۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین بازسازی بیش از ۲۵ بقعه متبرکه در قزوین
کد خبر: ۱۲۵۷۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

بازسازی بیش از ۲۵ بقعه متبرکه در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵ بقعه متبرکه در استان بازسازی شده اند که پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد دارند.

بازسازی بیش از ۲۵ بقعه متبرکه در قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام مصطفی نوروزی اظهار کرد: ما در استان قزوین 264 امامزاده داریم و امام خمینی (ره) فرمودند ما می خواهیم که مردم در پناه امامزادگان آرامش داشتند و بر اساس این فرمایش امام، اقداماتی در بقاع متبرکه در حال انجام است.
وی ادامه داد: در این راستا احداث زائرسرا، سرویس مناسب، بازسازی و مرمت گنبد و گلدسته صورت می گیرد که از سال گذشته تاکنون بیش از 25 بقعه متبرکه در استان بازسازی شده اند که پیشرفت فیزیکی بین 30 تا 50 درصد دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: از 264 امامزاده در استان، 100 مورد آن امامزادگان شاخص هستند که زائرانی از دیگر کشورها دارند به طوری که در غبارروبی این بقاع متبرکه پول دیگر کشورها نیز در داخل ضریح این بقاع مشاهده شده است.
وی عنوان کرد: در بین بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزاده حسین (ع) یکی از شاخص ترین بقاع متبرکه استان است که این مکان فقط متعلق به قزوین نیست و این امامزادگان در واقع متعلق به کل جهان اسلام هستند.
حجت الاسلام نوروزی اعلام کرد: در بحث امامزاده حسین (ع) طرح توسعه آستان مقدس این امامزاده در دستور کار است که در این راستا ایجاد زائرسرا، پاکینگ طبقاتی و رستوران برای این آستان مقدس در نظر گرفته شده که اعتبار اولیه برای انجام این کار 106 میلیارد تومان است.
وی خاطر نشان کرد: در همین راستا تملکات در اطراف این امامزاده در حال انجام است که با اتمام کار تملک واحدهای مسکونی در این ناحیه، فاز نخست کار شروع می شود که امیدواریم با انجام این کار شاهد افزایش خدمات دهی و ارتقای کیفیت خدمات به زائران در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به زائران باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: در کنار بحث بازسازی فیزیکی فضای بقاع متبرکه، در حوزه فرهنگی و نرم افزاری نیز اقدامات بسیاری در بقاع صورت گرفته و در حال انجام است چراکه مقام معظم رهبری فرمودند امامزاده ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شود که از همین رو برنامه های مختلف فرهنگی و معنوی در طول سال در بقاع متبرکه اجرا می شود.

انتهای پیام/7008

منبع: اوقاف قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان