۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین حملات پهپادهای آمریکایی امنیت جهان را تهدید می کند
کد خبر: ۱۳۷۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حملات پهپادهای آمریکایی امنیت جهان را تهدید می کند

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی درباره پیامدهای منفی استفاده روز افزون از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن مردم هشدار داد.

حملات پهپادهای آمریکایی امنیت جهان را تهدید می کند
به گزارش صبح قزوين به نقل از گاردین، در این گزارش آمده است که حملات پهپادها امنیت جهانی را تهدید کرده و سبب گسترش تروریسم و همچنین مسابقه تسلیحاتی در میان کشورهای مختلف می شود.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است : استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، امنیت بین الملل را تحت الشعاع قرار داده و سبب می شود که کشورها و گروه های مختلف تروریستی به دنبال بدست آوردن چنین جنگ افزارهایی باشند.
این گزارش توسط "کریستوف هینس" استاد حقوق از آفریقایی جنوبی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده است.
گاردین می نویسد : اگرچه در گزارش سازمان ملل از هیچ کشوری به صراحت نام برده نشده، اما جملات موجود در آن به صراحت نشان می دهد که استفاده آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قراردادن نیروهای القاعده در پاکستان، یمن و دیگر نقاط جهان با موانع قانونی زیادی همراه است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است : استفاده روز افزون از هواپیماهای بدون سرنشین توسط یک کشور خاص اگر موجب بروز چالش نشود می تواند ساختار امنیت بین الملل را تحت تاثیر قرارداده و حفاظت از جان مردم را در سراسر جهان با مشکل روبرو کند.
این گزارش که قرار است در تاریخ 25 اکتبر در مجمع عمومی قرائت شود از کشوهای جهان خواسته تا به جای سرپیچی از قوانین بین المللی به آن احترام بگذارند.
در بخش دیگری از گزارش سازمان ملل آمده است : استفاده از پهپادها برای رویارویی با تهدیدهای بالقوه، حفظ جان انسانها را به خطر می‌اندازد،.
این دیدگاه که بر مبنای آن دخالت صرف در طراحی حملات در گذشته، حتی در زمانی که هیچ مدرکی از حمله ای خاص و فوری وجود ندارد، هدف‌ قراردادن یک فرد را امکان پذیر می‌کند، با مفاد قوانین بین‌المللی حقوق بشر مغایرت دارد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان