۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین باید برای کاهش آسیب پذیری در پدافند غیر عامل تخصصی عمل کنیم
کد خبر: ۱۴۲۷۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان:

باید برای کاهش آسیب پذیری در پدافند غیر عامل تخصصی عمل کنیم

علی فرخ زاد: باید الزامات ساختمانی در حوزه پدافند غیر عامل کنترل و نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و ارائه تخصص های لازم به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

 باید برای کاهش آسیب پذیری در پدافند غیر عامل  تخصصی عمل  کنیم

به گزارش صبح قزوین به نقل از سازمان نظام مهندسی استان، مفاد تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سازمان پدافند غیرعامل کشور و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری به عنوان پایلوت در قزوین اجرا می شود.

 در این مراسم علی فرخ زاد رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و عضو شورای شهر، اظهار کرد: از این رو نظر به اهمیت موضوع این مبحث به عنوان یکی از مباحث مقررات ملی ساختمان تدوین و اجرایی  می شود که این مقررات مجموعه ای از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم الاجرا در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی است که به منظور تامین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت، صرفه اقتصادی فرد و جامعه وضع می شود.

  این مسئول خاطر نشان کرد: نقش و جایگاه  اين مقررات از حيث قانوني در ماده4 آئين‌نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان كه اشار ه دارد، «مقررات ملي ساختمان به عنوان تنها مرجع فني و اصل حاكم در تشخيص صحت طراحي، محاسبه، اجرا، بهره‌برداري و نگهداري ساختمان ها اعم از مسكوني، اداري، تجاري و عمومي ونظاير آن است» مشخص شده و حوزه شمول آن را در سراسر كشور الزامي نموده است.

 فرخ زاد با اشاره به رونمایی از مبحث 21 مقررات ملی ساختمان که سال گذشته همزمان با هفته پدافند غیر عامل صورت پذیرفت، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با داشتن بیش از 7هزار نفر عضو فعال از ظرفیت بسیار بالایی برای مشارکت در طرح های پدافند غیرعامل برخوردار  می باشد و برنامه ریزی های مناسب را در  مبحث 21 آغاز نموده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بر لزوم اجرایی شدن مبحث21 قانون مقررات ملی ساختمان تاکید و اذعان کرد : معیارها و ضوابط فنی پدافند غیر عامل برای طراحی ساختمان های متعارف که توسط کمیته تخصصی مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و توسط جمعی از اساتید دانشگاهی، کارشناسان، متخصصان و صاحبنظران خبره طی جلسات مختلف و متعدد در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مورد بررسی قرار گرفته بدون شک نقش بسزایی در کاهش آسیب پذیری ها خواهد داشت.

 این مسئول  افزود: همچنین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سازمان پدافند غیرعامل کشور و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برای اولین بار در کشور  را از جمله اقدامات سازنده و اثر گذار در این حوزه  می باشد که کلیه مفاد این تفاهم نامه به عنوان پایلوت در قزوین اجرا می شود.

  وی ادامه داد: در این راستا نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اقدام به تشکیل گروه تخصصی پدافند غیرعامل  نموده تا الزامات ساختمانی در این حوزه کنترل و نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و ارائه تخصص های لازم به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

 فرخ زاد در  پایان اذعان کرد: حفظ سرمايه انساني، سرمايه زيرساختي و فيزيكي را از دیگر اهداف پدافند غیر عامل است  و همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های مرتبط را در این زمینه لازم می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان