۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین هاشمی سعی دارد امور دولت روحانی را در دست بگیرد / کرباسچی عامل نفوذ ی کارگزاران در اصلاحات
کد خبر: ۱۳۹۳۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۶:۵۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

هاشمی سعی دارد امور دولت روحانی را در دست بگیرد / کرباسچی عامل نفوذ ی کارگزاران در اصلاحات

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیش‌بینی می‌شود که هم چون گذشته کارگزاران در صدد نفوذ در جریان اصلاحات بوده تا در صورت موفقیت آن‌ها امور را در دست بگیرند.

هاشمی سعی دارد امور دولت روحانی را در دست بگیرد / کرباسچی عامل نفوذ ی کارگزاران در اصلاحات
به گزارش صبح قزوین ؛ رستم قنبرلو در خصوص حضور کرباسچی به عنوان حامی جریان اصلاحات، اظهار کرد: با توجه به سابقه سیاسی کرباسچی در حزب کارگزاران و انتخابات سال‌های گذشته، جریان اصلاحات باید هدف از حضور وی را توضیح دهد.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: پیش‌بینی می‌شود که هم چون گذشته کارگزاران در صدد نفوذ در جریان اصلاحات بوده تا در صورت موفقیت امور را در دست بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: این جریانات، در دوم خرداد هم به گونه‌ای وانمود کردند که مخالف کاندیداتوری خاتمی هستند اما با مشاهده عدم پیروزی ناطق نوری، حزب کارگزاران و در راس آن‌ها هاشمی به نفع دوم خردادی‌ها تغییر رویکرد دادند.

این کارشناس با اشاره به احتمال مدیریت اصلاحات توسط هاشمی در این دوره، عنوان کرد: با وجود اینکه اصلاح طلبان در دوم خرداد شعار جدایی خط مشی خود از دولت هاشمی را عنوان کرده بودند اما مدیریت آنها به دست وی قرار گرفت.
قنبرلو اذعان داشت: هر حزبی به طور طبیعی خواهان پیروزی در انتخابات است به خصوص اگر بند و بست‌های اقتصادی را در اختیار داشته باشند این توقع دو چندان خواهد بود.
کارشناس مسائل سیاسی استدلال کرد: دولت نهم و دهم تجربه تلخی برای برخی جریانات بود چرا که در این دولت پرده از بسیاری رانت‌ها و مفاسد اقتصادی برداشته شد.
وی با اشاره به اهمیت نقش مجلس در نظارت بر دولت، تصریح کرد: در حال حاضر این جریانات به جهت نگرانی از دست دادن موقعیت خود اقدام به ایجاد چالش‌هایی برای تغییر روند انتخابات می‌کنند.

این کارشناس با بیان اینکه هر دولتی خواهان مجلسی تابع خود است، یادآوری کرد: متاسفانه آقای روحانی در یکی از سخنرانی‌هایش اعتراف به تمایل حضور افراد میانه رو و معتدل در مجلس کرد.
قنبرلو اضافه کرد: یک دولت انقلابی و متدین نباید اینگونه باشد زیرا این نمایندگان هستند که از سوی مردم بر کار دولت نظارت و بررسی خواهند داشت ونباید تابع آن باشند.
کارشناس مسائل سیاسی هشدار داد: غربی‌ها و دشمنان هم اذعان دارند که مجلسی روی کار بیاید که هم سو با آن‌ها و در راستای عملی شدن اهدافشان باشد.
وی با بیان اینکه تشکیل مجلسی اصلح و انقلابی راه مقابله با مفاسد سیاسی و اقتصادی است، تاکید کرد: باید توجه کرد نامزدهای انتخاباتی از سوی چه کسانی معرفی می شوند و چه اهدافی را پیش رو دارند.
این کارشناس در پایان با اشاره به اینکه مجلس جایگاه ریل‌گذاری نظام است، گفت: نمایندگانی که راهی مجلس می‌شوند باید طرف‌دار منافع مردم باشند نه حامی منافع فرصت طلبان و سودجویان.

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان