۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین شریف چهارشنبه با اوباما دیدار می کند/ روابط اقتصادی و حملات آمریکا محور گفتگوها
کد خبر: ۱۳۸۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شریف چهارشنبه با اوباما دیدار می کند/ روابط اقتصادی و حملات آمریکا محور گفتگوها

رسانه های پاکستانی با اشاره به ازسرگیری کمک های نظامی و اقتصادی واشنگتن به اسلام آباد گزارش دادند که روابط اقتصادی و حملات پهپادها به وزیرستان از جمله مسائل محوری در دیدار نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن است.

شریف چهارشنبه با اوباما دیدار می کند/ روابط اقتصادی و حملات آمریکا محور گفتگوها
به گزارش صبح قزوين به نقل از آسوشیتد پرس، پیش از سفر نواز شریف به آمریکا، واشنگتن تصمیم به ازسرگیری کمک نظامی و اقتصادی بیش از 1.
6 میلیارد دلاری به اسلام آباد گرفته است که در پی افزایش تنش در روابط دو کشور به خاطر حمله مخفیانه سیا به پناهگاه اسامه بن لادن رهبر القاعده به حالت تعلیق درآمده بود.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که نواز شریف روز شنبه، اسلام آباد را به مقصد واشنگتن ترک کرد و گفته می شود که روز چهارشنبه در دیدار با باراک اوباما درباره روابط اقتصادی دو کشور، مذاکرات صلح با طالبان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق قبیله نشین گفتگو می کند.

بر این اساس انتظار نمی رود که هیچ پیشرفتی در مذاکرات اوباما و شریف درباره حملات پهپادها به وزیرستان پاکستان حاصل شود، چنانچه آمریکا این حملات را ابزاری مناسب برای مقابله با تروریست ها می داند.
با این وجود به نظر می رسد که حملات آمریکا به مناطق قبیله نشین یکی از موضوعات محوری در اولین دیدار رسمی شریف با اوباما از زمان تصدی پست نخست وزیری باشد.

این دیدار درست در زمانی انجام می شود که تنش ها میان پاکستان و کشور همسایه خود یعنی هند در خط کنترل منطقه کشمیر افزایش یافته است.
رسانه های پاکستانی گزارش دادند که نواز شریف و هیئت همراه امروز یکشنبه با جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل مورد توجه دو کشور گفتگو می کند.

نخست وزیر پاکستان در این سفر همچنین با جو بایدن معاون رئیس جمهوری و شماری از اعضای کنگره آمریکا دیدار می کند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان