد و باید توجه داشت که مواضع مقتدرانه نظام اسلامی در برابر مستکبرین باید حفظ گردد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به ضرورت داشتن اقتدار در برابر مستکبرین تصریح کرد: مهمترین عامل بروز اقتدار امروز جمهوری اسلامی رهبری صالح برآمده از اوج بصیرت، ایمان و عقلانیت است و اگر این اقتدار نباشد مستکبرین و امپریالسم غربی بر ما سلطه پیدا کرده و ما را  دچار استضعاف فکری،علمی، اقتصادی، سیاسی و نظامی می کند که در نتیجه آن حقوق بحق مردم عزیز ایران و نظام اسلامی پایمال می گردد.

وی افزود: امام(ره) براساس رسیدن به این آرمان بلند و مهم قیام کرد چرا که  می خواست حیاط ما در سایه اقتدار همواره الهی و قرآنی و مبتنی بر اخلاق باشد زیرا در حیاط قرآنی مردم وجامعه اقتدار علمی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی دارند و ثمره آن امنیت و نیروی نظامی منسجم است.

ابوترابی تصریح کرد: شیطان با این حیاط سر ستیز و دشمنی دارند پس در هر بره از تاریخ فراعنه وجود دارند و امروز فرعون زمان آمریکاست که در نوک هرم ظلم قرار دارد.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: برای مبارزه با استکبار باید مقتدر شد و این تنها راه مقابله با نقشه های شوم استکبار جهانی و دفاع از حقوق مسلم ماست.

وی ابراز داشت: بنده از تمام دانشجویان و دانش آموزان تشکر می کنم و از آنان می خواهم تا با تلاش بالای خود زمینه ساز اقتدار ملی و علمی ما شده  زیرا که اگر این قشر مهم جامعه نبودند اقتدار کنونی ما در سایه رهبری صالح دینی بدست نمی آمد

ابوترابی در پایان یاد آور شد: هم بستگی ملی مسیر اقتدار را محکم می کند و با اقتدار و توان اقتصادی، سیاسی، علمی است که می توانیم با دشمنان و مستکبرین مقابله نمائیم.

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان