۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین عامل کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه هنوز مشخص نشده است
کد خبر: ۱۱۴۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عامل کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه هنوز مشخص نشده است

یک کارشناس سازمان ملل با تاکید بر اینکه گزارش بازرسان این سازمان درباره تسلیحات شیمیایی باید مبتنی بر واقعیت باشد، تصریح کرد که هنوز مدارک یافت شده مقصر قطعی استفاده از این تسلیحات را مشخص نکرده است.

عامل کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه هنوز مشخص نشده است
به گزارش صبح قزوين، "ماجور روت باخر"، که چندین سال در سازمان بین المللی منع سلاح های شیمیایی (OPCW ) کار کرده است و برخی از بازرسان سازمان ملل متحد را که اخیرا به سوریه رفتند، آموزش داده است، در گفتگو با روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، در پاسخ به این پرسش که در دوشنبه آینده بازرسان سازمان ملل که در سوریه به بررسی حادثه احتمالی کشتار با تسلیحات شیمیایی 21 آگوست در سوریه پرداخته اند، گزارش خود را ارائه می دهند.
تا چه حد از نظر تکنیکی امکانپذیر است که ارتش سوریه یا شورشیان سوری را بتوان با توجه به این بررسی ها مقصر اعلام کرد گفت: شیوه هایی درباره چگونگی ارائه گزارش وجود دارد.
این گزارش باید مبتنی بر واقعیات و داده ها باشد.
اعضای تیم سازمان ملل در سوریه مدارکی را جمع آوری کرده اند، اما این مدارک قطعا مقصر کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه را مشخص نمی کند.
وی در ادامه افزود: آنچه که در پشت پرده می تواند وجود داشته باشد به مهمات خاصی مربوط می شود که یافت شده است.
بنابراین می توانیم ما این طور نتیجه گیری کنیم که چه کسی این مهمات را به کار برده است.
اما این پرسش مطرح است که آیا این صحنه ها واقعی است یا خیر؟.
این مسئله ای است که روز دوشنبه آینده مشخص می شود.
این کارشناس سازمان ملل در ادامه با تاکید بر اینکه اظهارات شاهدان در گزارش سازمان ملل قید خواهد شد، در عین حال گفت، اما من نمی دانم که این اظهارات تا چه اندازه تظاهر و یا واقعی است.
همچنین آزمایشهایی از خون افراد هم گرفته می شود که می تواند کاملا آشکارا عملیات سلاح های شیمیایی را نشان دهد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه گزارش سازمان ملل مبتنی بر حقایق خواهد بود، در بخش دیگری از این گفتگو به لزوم اجرای مرحله ای طرح مد نظر روسیه برای نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی در سوریه تاکید کرد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان