۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین باید در آینده روی محصولات کم آب سرمایه گذاری کنیم
کد خبر: ۱۳۴۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرماندار آبیک:

باید در آینده روی محصولات کم آب سرمایه گذاری کنیم

بغدادی : بیشتر زمین های شهرستان دو بار کشت می شود و یکی از محصولات این منطقه ذرت است که آب فراوانی برای آن مصرف می شود و نیاز هست که در آینده ای نزدیک بر روی محصولاتی کم آب و با بهره وری بالا سرمایه گذاری کنیم.

باید در آینده روی محصولات کم آب سرمایه گذاری کنیم

معاون فرماندار آبیک در جلسه کارگروه کشاورزی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته تسهیلات خوبی  در خصوص توسعه کشاورزی در شهرستان به کشاورزان تخصیص داده شد و پرداخت این تسهیلات از طریق کارگروه بانک کشاورزی به طور کامل صورت گرفت و بخشی از این تسهیلات برای ایجاد اشتغال 30 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شد.

بغدادی افزود : نیاز است که امسال طرحها و تسهیلاتی که هنوز پرداخت آنها صورت نپذیرفته را  پیگیری نماییم که زودتر انجام شده و به پایان سال کشیده نشود.

این مقام مسئول تصریح کرد : بسیاری از کشاورزان در شهرستان ،  سال گذشته  گندم های برداشت شده را به کارخانجات ماکارونی که بالاتر از نرخ مصوب دولت از کشاورزان خریداری می کردند،  فروختند و مقدار کمی از گندم ها به سیلوها ریخته شد ، لازم است که امسال اقدام به موقع صورت گیرد و گندم ها جمع آوری و خریده شود.

بغدادی ادامه داد : مشکل دیگر عدم وجود  سیلو در شهرستان است و کسانی که برای نصب سیلو اقدام کردند هیچ کاری از پیش نبرده اند.

وی در پایان افزود : بیشتر زمین های شهرستان دو بار کشت می شود و یکی از محصولات این منطقه ذرت است که آب فراوانی برای آن مصرف می شود و نیاز هست که در آینده ای نزدیک بر روی محصولاتی کم آب و با بهره وری بالا سرمایه گذاری کنیم و همچنین در توزیع آب با به کار گیری از روشهای نوین اجازه ندهیم که آب در طول مسیر هدر رود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان