۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین دشمنان تنها راه مقابله با اسلام را شهادت ائمه می دانستند
کد خبر: ۱۳۱۴۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آیت الله تاکندی:

دشمنان تنها راه مقابله با اسلام را شهادت ائمه می دانستند

آیت الله محمدی تاکندی: امام محمد تقی جوان ترین امام بودند که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند. سند بزرگ مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است که دشمن نتوانستند وجود این امام مظلوم را تحمل نمایند.

دشمنان تنها راه مقابله با اسلام را شهادت ائمه می دانستند

به گزارش صبح قزوین، به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی جواد الائمه (ع) مراسمی از سوی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و هم چنین طلاب حوزه های علمیه استان حضور داشتند.

در این مراسم آیت الله علی محمدی تاکندی ضمن تسلیت این امام مظلوم، بیان داشت: امام محمد تقی جوان ترین امام بودند که در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.
سند بزرگ مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است که دشمن نتوانستند وجود این امام مظلوم را تحمل نمایند.

آیت الله محمدی تاکندی ادامه داد: ائمه اطهار(علیه السلام) ما در زمان جور ظلم فساد همچون یک رهنما مردم را تا می توانستند از گمراهی و انحراف نجات دادند و مردم به سوی یکتاپرستی هدایت شوند.
امام رضا(علیه السلام) کمترین اولاد را داشتند و یکی از پسرها حضرت جواد که منتخب و تبارک الله بودند و یک دختر از ایشان به نام فاطمه (س)است.
در یک حدیث آمده فاطمه دختر امام رضا است و فاطمه دختر موسی بن جعفر و همین طور امام باقر(ع)، دختر امام حسین و علی (ع)، هم چنین دختر پیغمبر است.

این استاد حوزه به مظلومیت امام جواد (ع) خاطر نشان کرد: امام محمد تقی که در عنفوان جوانی قرار داشت اما خلفای جور آن زمان نتوانستد حضور وی را در بین مسلمین تحمل نمایند و وی را تحت شدید ترین مراقبت ها و کنترل ها قرار دادند.

محمدی تاکندی تصریح کرد: حتی مامون دخترش ام الفضل را  به اجبار به عقد امام جواد درآورد تا جاسوسی از خاندان خود که کاملا مورد اطمنیان باشد در منزل امام داشته باشد؛ تا تمام اعمال و رفتار این امام رئوف را و رفت و آمدهای امور به خلیفه گزارش دهد.

وی ادامه داد: دشمنان و خلفای جور و ستم همه ظلم و بی مهری را به ائمه اطهار روا می داشتند ولی ائمه اطهار ما با سختی و مشقت دست از آرمان توحید و خداپرستی بر نداشتند.

آیت الله تاکندی به شهادت مظلومانه امام جواد و دیگر ائمه اطهار اشاره و اظهار کرد: دشمنان ما می خواستند با مسموم کردن ائمه بزرگوار ما مانند امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و امام جواد به  اهداف پلید شان برسند؛ ولی موفق نشد، امام جواد (ع) را نیز مسموم کرده و به شهادت رساندند و آنقدر دشمنان سنگدل بودند که حتی اجازه ندادند به امام جواد آب برسانند.

سپس یکی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت در رثای این امام غریب به نوحه سرایی پرداخت.

انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان