۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین استقبال پوتین از پیوستن سوریه به معاهده منع سلاحهای شیمیایی
کد خبر: ۱۱۴۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استقبال پوتین از پیوستن سوریه به معاهده منع سلاحهای شیمیایی

رئیس جمهور روسیه امروز در نشست کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با تاکید دوباره بر مخالفت مسکو با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه، از پیوستن این کشور به معاهده منع سلاحهای شیمیایی استقبال کرد.

استقبال پوتین از پیوستن سوریه به معاهده منع سلاحهای شیمیایی
به گزارش صبح قزوين به نقل از  روسیا الیوم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در سخنانی در نشست کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در بیششک قرقیزستان برگزار می شود، از تصمیم سوریه در زمینه پیوستن به معاهده منع تسلیحات شیمیایی استقبال کرد.
وی افزود: ما خبر پیوستن سوریه به عنوان عضو کامل معاهده منع تسلیحات شیمیایی را که از سوی نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل اعلام شده را شنیدیم و باید از این تصمیم استقبال کنیم.
پوتین با اشاره به توانایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تقویت تلاشها برای حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد: هرگونه دخالت نظامی خارجی در سوریه بدون نظر شورای امنیت غیر قابل قبول است و مسکو با این مسئله مخالف است.
این در حالی است که "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل روز گذشته از پیوستن سوریه به معاهده منع تسلیحات شیمیایی خبر داد و اعلام کرد: سوریه برای استقبال از  کارشناسان سازمان منع اشاعه تسلیحات شمیایی در این کشور آمادگی دارد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان