۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین در بین ۱۶۵ کشور در دنیا رتبه ۳۰ را از نظر استاندارد داریم
کد خبر: ۱۳۵۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان ملی استاندارد:

در بین ۱۶۵ کشور در دنیا رتبه ۳۰ را از نظر استاندارد داریم

نظام الدین برزگری گفت:‌ اکنون سه هزار کارشناس درباره استانداردهای جهانی نظر ایران را به دنیا اعلام می کنند و در ۴۰۰ کمیته تدوین استانداردهای جهانی عضو فعال و ناظر داریم. براساس ارزشیابی سازمان استاندارد، ایران در بین ۱۶۵ کشور عضو این سازمان در سال ۲۰۱۲ رتبه ۳۰ را کسب کرده است.

در بین ۱۶۵ کشور در دنیا رتبه ۳۰ را از نظر استاندارد داریم

به گزارش صبح قزوین، نظام الدین برزگری رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص سرانه استاندارد کشور، اظهار کرد: اکنون رعایت استاندارد اجباری برای ۲۴۵۰ قلم کالا اجرایی و مقدمات اجرای استاندارد اجباری برای ۴۹۰ کالای دیگر فراهم شده است.
۱۵۰۰ آزمایشگاه در سراسر کشور با سازمان ملی استاندارد برای بررسی کیفیت کالا همکاری می کنند.

وی ادامه داد: اکنون همه خودروهای تولیدی کشور دارای ترمز ای بی اس هستند و در زمینه ایربک نیز تا پایان شهریور ۸۰ درصد خودروها با دو ایربگ و ۲۰ درصد با یک ایربگ تولید و شماره شده اند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه افزود: ۲۰ درصدی که با یک ایربگ تولید می شوند نیز باید تا پایان سال با دو ایربگ تولید شوند.
صحت این آمار و تهیه آن به پلیس راهور واگذار شده است و پلیس آن را کنترل می کند.

وی با اشاره به روند اعطای علامت استاندارد به واحدهای تولیدی، تصریح کرد: اگر واحدی شاخص‌های استاندارد را رعایت نکند پروانه آن تعلیق یا ابطال خواهد شد.

این مقام مسئول درباره کم فروشی برخی از شرکت‌ها به ویژه مواد غذایی، اذعان داشت: کم فروشی بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان است و ما بر کیفیت نظارت می کنیم.

برزگری در ادامه افزود: کارشناسان این سازمان در مبادی ورودی کشور به ویژه در گمرک شهید رجایی که ۴۰ درصد واردات از آن انجام می شود، حضور دارند و اگر کالاهای وارداتی گواهی سازمان های جهانی استاندارد داشته باشند و در نمونه برداری تصادفی از آنها مشکلی نباشد حداکثر در مدت ۳ ساعت کالا ترخیص خواهد شد.

وی گفت: بحث استاندارد کالاهای صادراتی از نظر ما اهمیت بیشتری در مقاسیه با واردات دارد زیرا برای داشتن بازارهای جهانی باید کالاهای ما کیفیت مناسب داشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: برای شناساندن کالاهای خارجی به برچسبی برای معرفی آنها نیاز است.
درباره سرنگ‌هایی که در برخی رسانه ها شایعاتی مبنی بر آلوده بودن آنها مطرح شد، مسئله آلودگی مطرح نبود بلکه ۵ نوع از سرنگ‌های وارداتی از نظر حجمی و فیزیکی مشکلاتی داشتند.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون سه هزار کارشناس درباره استانداردهای جهانی نظر ایران را به دنیا اعلام می کنند و در ۴۰۰ کمیته تدوین استانداردهای جهانی عضو فعال و ناظر داریم.
براساس ارزشیابی سازمان استاندارد، ایران در بین ۱۶۵ کشور عضو این سازمان در سال ۲۰۱۲ رتبه ۳۰ را کسب کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان