۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین مسئولان تحت تأثیر چالش‌های سیاسی، خطی و جناحی عمرشان را تلف نکنند
کد خبر: ۱۴۳۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

مسئولان تحت تأثیر چالش‌های سیاسی، خطی و جناحی عمرشان را تلف نکنند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مسئولان تحت تأثیر چالش‌های خطی، جناحی و سیاسی وقت و عمرشان را تلف نکنند و ضروری است تمرکزمان بر روی رسالت‌های الهی باشد.

مسئولان تحت تأثیر چالش‌های سیاسی، خطی و جناحی عمرشان را تلف نکنند
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار مدیرکل و جمعی از معاونان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر این‌که هدف آموزش و پرورش در مدارس و دانشگاه‌ها باید پرورش اولی‌الالباب باشد، اظهار کرد: گردش آسمان‌ها و زمین که شب و روز را به وجود می‌آورد، آیات الهی است و تنها اولی‌الالباب هستند که آن را درک می‌کنند.
وی تصریح کرد: ممکن است دانشجویی در رشته تحصیلی خود به سطح بالایی از توان علمی دست پیدا کند اما درک حقیقت جهان و خدای متعال از ارزش بسیار بالاتری برخوردار است و باید این نگاه که جهان از سوی خالق اداره می‌شود، در دانشگاه‌ها ترویج پیدا کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خدای متعال جهان را برای انسان، انسان را برای عبادت، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای رسیدن به کرامت خلق کرده و باید تلاش کنیم جامعه در مسیر کرامت و تقوا قرار گیرد.
وی در ادامه به ویژگی‌های اولی‌الالباب اشاره و اذعان داشت: تفکر و ذکر از ویژگی‌های اولی‌الالباب است و این دو ویژگی فکر را در انسان بالنده می‌کنند و در نهایت جوامع دچار جنگ، آشوب و زیاده‌خواهی‌ها نمی‌شوند.
عابدینی بیان کرد: ذکر تنها تسبیح نیست، بلکه خشیت داشتن، همه‌چیز را از سوی خدا دیدن، بهره‌مندی از کرامت و عظمت خدای متعال ذکر محسوب می‌شود و در نهایت ذکر همه قرآن است و باید به فراگیری قرآن بیش از پیش اهمیت داده شود.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که یکی از اسم‌های خدا «نور» و خدا نور مطلق است، افزود: همه نورها در قرآن، پیغمبر (ص) و آل او متجلی شده و هر کسی که بخواهد بدون در نظر گرفتن نگاه قرآن به سراغ کارهای فرهنگی برود، کارش با موفقیت و اثرگذاری همراه نخواهد شد.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که تزکیه نفس پیش از تربیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: فکر، عقل و روح انسان بدون طهارت معنوی، قرآن را درک نمی‌کند و ضروری است به تزکیه نفس پیش از تربیت پرداخته شود.
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم، ابتدا باید در خودمان تحول معنوی ایجاد کنیم و اگر اهل ذکر باشیم، فکرمان بالنده و اثرگذار می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که قرآن انسان را به آدم حیوانی و قرآنی تقسیم‌بندی می‌کند، اضافه کرد: انسان در تقسیم‌بندی اولیه از گوش، چشم و قلب ظاهری برخوردار است و اگر شکر آن را به‌جای آورد، صاحب بصر، سمع و فؤاد که در مرتبه بالاتری قرار دارند می‌شود.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر منابع اسلامی که همانند گنجی نهفته است در جهان ترویج پیدا کند، عالم را متحول خواهد کرد و همه ما برای ترویج آن رسالتی بر عهده داریم و نباید در این مدت کوتاه عمر تحت تأثیر حزب و جناح قرار بگیریم.
وی تأکید کرد: مسئولان تحت تأثیر چالش‌های خطی، جناحی و سیاسی وقت و عمرشان را تلف نکنند، چرا که فرصت عمر کوتاه است و ضروری است تمرکزمان بر روی رسالت‌های الهی باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان