۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین دکتر روحانی دغدغه های رهبر انقلاب را مطرح نمود/ مواضع رئیس جمهور در اجلاس جهانی مقتدرانه بود
کد خبر: ۱۲۴۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

دکتر روحانی دغدغه های رهبر انقلاب را مطرح نمود/ مواضع رئیس جمهور در اجلاس جهانی مقتدرانه بود

امام جمعه موقت قزوین گفت: دکتر روحانی در سخنان خود که در اجلاس جهانی سازمان ملل مطرح نمود توانست دغدغه های رهبری را به گوش جهانیان برساند و این مواضع مقتدرانه رئیس جمهور آمریکا را وادار به تسلیم نمود و آنها را مجبور نمود تا بگویند که آمریکا دیگر در فکر بر اندازی جمهوری اسلامی نیست و این نشان اقتدار ملت ایران است.

دکتر روحانی دغدغه های رهبر انقلاب را مطرح نمود/ مواضع رئیس جمهور در اجلاس جهانی مقتدرانه بود

به گزارش خبرنگار صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد اظهارداشت: ایمان و تقوا برنامه زندگی دنیوی و اخروی انسانهاست و این دو نه فقط  نیاز  مومنین بلکه نیاز تمام جهانیان است و همچنین ایمان و تقوا مهمترین برنامه همه انبیاء الهی و اهل بیت (ع) بوده است.

وی افزود: دعوت به ایمان و تقوای الهی وجه مشترک تمام انبیاء الهی است و ایشان برای برهه ای از زمان آمده بودند اما با آمدن پیامبر (ص) تمام انبیاء الهی و با آمدن قران تمامی کتب ایشان احیاء گردید و آیین و سنن همه انبیاء به وسیله اسلام استمرار پیدا کردند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امروز جهان شاهد سیطره و سلطه شیاطن است و و خونخواران  سلطه خود را بر توده های مردم در دنیا تحمیل می نمایند و با معنویت ستیز می کنند.

عابدینی ابراز داشت: امروزه ما باید با همه وجودمان آماده شویم تا بتوانیم  آرمانها و اندیشه های امام(ره) و مقام معشم رهبری را که از قرآن، وحی و انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) الهام گرفته شده است و همچنین برنامه های جهانی دین را که حکومت مستضعفان برجهان است را اجرایی نماییم.

وی با اشار به گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: رزمندگان اسلام با شجاعت و از جان گذشتگی خود توانستند از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن در دست دشمن بماند و با جانفشانی های خود در جبهه های حق علیه باطل به ما نشان دادند که این دفاع حقیقتا مقدس بود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به جهاد دینی و ویژگی های آن تاکید کرد: نگاه عادی به جنگ این گونه است که کشتار و خونریزی به راه می افتد اما در نگاه دینی هدف هدایت انسهاست نه کشتار و خونریزی و همچنین  هدف ما در جنگ 8 ساله فتح شهرها و کشورگشایی نبود بلکه هدف اصلی هدایت انسانها و فتح قلوب آنان بود که این هدف در راستای همان اهداف جهاد دینی است  و در کنار آن توانستیم  با دعا و مناجات از الطاف الهی هم برخوردار شده و در مقابل دشمن به پیروزی برسیم.

حجت السالم عابدینی با اشاره به حضور هیئت ایرانی در سازمان ملل خاطر نشان کرد: خوشبختانه رئیس جمهور کشورمان اقتدار و عزت ایران را در سخنان خود به نمایش گذاشت و نشان داد که این عزت و اقتدار را مرهون خون شهدا و پایمردی آنان و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان داشت: در این اجلاس بیش از  200 سخنرانی انجام خواهد شد که تنها دو سخنرانی در کانون توجه کشورها و رسانه ها قرار داشت که یکی از آن دو  صحبت های رئیس جمهور ایران و دیگری صحبتهای رئیس جمهور آمریکا است و این دو سخنرانی مهم به شدت مورد توجه و تجزیه و تحلیل کارشناسان و همچنین رسانه ها و مردم کشورهای دنیا قرار گرفته است.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: دکتر روحانی در سخنان خود که در اجلاس جهانی سازمان ملل مطرح نمود توانست دغدغه های رهبری را به گوش جهانیان برساند و این مواضع مقتدرانه رئیس جمهور آمریکا را وادار به تسلیم نمود و آنها را مجبور نمود تا بگویند که آمریکا دیگر در فکر بر اندازی جمهوری اسلامی نیست و این نشان اقتدار ملت ایران است.

حجت السالام عابدینی در ادامه اظهار داشت: دکتر روحانی در سخنان خود از صلح جهانی که هدف اصلی و پیام کشور ایران است صحبت نمود اما آمریکا در مواضع خود برخلاف صلح جهانی صحبت نموده و نشان داده که به دنبال ستیز با دیگر کشور ها و سلطه جویی بر جهان است.

وی با اشاره به مواضع دکتر روحانی در سازمان ملل یادآور شد: مواضع دکتر روحانی در این اجلاس بسیار هوشمندانه و مقتدرانه بود اما در مقابل مواضع آمریکا در مقابل سخنان رئیس جمهور کشورمان مواضع ذلیلانه بود و همه این عقب نشینی ها نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ملت عزیز ایران است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: عزت و اقتدار بین امللی کشور عزیز ما نتیجه همدلی ، اتحاد درونی ، انسجام و وحدت ملی است و کسب عزت و اقتدار با پیروی از مقام معظم رهبری و اصل عزتمندانه ولایت فقیه میسر است .

حجت السالام عابدینی در پایان با اشاره به در پیش بودن روز جهانی سالمندان افزود: حفظ حرمت بزرگترها از آداب دینی ما است و در این باره نیز اهل بیت به ما سفارش نموده اند تا عزت و اقتدار بزرگترها را حفظ نماییم.

انتهای پیا/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان