۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین بچه پرورشگاهی آموزش و پرورش و پرتغال فروشی که پیدا نمی شود !
کد خبر: ۱۳۳۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اندر احوالات پیش دبستانی؛

بچه پرورشگاهی آموزش و پرورش و پرتغال فروشی که پیدا نمی شود !

آموزش وپرورش ــ متاسفانه !!!ــ عملاًسلب مسئولیت کرده و گویی پیش دبستانی به یک بچه پرورشگاهی برای این سازمان مبدل شده وبه هزارمنت فقط اجازه می دهد، تا زیر آرم این سازمان عریض وطویل مثل کرم بلولد و در قبال آن، هیچ توضیح و نظارتی اعمال نمی کند!

بچه پرورشگاهی آموزش و پرورش و پرتغال فروشی که پیدا نمی شود !

صبح قزوین؛

سال تحصیلی جدید با دغدغه مندی والدین شروع شد و با دستورات غیرمستقیمی که از ناحیه مدرسه به دانش آموزان اعمال می شود،  شدت وضعف می یابد.

لیست سیاه لوازم التحریری که مخصوصا دربازارآشفته این روزها، عملاً دست پدرومادر بیچاره را بسته ودرمقابل فشار شدید فرزندان  ـ  که از ناحیه مدرسه تقویت می شود ـ خلع سلاح می کند.

صورت اجناسی که پراز فرامین ریز ودرشت است و گویا هیچ کاری هم به وضعیت گرانی بی سابقه این روزها نداشته و فقط و فقط پول را می شناسد و بس.

لوازم التحریری که این روزها، حکم کیمیای دست یافتنی را پیدا کرده است و پوست پدران و مادران  را قلفتی می کند وهیچ کس نیز نمی پرسد چرا؟؟؟؟

قیمتها به شدت سرسام آورشده وهیچ ارتباط منطقی بین آنها و قیمت دلار و ارز و حتی طلا ندارد و انگار نه انگار که قیمت تعریف شده ای باید داشته باشد!

اگر سری به این بازارآشفته زده باشید،  قطعاً پایتان به زمین چسبیده و از این همه رشد صعودی خودکار و دفتر مغزسرتان سوت کشدار و ممتدی کشیده است.

مقاطع مختلف تحصیلی،  سوای همه تفاوتهای صوری، باهم دریک چیزخلاصه می شوند وآن ابزار و لوازم نوشتاری  است  که کم و بیش درهمه طیف ها یکسان بوده و کار مشابهی انجام می دهند .

تا اینجای کار مشکلی ایجاد نمی شود؛ ولی وقتی اجبار برای خرید از یک مغازه خاص یا ابزار با مارک ومدل و رنگ  خاص پیش می آید، آن وقت است که داد همه را در می آورند.

اما غرض از نوشتن این سطور پیدا کردن راه حل مسئله پرتغال فروشی است که هنوز که هنوز است مجهول مانده است و باید گوش دل داد به معضلی به نام:

 عدم نظارت  سازمان آموزش وپرورش!

پیش دبستانی، قوز بالای قوز آموزش و پرورش است که بلاتکلیف، میان این هزارتوی پیچیده دائم درحال دست پازدن است و متولی و به بیان عامی تر صاحب ندارد!

امسال در مدارس پیش دبستانی، هیچ نهادی را نمی بینیم که به شکل مستقیم دست داشته باشد، اما حد و حدود دم آن هم مشخص نشده است، تا لااقل پا را، روی دمش نگذاشت.

مدارس به راحتی از مسئولیت مدیریت برپیش دبستانی شانه خالی کرده و کوچکترین کمکی به مدیران بیچاره این نهاد نمی کنند.

ازسوی دیگر، ازآنها اجاره بها گرفته و پول آب و برق و تلفن را باید از محل کمکهای مردمی یا به اصطلاح خودمان شهریه تامین کنند، ولی حتی از دادن بلندگو و فضای آموزشی مناسب به شیفت بعدازظهرکه عملاًدراختیاراولیا امرپیش دبستانی است، خودداری می کنند.

با عرض پوزش !!!! حتی دربرخی ازمدارس پیش دبستانی،  از امکانات دستشویی و آبدارخانه و سالن اجتماعات  هم خبری نیست که نیست!!!ـــ هیچ نظارتی بر نحوه برخورد و یا همکاری مسئولین شیفت صبح با این تکه بزرگ و مهم پازل  آموزشی نمی شود و موضوع جالب آنکه معلوم نیست این مقطع تحصیلی لازم و مفید است یانه؟؟؟؟

اما نکته به اینجا ختم نمی شود و مقطع پیش دبستانی که خودش پوستش کنده شده،  دماراز روزگار اولیا بیچاره درمی آورد و با خرده فرمایشات ریز و درشت، از تهیه مانتوی فرم ـ فقط و فقط از یک تولیدی خاص و با قیمت معادل خرید چند دست لباس برای کودک ـ  و یا لیست ابزاری که حدود هفتاد تا صد  هزارتومان آب می خورد ــ و البته لزومی به بودن همه این اقلام نیست !!!ـ و یا فیش هایی که هرروز به بهانه های مختلف از شهریه گرفته تا پول بیمه وکتاب و مجله وغیره ــ از سیصد هزارتومان تا هفتصد هزارتومان ــ باید به حساب مدیر پیش دبستانی ریخته شود،  پوست پدر و مادر بیچاره را می کنند وهیچ کسی هم نیست که صدایش را در گلو بیاندازد و شاکی این قضایای پیچیده شود!

 و تازه اگرصدای کسی هم بلند شود اتفاق خاصی که نمی افتد و البته!!! فوراً صدای مدیر ــ که گویی خودش هم مدعی است ـــ  در می آید که اجباری نیست و اگرنمی خواهید پس بدهید!

و بیچاره پدر و مادرکه حالا باید، هم نگاه سخت وسرزنش آمیز مدیر و معاون و معلم را از یک سو، و نگاه عاقل اندرسفیه بقیه اولیای خاموش و منفعل را تحمل کند و دم نزند تا متهم به فقر و خست وهزارانگ دیگرنگردد!!!

آموزش وپرورش ــ متاسفانه !!!ــ عملاًسلب مسئولیت کرده و گویی پیش دبستانی به یک بچه پرورشگاهی برای این سازمان مبدل شده وبه هزارمنت فقط اجازه می دهد، تا زیر آرم این سازمان عریض وطویل مثل کرم  بلولد و در قبال آن، هیچ توضیح و نظارتی اعمال نمی کند!

اولیای بیچاره، که کودکشان ازسوی گروه همسال و نیز از سوی پیش دبستانی تحت فشارند و درصورت عدم خرید این مقلومات ــ که گاه مفید فایده نیز نیستند ــ کودکشان دربین همکلاسیان خود سرخورده وشکسته می شوند نیز،  یک سردیگراین ناگزیری اجتناب ناپذیرند و آهشان دائماً به هوا بلند است و حتی اگراعتراضی هم  ولو کوچک اعمال کنند فقط خودشان را کوچک کرده اند ولاغیر !!!

به راستی کسی پاسخگو نیست یا همه سردر زیر برف سرد بی خیالی وبی مسئولیتی کرده اند و هرکس یک لگد به زیردست زده و بعد مثل یک پازل پراز مجهولات دنبال پرتغال فروش قضیه ـــ یعنی نهاد آموزش  وپرورش!!! ـــ می گردیم؟؟؟

منیره عبداللهی

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان