۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین عقیلی; فدراسیون آن زمان که در عربستان به پاسپورت ایرانی بی‌احترامی‌ می‌شد، باید اقدام می‌کرد
کد خبر: ۱۳۳۵۳۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عقیلی; فدراسیون آن زمان که در عربستان به پاسپورت ایرانی بی‌احترامی‌ می‌شد، باید اقدام می‌کرد

مدافع تیم فوتبال سپاهان گفت: چه دلیلی داشت که ساعت‌ها در فرودگاه‌های عربستان معطل شویم؟ فقط برای اینکه به پاسپورت ایرانی بی‌احترامی‌ کنند و جز این هیچ دلیل دیگری نداشت.

عقیلی; فدراسیون آن زمان که در عربستان به پاسپورت ایرانی بی‌احترامی‌ می‌شد، باید اقدام می‌کرد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، صحبت با هادی عقیلی، مرد باثبات و مورد اطمینان سپاهانی‌ها همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد، از این رو که عقیلی بازیکنی است که همیشه حرف‌هایش را صریح و بی‌پرده بیان می‌کند مثل حالا که اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال باید خیلی زودتر و قبل از اینکه عربستانی‌ها بخواهند جوسازی کنند، اقدامات لازم را انجام می‌داد و یا آنجای که به صراحت می‌گوید با اینکه تجربه بازی ملی کمی ندارد، اما دلش همیشه برای آن لحظه‌ای تنگ می‌شود که همراه با تیم ملی در زمین فوتبال است و سرود ملی ایران نواخته می‌شود.

سپاهان چند روزی را در ترکیه به تمرین پرداخت و پس از مدت‌ها این فرصت دست داد تا به بهانه برگزاری این اردو به سراغ یکی از کاپیتان‌های تیم زردپوش اصفهانی رفته و در خصوص مسائل مختلف فوتبالی نظراتش را جویا شویم.

گفت و گوی خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین با هادی عقیلی را در زیر می‌خوانید:

صبح قزوین : ار اردوی سپاهان در ترکیه شروع کن. تصاویر منتشر شده از این اردو نشان می‌داد که هوا بسیار سرد بود؟

نیاز داشتیم تا در روز دو جلسه تمرین کنیم و این صلاحدید کادرفنی بود اما چون در اصفهان هوا زود تاریک می‌شود و نور هم نداشتیم مجبور بودیم به ترکیه برویم تا فاصله تمرینی را رعایت کنیم، ضمن اینکه تغذیه و سایر مسائل تمرینی نیز مناسب بود. به همین دلیل کادرفنی تشخیص داد تا به ترکیه برویم و صبح و بعدازظهر تمرین کنیم. درست است که هواد سرد بود اما در همین باد و سرما تمرینات خود را برگزار کردیم تا به اهدافمان برسیم.

صبح قزوین : دو بازی تدارکاتی هم برگزار کردید که با یک پیروزی مقابل نماینده آذربایجان و یک شکست برابر حریفی از رومانی همراه شد.

در این دیدارها هر بازیکن فقط یک نیمه بازی می‌کرد و خیلی به دنبال نتیجه نبودیم و بیشتر کادرفنی به دنبال شناخت از بازیکنان و رسیدن به اهداف تاکتیکی مدنظر بود.

صبح قزوین : آبریچیچ بوسنیایی هم به سپاهان اضافه شد. از لحاظ کیفی این بازیکن را چطور دیدی؟

البته من وظیفه ندارم درباره هم‌تیمی‌هایم صحبت کنم اما در اردوی ترکیه بازی او را دیدیم و قرار شده به سپاهان اضافه شود تا بتواند برای ادامه رقابت ها به ما کمک کند. آبریچیچ بازیکن باکیفیتی است. البته برای یک بازیکن سخت است که خیلی زود بخواهد در کشور خارجی با شرایط جدیدی که وجود دارد جا بیفتد. فوتبال هر کشور با کشور دیگر فرق دارد و اینکه بازیکن بخواهد خیلی سریع خودش را با شرایط موجود وفق بدهد، کار بسیار دشوار است.

صبح قزوین : سپاهان در نیم فصل اول به هر دلیلی ناکام بود. با آغاز دوباره لیگ برتر فکر می‌کنی بتوانید این ناکاما‌ها را جبران کرده و دوباره به جمع مدعیان بازگردید.

تشکیل اردوی ترکیه با همین هدف برگزار شد. البته از همه مسئولان به خاطر برگزاری این اردو تشکر می‌کنم. هدفمان این بود که در نیم فصل دوم به لیگ برتر برگردیم و امیدوارم با این زحماتی که در اردوهایی که پشت سر گذاشتیم کشیدیم، این امر محقق شود. در واقع زیر باران و در سرمای ترکیه و اصفهان بیشترین تلاش را کردیم و همه سعی‌مان را در تمرینات انجام دادیم تا دوباره به لیگ برتر برگردیم چون نیم فصل اول خیلی ناامید کننده بودیم. امیدوارم این امر محقق شود چون به خودمان ایمان داریم.

صبح قزوین : مهم‌ترین عاملی که باعث شد در نیم فصل اول سپاهان ناکام بماند چه بود؟

زیر باران و در سرمای ترکیه و اصفهان بیشترین تلاش را کردیم و همه سعی‌مان را در تمرینات انجام دادیم تا دوباره به لیگ برتر برگردیم چون نیم فصل اول خیلی ناامید کننده بودیم.

خیلی سخت است در مورد چنین شرایطی صحبت کنم. پیوسته از سال گذشته که قهرمان شدیم و حتی تا آغاز رقابت‌‌های امسال پیاپی بازی‌‌ها را می‌بردیم اما به یک باره همه چیز به هم ریخت. یعنی پس از چند مساوی و شکست متوالی دیگر نتوانستیم به رقابت‌ها برگردیم. این موضوع خیلی برایمان بد بود. در واقع این نتایج در روحیه تیمی تأثیر گذاشت. البته جدا شدن چند بازیکن هم در کسب این نتایج تأثیرگذار بود.

صبح قزوین : البته این تیره‌روزی‌ها از زمانی آغاز شد که حاج صفی از سپاهان جدا شد. یعنی سپاهان به یم بازیکن تا این اندازه متکی بود؟

تیم به یک بازیکن وابسته نیست اما ابزار فوتبال و یک تیم، فوتبالیست است. من از سال گذشته مثال بزنم، سوکای که مهاجم بود جدا شد و کارت بازی شیمبا هم صادر نشد و عملاً فصل جدید را فقط با 2 بازیکن آغاز کردیم؛ یعنی شریفی و خلعتبری. البته جوان‌هایی هم به تیم اضافه شدند اما یا شرایط بازی را نداشتند یا به هر دلیلی نشد سپاهان را همراهی کنند. اما دو بازیکنی که فصل گذشته سپاهان را همراهی می‌کردند و با آغاز رقابت‌ها این امر برای آنها میسر نشد، به اضافه اینکه جدایی حاج صفی باعث شد تا ابزار هجومی سپاهان از لحاظ کیفی کاهش پیدا کند که در نهایت مجموعه این موارد ناکامی سپاهان را به همراه داشت.

صبح قزوین : یک اتفاق امیدوار کننده برای سپاهان، اضافه شدن برزیلی‌ها بود که می‌تواند به شما کمک کند.

پیوسته از سال گذشته که قهرمان شدیم و حتی تا آغاز رقابت‌‌های امسال پیاپی بازی‌‌ها را می‌بردیم اما به یک باره همه چیز به هم ریخت. یعنی پس از چند مساوی و شکست متوالی دیگر نتوانستیم به رقابت‌ها برگردیم.

امیدوارم همین طور بشود. ما هم به این موضوع خیلی امیدواریم و مطمئنا برای کسب نتایج موفقیت‌آمیز در میدان به چنین بازیکنانی نیاز داریم. از سوی دیگر ای کاش آنها از ابتدای فصل بودند تا به این روز نمی‌افتادیم. چون در نیم فصل اول خیلی کمتر از همه ادوار سپاهان گل زدیم. البته دلیل این کار فقط کمبود مهاجم نبود، بلکه بسته بودن دست کادرفنی و فشار بیش از حد بر روی بازیکنان خط هجومی و سایر خطوط این نتایج را به بار آورد. در هر صورت وقتی تیمی گل نمی‌زند بر روی همه بازیکنان در همه خطوط فشار می‌آید.

صبح قزوین : به دیدار با پرسپولیس یعنی تیم سابقت در هفته هجدهم لیگ برتر برسیم. برای اینکه به قول خودتان به لیگ بازگردید به برتری مقابل پرسپولیس قدرتمند آن هم در تهران نیاز دارید. درباره این مسابقه صحبت کن.

پرسپولیس در هر شرایط باشد، در تهران این دیدار سخت است. تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که دیدار پرسپولیس و سپاهان برای هر دو تیم جدای بحث جدول حساسیت دارد. برای ما این دیدار خیلی مهم است چون می‌خواهیم به جمع مدعیان دوباره برگردیم و با قدرت نیم فصل دوم را آغاز کنیم.

صبح قزوین : پیش‌بینی‌ات از این دیدار چیست؟

هیچ وقت نمی‌شود فوتبال را پیش‌بینی کرد اما مطمئنا بازی خوبی خواهد بود.

صبح قزوین : از آن دسته از بازیکنانی هستی که در فصل نقل و انتقالات همواره برایت خبرسازی‌های زیادی می‌شود و در فصل جاری هم همین اتفاق برایت افتاد و کار تا جایی پیش رفت که خبر احتمال جدایی‌ات از سپاهان بارها منتشر شد. با توجه به جایگاهت در سپاهان فکر می‌کنی دوباره یک روز از این تیم جدا شده و دوباره به تهران بازگردی.

برای من همیشه سپاهان در اولویت اول بوده است و پس از این همه سال دیگر یک سپاهانی‌ شده‌ام و دیگر نمی‌توانم به تیم دیگری فکر کنم.

روزی که به قطر رفتم تا فوتبالم را ادامه دهم، هیچگاه از آینده‌ام خبر نداشتم اما همیشه اذعان می‌کردم که تیم اول و آخر من سپاهان است. الان هم اینکه تا چه زمانی این تیم را همراهی کنم، بستگی به مسئولان سپاهان و خواسته آنها دارد. برای من همیشه سپاهان در اولویت اول بوده است و پس از این همه سال دیگر یک سپاهانی‌ شده‌ام و دیگر نمی‌توانم به تیم دیگری فکر کنم.

صبح قزوین : تیم ملی چطور؛ به این تیم هم فکر نمی‌کنی؟ پرونده تیم ملی را بستی؟

من که نبستم اما به هر دلیلی این پرونده بسته شده است.

صبح قزوین : می‌گویند شاید کی‌روش فروردین سال 95 از تیم ملی ایران جدا شود. این موضوع می‌تواند برای تو یک اتفاق خوشایند باشد تا دوباره به تیم ملی برگردی.

اصلا چنین چیزی نیست. چنین چیزی را دوست ندارم که با رفتن کی‌روش بخواهم به تیم ملی برگردم.

صبح قزوین : به نظر می‌رسد دلت برای تیم ملی تنگ شده و با حسرتی خاص در این مورد صحبت می‌کنی.

چنین چیزی را دوست ندارم که با رفتن کی‌روش بخواهم به تیم ملی برگردم.

بازی ملی و تجربه ملی کمی ندارم و روزهای خوبی را با این تیم سپری کرده‌ام. برای خیلی از فوتبالیست‌ها از جمله من شیرین‌ترین لحظه 2 لحظه است. اول لحظه‌ای که سرود ملی نواخته می‌شود و من به عنوان بازیکن ملی ایستاده‌ام چون همیشه موهای تنم در این لحظات سیخ می‌شود و دوم هم لحظه گل زدن چون شادی آفرین است. اما لحظه‌ای که سرود ملی نواخته می‌شود، که البته این لحظات برای من کم هم نبوده است، شیرین ترین لحظات زندگی‌ام بوده است و مطمئنا همیشه دلم برای آن لحظه تنگ می‌شود.

صبح قزوین : اما دوست نداری این لحظات با رفتن کی‌روش دوباره برایت تکرار شود؟

خیر؛ قبلاً در این مورد خیلی صحبت کرده‌ام و با خودم کنار آمده‌ام.

صبح قزوین : سپاهان امسال مشکل مالی دارد؟

مشکل مالی برای همه کشور و همه تیم‌‌‌های ایران است و سپاهان هم این مشکل را داشته است. اما امیدوارم این مشکل رفع شود چون همه در کنار هم با این مشکلات کنار می‌‌‌‌‌آییم چون متوجه وضع بد اقتصادی در کشور هستیم.

صبح قزوین : یک مقدار هم در مورد استیماچ صحبت می‌کنی؟

من در مورد مربی تیم صحبت نمی‌کنم.

صبح قزوین : در مورد ادعاهای واهی عربستانی‌ها و اینکه به خاطر عدم تأمین امنیت حاضر نیستند در ایران بازی کنند، صحبت می‌کنی؟

مطمئناً ایران می‌تواند از عربستانی‌ها میزبانی کند و فقط امیدوارم شعارهای سیاسی به ورزشگاه‌ها راه پیدا نکند. خیلی حیف است که این موضوع باعث محرومیت و این حرف و حدیث‌ها شود. قبلاً هم هواداران ترقه انداخته‌اند که نهایتاً محرومیت‌‌هایی را در پی داشته است اما قضیه شعار سیاسی فرق می‌کند. با این حال خیلی پیش‌تر از این‌ها باید فدراسیون ایران پیش دستی می‌کرد و این سیاسی بودن را به فرودگاه‌های عربستان می‌برد، یعنی آن روزهایی که بی‌دلیل و فقط برای اذیت کردن ما ساعت‌ها در فرودگاه معطل می‌شدیم تا فقط یک مهر روی پاسپورت‌مان بزنند.

صبح قزوین : به نکته خوبی اشاره کردی.

خیلی پیش‌تر از این‌ها باید فدراسیون ایران پیش دستی می‌کرد و این سیاسی بودن را به فرودگاه‌های عربستان می‌برد، یعنی آن روزهایی که بی‌دلیل و فقط برای اذیت کردن ما ساعت‌ها در فرودگاه معطل می‌شدیم تا فقط یک مهر روی پاسپورت‌مان بزنند.

چه دلیلی داشت که ساعت‌ها در فرودگاه‌های عربستانی معطل شویم؟ فقط برای اینکه به پاسپورت ایرانی بی‌احترامی‌ کنند و جز این هیچ دلیل دیگری نداشت. این فقط یک بحث سیاسی است، چون من بارها با تیم‌های قطری به امارات و عربستان رفتم و با اینکه ایرانی بودم بدون هیچ مشکلی و بدون معطلی وارد این کشورها شدم. چطور آنجا من را نگه نمی‌داشتند، در حالی که من ایرانی بودم. اما چون با تیم قطری می‌رفتم با من کاری نداشتند اما چطور وقتی با یک تیم ایرانی می‌رویم باید ساعت‌ها معطل شویم. اگر می‌خواستند احترام بگذارند، آنجا احترام می‌گذاشتند. به نظرم مسائل سیاسی فقط مختص به ورزشگاه نیست.

انتهای پیام/ا

http://fna.ir/ONBEI8

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان