۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین خوشحالیم استقبالی از سوی نهادهای فرهنگی کشور برای ساخت این انیمیشن صورت نگرفت/ به دنبال اکران اروپایی و آمریکایی این اثر هستیم
کد خبر: ۱۱۵۵۸۴ نویسنده: هادی محمدیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارگردان انیمیشن "شاهزاده روم" در مصاحبه با صبح قزوین:

خوشحالیم استقبالی از سوی نهادهای فرهنگی کشور برای ساخت این انیمیشن صورت نگرفت/ به دنبال اکران اروپایی و آمریکایی این اثر هستیم

کارگردان انیمیشن "شاهزاده روم" در مصاحبه با صبح قزوین گفت: خوشحالیم که استقبالی از سوی نهادهای فرهنگی کشور برای ساخت انیمیشن "شاهزاده روم" صورت نگرفت، حمایت و استقبال مردم پس از اکران برای تیم ما بهترین پشتیبان است.

خوشحالیم استقبالی از سوی نهادهای فرهنگی کشور برای ساخت این انیمیشن صورت نگرفت/ به دنبال اکران اروپایی و آمریکایی این اثر هستیم
هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن "شاهزاده روم" در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، گفت: این انیمیشن حاصل تلاش تیم 105 نفره از افراد متخصص و حرفه‌ای است که با تلاش شبانه روزی طی 15 ماه برای اکران آماده شد.
وی با بیان اینکه هیچ ارگان فرهنگی و دولتی در تولید پروژه شاهزاده روم از تیم ما حمایت نکرد، ابراز کرد: البته تهیه کننده این اثر برای جذب حمایت‌های دولتی تلاش خود را کرد و با توجه به اینکه این انیمیشن همه مولفه‌های یک اثر فرهنگی در کشور را دارا بود اما متاسفانه استقبالی از سوی نهادهای فرهنگی صورت نگرفت.
وی تصریح کرد: امروز می‌گویم خوشحالیم که استقبالی از سوی نهادهای فرهنگی کشور برای ساخت انیمیشن "شاهزاده روم" صورت نگرفت، حمایت و استقبال مردم پس از اکران برای تیم ما بهترین پشتیبان است.
این کارگردان انیمیشن در ادامه افزود: تیم سازنده انیمیشن "شاهزاده روم" هم اکنون سربلند است که در یک بخش خصوصی و با انگیزه‌های شخصی و با علاقه این پروژه را به نتیجه رساند و مردم ما با استقبال خود انرژی لازم را برای ادامه کار به ما دادند.
وی با اشاره به اینکه کار در بخش خصوصی سختی‌های خاص خود را دارد، اذعان کرد: به واسطه اینکه کیفیت ساخت انیمیشن مورد اعتماد سینما و مردم نبود این احتمال وجود داشت که انیمیشن "شاهزاده روم" در نمایش گیشه مورد استقبال قرار نگیرد.

تاثیرگذاری انیمیشن در انتقال مفاهیم فرهنگی زیاد است

محمدیان ادامه داد: این انیمیشن یک ملودرام تاریخی با محتوای مذهبی است و هدف ما اضافه کردن یک شخصیت تاثیرگذار به فضای انیمیشن بود تا به عنوان الگوی مناسبی برای اقشار مختلف قرار بگیرد.
وی گفت: به دلیل محدودیت زمان و بودجه‌ای بسیاری از بخش‌های این فیلم را باهم ادغام کردیم.
کارگردان "انیمیشن شاهزاده روم" تصریح کرد: با اکران این انیمیشن و استقبال خوب اهالی سینما مشخص شد که جوانان ایران قابلیت حضور موفق در این حوزه و توان ساخت انیمیشن‌هایی با استانداردهای جهانی را دارند.
وی یادآور شد: امروز اهالی سینما و عموم جامعه به این موضوع امیدوار شده‌اند که پس از این پرده سینمای ایران شاهد اکران انیمیشن‌های جالبی خواهد بود که زمینه ساز جذب مخاطب و رونق به اقتصاد سینما می‌شود.
محمدیان با بیان اینکه فیلم "شاهزاده روم" به واسطه کم تجربگی و محدودیت‌های سینمای انیمیشن ایران نواقصی دارد، گفت: بازتاب اکران این فیلم در رسانه‌ها استقبال گسترده و بالاترین فروش‌ها را در گیشه نشان می‌دهد.
وی درباره ظرفیت حوزه انیمیشن در انتقال مفاهیم فرهنگی بیان کرد: انیمیشن تصویرگر دنیای خیالی است که وجود ندارد و به واسطه علاقه همه گروه‌های سنی به رویا، تاثیرگذاری این حوزه در انتقال مفاهیم فرهنگی زیاد است.
این کارگردان حوزه انیمیشن ادامه داد: ما به عنوان یک ایرانی مسلمان در گنجینه ادبیات خودمان قصه‌ها، شخصیت‌ها و قهرمانانی داریم که الگوهای مناسبی هستند که به عنوان یک مزیت رقابتی برای فضای انی
میشن سازی ایران در رویارویی با دیگر کشورهاست.
وی در ادامه عنوان کرد: با پرداخت مناسب به این سوژه‌ها و تولید فنی و با کیفیت این آثار زمینه جذب مخاطب به سینما فراهم می‌شود و با ارائه یک قصه پرمحتوا و بدون شعارزدگی مخاطب پیام این انیمیشن را می‌گیرد.

"انیمیشن شاهزاده روم" یک کار ایده آل برای ما نیست

محمدیان با اشاره به اینکه هیچ انیمیشنی در دنیا بدون پیام نیست، اذعان کرد: دایره تاثیرگذاری این حوزه گسترده است و برای بهره مندی از این حوزه و دستیابی به اهداف ابتدا باید مخاطب و دغدغه‌هایش را شناخت.

وی درباره حضور بین المللی انیمیشن "شاهزاده روم" بیان کرد: از ابتدا هدفمان معرفی توانمندی انیمیشن ایران به جامعه بین الملل بود برای همین به سراغ این داستان رفتیم و با حفظ مناسبات و ملاحظاتی داستان منجی را روایت کردیم.
کارگردان انیمیشن" شاهزاده روم ادامه داد: از سوی دیگر کیفیت ساخت و دارا بودن حداقل استانداردهای جامعه بین الملل برای ما بسیار بااهمیت بود؛ البته "انیمیشن شاهزاده روم" یک کار ایده آل برای ما نیست.
وی بیان کرد: در ساخت این انیمیشن باتوجه به اینکه محدودیت‌های زمانی و بودجه وجود داشت اما سعی ما ارائه کار باکیفیت بود، امروز این انیمیشن در کشورهای عربی مورد استقبال قرار گرفته است و آقای جعفری تهیه کننده این انیمیشن به دنبال رایزنی برای اکران اروپایی و آمریکایی است.
محمدیان در پایان گفت: به زودی پیش از اتمام اکران "انیمیشن شاهزاده روم" کار جدید خود را به مردم معرفی می‌کنیم.
انتهای پیام/2002






دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان