۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین اصلی ترین وظیفه مهندسان مدیریت خردمندانه است
کد خبر: ۱۳۲۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر راه و شهر سازی:

اصلی ترین وظیفه مهندسان مدیریت خردمندانه است

حناچی: اصلی ترین وظیفه مهندسین و برنامه ریزان مدیریت خردمندانه در فضای سرزمینی است،باید چالشی فکر کنیم تا بتوانیم شهری با کیفیت داشته باشیم.

اصلی ترین وظیفه مهندسان مدیریت خردمندانه است

 به گزارش صبح قز وین ،روز جهانی معمار،روز اسکان بشر برابر با اولین دوشنبه اکتبر با حضور مهندسین معماری در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مهندس مانی فر،عضو هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی استان در این مراسم اظهار کرد: اکنون جایگاه معماری کمرنگ شده و تفاوت قابل توجهی بین معماری و شهر سازی از لحاظ ماهیتی وجود ندارد.
اگر بین معماری و شهرسازی ضوابط و مقرراتی نباشد بر روی چهره شهر تاثیر می گذارد پس باید پیوند مناسبی بین نظام و کنترل ساختمان با حوزه معماری وجود داشته باشد.

مانی فر تاکید کرد: اگر طرحی توسط مجموعه های سیاست گذاری در حوزه معماری و شهر سازی برقرار کنیم می توانیم اجرای بهتری داشته باشیم.

معماری لزوما کاری فرهنگی نیست

سید علیرضا قهاری رئیس انجمن مفاخر ایران خاطر نشان کرد: فرهنگ و معماری جداناپذیر هستند،گروهی فرهنگ را به وجود آورنده معماری می دانند و گروهی معماری را به وجود آورنده فرهنگ می دانند.

قهاری تشریح کرد: اقتصاد در جامعه غالب است و همین سبب شده دنبال فرهنگ نباشیم تا بتوانیم جایگاه فرهنگی پیدا می کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ 4 مشخصه دارد، فرهنگ باید فلسفه داشته باشد تا مدیران صاحب فرهنگ شوند و با نیازها منطبق باشد و نیازهای امروزی را پاسخ بدهد.
فرهنگی که در وجود ما نهادینه شود به زودی از بین نمی رود.

این مسئول عنوان کرد: فرهنگ انسان را در بعد زمان جاودانه و زیبا می کند و به او اصالت می دهد به طوری که جدا از واقیعات زندگی نیست و باید قابلیت داشته باشد.

وی گفت: فرهنگ توسط مدیران ترویج پیدا می کند پس مدیران فرهنگی باید الگو باشند تا جامعه فرهیخته در برابر فرهنگ ستیزی دوام بیاورد.

وی ادامه داد: اصلی ترین وظیفه مهندسین و برنامه ریزان مدیریت خردمندانه در فضای سرزمینی است ،چالشی پیگیری نمی کنیم تا خردمندانه بیاندیشیم که عوامل موثری هستند که بر کیفیت شهر تاثیر می گذارند.

معاون وزیر  راه  و شهر سازی تصریح کرد: طرح جامعه برج های شهر نیست باید اصلاحیه منابع انسانی و مالی را در نظر بگیریم البته با توجه به مزیت ها و قابلیت ها و فرصت هایی که ایجاد می شود.

 در این مراسم پیام خوآن کلوس رئیس اسکان بشر سازمان ملل متحد و قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد توسط مهندس  پور وزیری قرائت شد.

در ادامه این مراسم از نفرات برتر طراحی معماری دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در شهرستان بوئین زهرا به شرح ذیل تجلیل شد:

اهدا 5 میلیون تومان و لوح تقدیر به نفر اول:  آقایان نیما مکاری و یداله روشن

اهدا 3 میلیون تومان و لوح تقدیر به نفر دوم:خانم مولود حاجی ولیان قزوینی

اهدا 2 میلیون تومان و لوح تقدیر به نفر سوم: خانم پریا علی اکبری و آقای حمید رحیمی مهربان

اهدا پانصد هزار تومان و لوح تقدیر به نفر چهارم: آقایان امیر احمد رضایی، وحید توفیق و امیر کارنیا

همچنین تقدیر از مهندسان پیشکسوت و فعال معماری استان و اجرای موسیقی توسط فریدون آسرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان