۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین درسازمان تعاون روستایی استان برگزار شد؛
کد خبر: ۱۳۴۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

درسازمان تعاون روستایی استان برگزار شد؛

درسازمان تعاون روستایی استان برگزار شد؛

درسازمان تعاون روستایی استان برگزار شد؛
به گزارش صبح قزوین، به همکاری سازمان تعاون روستایی استان همایش هم اندیشی استفاده از کودهای آلی و اهمیت کود ورمی کمپوست و نحوه تولید آن برگزارشد.
دکتر امیر شریفی رئیس هیات مدیره تعاونی سایه گستر زندگی ایرانیان و کارآفرین برتر کشور در زمینه اشتغال خانگی دراین همایش طی سخنانی اظهار کرد: ورمی کمپوست متشکل از کرم خاکی و کود آلی است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می گردد.
شریفی ادامه داد: این کرم ها با کاوش خاک و تغذیه عناصر موجود درخاک و آمیختن آن با آنزیم های موجود دربدن خود خاک را تازه می کنند و قدرت باروری آن را افزایش می دهند .
وی با اشاره به اینکه تولیدورمی کمپوست فرآیندی نیمه هوازی است افزود: تولید ورمی کمپوست تغذیه کرم های قرمز حلقوی بارانی از موادآلی پسماندهای کشاورزی بوده و محصول این فرآیند کودآلی است که یکی از غنی ترین کودهای شناخته شده در دنیا است .
این مسئول با تاکید بر اینکه در کشور 70 میلیون تن ضایعات تولید می شود گفت: از این موضوع می توان به عنوان یک فرصت و تولید کود ورمی کمپوست استفاده نمود.
شریفی تصریح کرد:تولید کود ورمی کمپوست به عنوان شاه کلید اقتصاد مقاومتی بوده و خوشبختانه بسیج سازندگی در این راستا قدم های خوبی برداشته است .
در ادامه این همایش بحث و تبادل نظر بین حاضرین درخصوص نحوه تولید کودهای آلی و اهمیت تولید کود ورمی کمپوست انجام شد انتهای پیام/ 3003 صبح قزوین,استان قزوین,تعاونی روستایی,ورمی کمپوست

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان