۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین تقدیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از فروشندگان محجبه شهر آبیک
کد خبر: ۱۴۴۴۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

در راستای ترویج حجاب و عفاف صورت گرفت؛

تقدیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از فروشندگان محجبه شهر آبیک

در راستای ترویج حجاب و عفاف اعضای ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک با حضور در مغازه های آبیک از فروشندگان محجبه آبیکی تقدیر کردند.

تقدیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از فروشندگان محجبه شهر آبیک
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اعضای ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک با حضور در سطح شهر از بانوان کسبه شهر آبیک با اهدای جوایزی تقدیر کردند.
رضا پاریاب مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک، در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به این که در دستگاه‌ های اجرایی از جمله نیروی انتظامی نقش مهمی در کاهش آسیب‌ های اجتماعی در کنار آموزش و پرورش دارد که در این زمینه نیاز است تمام نهادهای اداری با تمام توان برای کاهش اثرات آسیب‌ ها در جامعه تلاش کنند، گفت: تقدیر از بانوان محجبه نیز می تواند نقش بسیار مهمی می تواند ایفا کند.
وی با اشاره به این که موضوع آسیب‌ های اجتماعی تنها در حیطه وظایف آموزش و پرورش نیست، عنوان کرد: باید با فرهنگ‌ سازی در این زمینه از همکاری خانواده‌ ها و عموم مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی بهر‌ه‌مند شویم چراکه دانش‌آموزان تنها یک چهارم از وقت خود را در مدرسه هستند که در این راستا بهره‌مندی از توان خانواده‌ها و افراد جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد.
پاریاب با اشاره به این که وقتی ‌که خداوند انسان را آفرید به خود تبریک گفت و وی را به ‌عنوان اشرف مخلوقات قرار داد و شاخصه‌هایی برایش ایجاد کرد که موجب به اوج رسیدن وی در زندگی اجتماعی شود، یکی از این شاخصه‌ها بحث پوشش، زندگی و آداب و معاشرت وی است، تأکید داشت: وقتی یک انسان بخواهد متعالی شود و به آن بالا‌تر‌ها نظر افکند، حتماً باید به امور دینی مانند پوشش اسلامی اهمیت دهد.
این مسئول با اشاره به این که باید نگاه به نامحرم به عنوان یک آسیب جدی برای جامعه دانست، تصریح کرد: در دین و قرآن ما نسبت به عفت و حجاب سخنان نغز و با‌برکت فراوانی آمده است.
مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک با اشاره به این که بحث پوشیدن چشم در مقابل نا‌محرم به دلیل آثار تربیتی که دارد، چراکه عدم اهتمام عمل به این امر باعث آفاتی بسیاری در جامعه می‌ شود، بیان داشت: این اهمیت نشان‌ دهنده آن است که پویایی دین مبین اسلام نسبت به عفاف و حجاب، دید بسیار مهم، متمدنانه و پیشرو است.
وی با اشاره به این که عفاف از حجاب نیز بالاتر است، چراکه عفاف امری درونی بوده و حجاب امری بیرونی است وقتی بانویی عفاف داشته باشد از درون فکر می‌کند که آیا قیمت من همین اندازه است که خود را به نمایش می‌ گذارم برخلاف مکاتب دیگر برخلاف مجامع غربی که مدام به بی‌ حجابی و کشف حجاب دامن می‌ زند، ادامه داد: نبود حجاب به دلیل آن نگاه‌ های کاملاً جنسی است که نسبت به زن دارند اما اسلام به زن نگاه یک انسان متعالی را دارد که نگاه بسیار والایی است.
پاریاب در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به این که از ۷ زن محجبه در شهر آبیک تقدیر صورت گرفت، خاطر‌نشان کرد: اسلام به زن شخصیت می‌ دهد و برای وی ارزش قائل است برخلاف جامعه غربی که به زن به ‌عنوان یک دکور و نماد مادیت و رسیدن به مطامع دیگر می‌ نگرد اما نگاه دین به زن در خصوص عفاف و حجاب یک نگاه هوشمندانه است.
انتهای خبر

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان