۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ابلاغ بخشنامه بودجه ۹۳/ ماجرای انحلال و تعلیق حکم شرکت صادرات گاز
کد خبر: ۱۳۶۷۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ابلاغ بخشنامه بودجه ۹۳/ ماجرای انحلال و تعلیق حکم شرکت صادرات گاز

ابلاغ بخشنامه بودجه ۹۳، واریز یارانه مهرماه به حساب سرپرستان خانوار، رسیدن شاخص کل بورس به ۷۲ هزار واحد، انحلال شرکت صادرات گاز، ملغی شدن و در نهایت تعلیق حکم آن، حذف ایران کد و شبنم برای اولویت ۱۰ کالایی، برگزاری نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت یازدهم و گران شدن قیمت آب از مهمترین عناوین خبری اقتصادی در هفته جاری است.

ابلاغ بخشنامه بودجه ۹۳/ ماجرای انحلال و تعلیق حکم شرکت صادرات گاز
به گزارش صبح قزوين، ابلاغ بخشنامه بودجه سال 93 به کلیه دستگاه ها و انتشار متن کامل نخستین بخشنامه بودجه دولت تدبیر و امید که به تائید رئیس جمهوری رسید، از مهمترین عناوین خبری در بخش اقتصادی در هفته جاری است.
بر این اساس معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری بخشنامه بودجه سال 93 را پس از تصویب شورای اقتصاد در تاریخ 21 مهرماه و تائید رئیس جمهوری ابلاغ کرد.
واریز یارانه مهرماه به حساب سرپرستان خانوار یارانه نقدی مرحله سی و دوم به ازاء هر نفر 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد یارانه مرحله جدید قرار بود با تاخیر پرداخت شود که با دستور رئیس جمهور و به خاطر قرار داشتن در عید قربان منابع یارانه تامین و به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.
شاخص کل 72 هزار واحدی شد شاخص کل بورس طی هفته جاری 4 رکورد جدید را به ثبت رساند.
شاخص کل بورس در اولین روز هفته جاری به دنیای 69 هزار واحد قدم گذاشت و در پایان هفته 72 هزار واحدی شد.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امسال را از 38 هزار واحد آغاز کرده بود و در نهایت در هفته جاری قله 72 هزار واحد را فتح کرد.
حکم انحلال شرکت صادرات گاز در تعلیق حکم انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران در حالی روز یکشنبه توسط مدیرعامل شرکت گاز صادر شد که صبح روز سه شنبه هفته جاری شرکت ملی صادرات گاز در بیانیه‌ای از ملغی شدن این حکم خبر داد.
با این حال، وزارت نفت بعدازظهر سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای، هرگونه نشست مشترک معاونان وزارت نفت با بیژن نامدار زنگنه درباره انحلال یا عدم انحلال این شرکت را رد کرده است.
ایران کد و شبنم تنها برای اولویت 10 حذف شد وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف الزام دریافت ایران کد و بارکد شبنم در سیستم ثبت سفارش تنها برای کالاهای اولویت 10 خبر داد و گفت: کالاهای اولویت 10 مجاز به حذف این دو شرط به منظور ترخیص فوری از گمرکات کشور هستند.
محمدرضا نعمت زاده در حاشیه دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عصر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حذف ایران کد و شبنم تنها برای کالاهای اولویت 10 بوده است، گفت: آنچه که امروز مبنی بر حذف بارکد شبنم و ایران کد از پروسه ثبت سفارش کالا اعلام شد، مربوط به کالاهای اولویت 10 است که ارز آنها از سوی متقاضی تامین می شود.
این در حالی است که یکشنبه شنبه محمدرضا نعمت زاده در برنامه زنده تلویزیونی پایش از برنامه جمع آوری شبنم و ایران کد خبر داد و گفت: طرح شبنم در مقابل قاچاق ضعیف بوده است.
عملا به قاچاق رسمیت داده ایم.
طرح شبنم عملا در همه کشوهای مغازه ها است.
واردات خودروهای بالای 2500 سی سی آزاد شد همچنین وزیر صنعت، معدن، تجارت از آزاد شدن واردات خودروهای بالای 2500 سی سی 140 درصدی خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده تکلیف قیمت‌گذاری خودرو روشن می شود.
واکنش وزیر کار به مصوبه حق مسکن رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برگزاری نشست چهار ساعته کارگران با وزیر کار خبر داد و گفت: برای روشن شدن تکلیف مصوبه حق مسکن دولت دهم، علی ربیعی به دولت نامه ای نوشته که طی آن، خواسته است تا در صورت وجود چنین سوابقی به وی اعلام شود.
اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر گفت: اولین جلسه رسمی کارگران با وزیر کار برگزار و در این نشست دیدگاه‌های ربیعی و همچنین نمایندگان کارگران مطرح و درباره آن صحبت شد.
در این جلسه مباحثی را به عنوان مطالبات جامعه کارگری مطرح کردیم که مورد توجه و استقبال وزیر کار قرار گرفت و وی تاکید کرد موارد مطرح شده کارگران را در دستور کار قرار خواهد داد.
جزئیات نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت یازدهم در این هفته نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت یازدهم به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت یازدهم با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران در خصوص آخرین وضعیت اشتغال کشور گفت: این آمارها می تواند تحلیل روشنی از وضعیت اشتغال کشور را به همراه داشته و منجر به سیاست‌گذاری و تصمیم گیری برای کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی شود.
قیمت آب هم پس از برق و گاز گران شد تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط وزارت نیرو از افزایش 100 ریالی قیمت هر متر مکعب آب مشترکان شهری در سکوت کامل خبری حکایت دارد.
در تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط وزارت نیرو ( 7 مهرماه 92) ، بندهای جدید اضافه شده که نرخ مصرف آب مشترکان شهری را با افزایش مواجه کرده است.
بررسی‌ها حکایت از آن دارد که وزارت نیرو، هر مترمکعب آب مصرفی مشترکان شهری را در سکوت کامل خبری، به ازای هر مترمکعب 100 ریال در قالب "بند 76 قانون بودجه" گران‌تر کرده است.
در همین حال، جالب تر آن‌که وزارت نیرو بدون هیچ گونه اطلاع رسانی، مابه‌التفاوت این افزایش قیمت در نیمه اول سال را یکدفعه در قبض مشترکان در قالب بندی به نام "مانده قبلی" محاسبه کرده است.
حراج 38 شرکت گروه آریا با نظارت دادستانی در هفته جاری 38 شرکت زیرمجموعه گروه امیرمنصور آریا با نظارت دادستانی کل کشور (بنا به گفته مسئولان این گروه) به حراج گذاشته شد.
در تازه ترین اقدام، 38 شرکت زیرمجموعه گروه توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا به حراج گذاشته شده و آگهی فروش آنها در برخی روزنامه‌های کشور منتشر شده است.
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان