۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین جادوگر با نردبان از دیوار گریخت
کد خبر: ۱۳۵۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تقویم روزانه فوتبال

جادوگر با نردبان از دیوار گریخت

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۱۵ بهمن اختصاص دارد.

جادوگر با نردبان از دیوار گریخت
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در تقویم امروز فوتبال مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 15 بهمن(4 فوریه) را مرور می‌کنیم.


** جادوگر با نردبان از دیوار گریخت
15 بهمن 1387، علی کریمی برای روبرو نشدن با عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس که به تمرین آمده بود با نردبان از روی دیوار گریخت.

علی کریمی، بعد از بازی پرسپولیس و پیام به شدت علیه مدیرعامل پرسپولیس موضع گرفت و با استفاده از الفاظ تند، او را به باد انتقاد گرفت.

کریمی در بخشی از صحبت‌هایش علیه انصاری‌فرد گفته بود که مدیریت جدید هیچ تاثیری در پرسپولیس نداشته است و همچنین گفت مدیران پرسپولیس به دنبال مربی خارجی هستند تا کمیسیونش را بیشتر کنند.

اما عباس انصاری‌فرد که از حرف‌های علی کریمی عصبانی شده بود، ابتدا حکم به اخراج کریمی داد اما زود پشیمان شد و اخراج وی را تکذیب کرد. در اولین تمرین پرسپولیس بعد از صحبت‌های کریمی، انصاری‌فرد هم به محل تمرین سرخپوشان آمد و در حالی که تمایل داشت با کریمی صحبت کند اما کریمی به هر طریقی از او فاصله می‌گرفت تا با هم روبرو نشوند.

پس در اواخر تمرین یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های تمرین پرسپولیس در طی سال‌های اخیر رخ داد در حالی که بازیکنان در گوشه‌ای از زمین مشغول تمرین بودند.

علی کریمی در گوشه‌ای دیگر که خبرنگاران و انصاری‌فرد حضور نداشتند به وسیله یک نردبان روی دیوار رفت و از دیوار محل تمرین سرخپوشان را ترک کرد.

** جان تری از کاپیتانی 3 شیرها کنار گذاشته شد
4 فوریه 2012 اتحادیه فوتبال انگلیس، جان تری را از کاپیتانی تیم ملی این کشور کنار گذاشت. تری پیش از این یک بار دیگر به دلیل رسوایی اخلاقی که به بار آورده بود، به دلیل فشار رسانه‌های انگلیسی، بازوبند را از دست داده بود اما کاپلو پس از چند دیدار، بازوبند را به او بازگرداند.

اما این بار موضوع جدی‌تر بود، تری در دیدار چلسی با کویینز پارک رنجر، به آنتون فردیناند، توهین نژادی کرد این توهین او همزمان شد با توهین نژادی سوارز به اورا که منجر به محرومیت 8 جلسه‌ای سوارز شد و به همین دلیل مجبور شدند با جان تری هم برخورد جدی کنند.

اولین جریمه تری این بود که بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس را به رغم مخالفت‌های کاپلو از او گرفتند.

**تاسیس باشگاه وردبرمن
4 فوریه 1899، 16 دانش‌آموز یک مدرسه در شهر برمن آلمان، با استفاده از برخی وسایل ورزشی که جایزه گرفته بودند یک باشگاه تاسیس کردند که اکنون به نام وردربرمن می‌شناسند.

وردر برمن اولین بازی خود را در 10 سپتامبر 1899 انجام داد که یک تیم محلی را یک برصفر شکست داد.

آنها اولین موفقیت‌های خود را در سال‌های 1942 ،1937 ،1936 ، 1934 به دست آوردند که قهرمان شدند آنها پس از جنگ جهانی دوم چند بار دیگر قهرمان شدند اما در فصل 81-1980 سقوط کردند. وردربرمن در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 دوباره اوج گرفت و در سال 1992، برنده جام اروپا شد.

** جدایی لن شکلتون از نیوکاسل با مبلغی هنگفت
4 فوریه 1948، لن شکلتون، با مبلغ 20 میلیون و500 هزار یورو، از نیوکاسل به ساندرلند رفت و رکورد نقل‌و‌انتقالات آن زمان را شکست.

شکلتون آن زمان 27 ساله بود و در تیم ملی انگلیس نیز حضور داشت و در پست مهاجم و بال چپ بازی می‌کرد مهارت او با توپ آنقدر بالا بود که بازیکنان روبرویش را به راحتی جا می‌گذاشت و آنها را اذیت می‌کرد به دلیل استعداد نمایشگری با توپ به او لقب شاهزاده دلقک فوتبال را دادند او سپس که با مدیران نیوکاسل به مشکل خورده بود بعد از دو فصل حضور در این تیم از جمع آنها جدا شد و با مبلغ 20 میلیون و 500هزار یورو به ساندرلند پیوست مبلغی که رکورد نقل‌و‌انتقالات آن زمان بریتانیا محسوب می‌شد شکلتون در سال 1957 به دلیل آسیب دیدگی مچ پا، مجبور به خداحافظی از فوتبال شد.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان