۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین قدرت آمریکا مرهون ذلت و بدبختی ملت‌ها است/کم‌رنگ کردن اصول بزرگ‌ترین خطر تهدید کننده نظام و انقلاب
کد خبر: ۱۳۶۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی:

قدرت آمریکا مرهون ذلت و بدبختی ملت‌ها است/کم‌رنگ کردن اصول بزرگ‌ترین خطر تهدید کننده نظام و انقلاب

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی گفت: قدرت آمریکا مرهون ذلت و بدبختی ملت‌ها است و هرچه ملت‌ها در مشکلات و تباهی باشند آمریکا نیز بیشتر رشد کرده و به قدرت می‌رسد.

قدرت آمریکا مرهون ذلت و بدبختی ملت‌ها است/کم‌رنگ کردن اصول بزرگ‌ترین خطر تهدید کننده نظام و انقلاب
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی ظهر امروز در همایش "نقش مساجد و روحانیت در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی" که در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ تشیع پیروان راستین راه اسلام در سنگر مساجد مقاومت‌های جانانه‌ای از خود نشان دادند.

وی در ادامه با اشاره به دوران مختلفی که روحانیت سپری کردند، افزود: در دوران مقاومت، روحانیون در راستای گسترش اندیشه تشیع از هیچ فداکاری دریغ نکردند و سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

روحانی خاطرنشان کرد: دوران نظارت و هدایت دوره دوم بود که در زمان صفویان شروع شد که در این دوران شاهان صفوی به اسلام و تشیع به معنای واقعی اعتقاد نداشتند بلکه درصدد تضعیف عثمانی و به انحراف کشاندن مکتب تشیع بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی عنوان کرد: در این دوران علما بسیار زیرکانه و مدبرانه تلاش کردند تا نگذارند نقشه‌های شوم صفویان به اجرا درآید و مسلک تصوف جایگزین مکتب تشیع شود.

وی عنوان کرد: مرحله سوم در دوران قاجاریه شروع شد که علما توانستند روحیه تهاجمی داشته باشند به طوری‌که حکم علمای بزرگ اسلام در جنگ ایران و روس موجب شد به مدت چهار دهه ملت ایران با دست خالی در برابر ابر قدرت‌ها ایستادگی کنند.

این مسئول ادامه داد: اگر خیانت فتحعلی شاه و امیدش به بیگانگان نبود، با اتکا به ملت و توجه به نظر علما شاید 17 شهر قفقاز از دست نمی‌رفت.

روحانی در ادامه اضافه کرد: علما با این حرکت نشان دادند اسلام دین مبارزه و مقاومت است و ملت اهل جهاد و شهادت می‌تواند با قدرت در برابر ابرقدرت‌ها بایستد و مقاومت کند.

وی تاکید کرد: علما در مقابل وطن فروشی‌ها و تسلیم پذیری‌ها ایستادگی کردند و در راستای بیداری مردم در سنگر مساجد به آگاهی و روشنگری پرداختند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی از مرحله چهارم با عنوان دوران نهضت براندازی یاد کرد و توضیح داد: در سال 41 و در سال‌های شروع نهضت، رسانه‌ها به شکل امروزی فعال نبودند و صدای امام از چهاردیواری مسجد و منزلشان فراتر نمی‌رفت و این علما و روحانیون بودند که پیام امام را به سراسر کشور گسترش دادند.

وی با بیان اینکه نقش علما و روحانیت در پیشبرد اهداف امام(ره) بسیار عظیم و گسترده بود، ادامه داد: علما و روحانیون در این راه رنج‌ها و شکنجه‌های فراوانی کشیدند اما مقاومت کردند در واقع آنها سربازان بی‌ادعایی بودند که اعلامیه‌ها و سخنان امام راحل را به دست مردم می‌رساندند به طوری‌که از روزهای نخست نهضت تا زمان پیروزی انقلاب حتی روزی زندان‌های شاه از روحانیت خالی نشد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی تصریح کرد: روشنگری امام و روحانیت در مساجد باعث فراگیر شدن نهضت شد و حوزه‌های علمیه نیز با فداکاری موجب تداوم نهضت شدند البته دشمن نیز تلاش کرد تا با ترور و دستگیری روحانیون و ایجاد رعب و وحشت، صدای مساجد را خاموش کند اما مقاومت، شجاعت و فداکاری روحانیت مانع تحقق اهداف دشمنان شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با تلاش روحانیت در انعکاس نقشه‌های ضداسلامی رژیم در نتیجه مردم بیدار شدند و انقلاب به پیروزی رسید پس از آن نیز در سنگر مساجد توانستند علی رغم همه توطئه‎های دشمنان، از نظام و انقلاب پاسداری کنند و موجب تداوم آن شوند و اجازه ندهند نقشه‌های معاندین و ضد انقلاب‌ها راه به جایی ببرد.

روحانی با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد تفرقه بیان کرد: ایجاد اختلاف در بین روحانیت با هدف تضعیف آن یکی از اقدامات دشمنان پس از انقلاب بود به طوری که با ایجاد گروه چپ و راست و اصلاح طلب و اصول گرا در جهت رسیدن به هدف حرکت کردند اقدام دیگر آنها این بود که تلاش کنند و ما را به موضع انفعالی بکشانند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین خطری که اسلام، انقلاب، کشور و ملت و روحانیت را تهدید می‌کند این است که کسانی بازیگران این صحنه هستند که می‌کوشند اصول را کم‌رنگ کنند چرا که دشمن با ترور و جنگ و تهدید نتوانست به هدف خود برسد حال تصمیم دارد به کمک افرادی که در ظاهر با ما و از روحانیت هستند اصول را کم‌رنگ کنند.

روحانی ادامه داد: دشمن که از جنگ تحمیلی و اقتصادی به اهداف خود نرسید با بررسی عوامل مهم در پیروزی و تداوم انقلاب به این نتیجه رسید که ولایت مداری نقش موثری در این زمینه داشته و مردم ایران با اتکا به این اصل و پیروی از ولی فقیه و مرجعیت حرکت می‌کنند همچنین عامل دیگر در پیروزی انقلاب و کوتاه کردن دست بیگانگان از کشور سازش ناپذیری بود که برگرفته از قرآن است.
وی در ادامه بیان کرد: برخی در حال ترویج و تبلیغ این اندیشه مسموم هستند که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی در ایجاد رابطه با آمریکا است در حالیکه اگر آمریکا روزی کوچک‌ترین امکانات مادی را برای ایران فراهم کند مرگ خود را امضا کرده است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی افزود: قدرت آمریکا مرهون ذلت و بدبختی ملت‌ها است و هرچه ملت‌ها در مشکلات و تباهی باشند آمریکا نیز بیشتر رشد کرده و به قدرت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: آیا آمریکا به ملتی که با شعار مرگ بر آمریکا او را از کشور بیرون انداخته و دست غارتشان را کوتاه کرده کمک خواهد کرد تا مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

روحانی عنوان کرد: برای مقابله با گروهی که دنباله رو سیاست آمریکا بوده و در مقابل رهبری ایستادند تا آرمان‌های انقلاب به فراموشی سپرده شود همچنین فتنه گرانی که به فکر براندازی انقلاب هستند، وظیفه اصلی ما دفاع از اصول و بیان و تشریح عوامل موثر در پیروزی انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: روحیه مقاومت و شهادت طلبی عامل مهمی است که اگر روزی کم رنگ شود آمریکا برای حمله به کشور ما طمع می‌کند بنابراین باید سعی کنیم اصولی را که امام برای ما تبیین کردند و برگرفته از قرآن بود برای مردم شرح دهیم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: انتخاب فرد اصلح اصل مهمی است که امام و رهبری معیارها را تعیین کردند از جمله اینکه زمینه ساز عزت کشور بوده و به توانایی ملی و آرمان‌های انقلاب اعتقاد داشته باشد و اتکایش به اسلام و ملت ایران باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان