۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین سناریو جدید رسانه‌های ضدسوری در موضوع تسلیحات شیمیایی
کد خبر: ۱۱۴۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سناریو جدید رسانه‌های ضدسوری در موضوع تسلیحات شیمیایی

شبکه العربیه همگام با برخی رسانه های عربی و غربی دیگر پس از شکستهای متعدد در جریان جنگ روانی علیه سوریه، این بار پس از عضویت دمشق در سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی سناریویی جدید را کلید زده است.

سناریو جدید رسانه‌های ضدسوری در موضوع تسلیحات شیمیایی
به گزارش صبح قزوين ، جبهه رسانه ای عربی ضدسوری این روزها در شرایط خوبی به سر نمی برند و همچون سران خائن و وابسته برخی کشورهای عربی که حتی هزینه جنگ آمریکا علیه سوریه را نیز قبول کرده بودند اما به هدف نهایی خود نرسیدند در سردرگمی عجیبی قرار گرفته است.
بر این اساس، پس از طرح پیشنهاد روسیه در زمینه نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی موجود در سوریه و موافقت دمشق با این پیشنهاد نگرانی جبهه ضدسوری از بقای نظام اسد افزایش یافته است.
در همین راستا جبهه ضدسوری پس از پیوستن سوریه به پیمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی که مقدمات امحای این تسلیحات در سوریه را فراهم می کند، سناریویی جدی را با عنوان "تغییر اماکن ذخیره تسلیحات شیمیایی توسط نظام سوریه" آغاز کرده است.
شبکه العربیه امروز در گفتگو با فردی که خود را اعضای جداشده از ارتش سوریه معرفی کرده، مدعی شد: دولت سوریه در حال تغییر اماکن ذخیره تسلیحات شیمیایی به نقاط مختلف و دوردست این کشور است.
روزنامه وال استریت ژورنال نیز امروز در گزارشی مدعی شد: نیروهای ویژه سوریه در حال انتقال دادن تسلیحات شیمیایی به دهها نقطه در اقصی نقاط این کشور هستند.
برخی رسانه های عربی حتی پای خود را فراتر نهاده و در تلاش برای انحراف بیشتر افکار عمومی از اقدام مثبت دولت سوریه در پیوستن به پیمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی هستند.
در همین راستا روزنامه الوطن عربستان ه کینه مقامات این کشور در پذیرفتن هزینه جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه بیش از پیش آشکار شده، گفتگویی با "کمال اللبوانی" از اعضای ائتلاف مخالفان سوری ترتیب داده است.
وی در این گفتگو مدعی شده که نظام سوریه بخشی از تسلیحات شیمیایی ذخیره شده خود را به حزب الله در لبنان و حتی عراق انتقال داده است.
سناریو جدید جبهه رسانه های ضدسوری در حالی کلید خورده است که پس از پذیرش پیشنهاد روسیه از سوی دولت سوریه، جو مثبتی در سطح بین المللی برای حل سیاسی بحران سوریه ایجاد شده است که به نظر می رسد تلاشهای این جبهه در راستای بر هم زدن همین فضای همکاری بین المللی باشد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان