۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین اوباما حق حمله به سوریه را ندارد/ عامل استفاده کننده ازتسلیحات شیمیایی هنوز مشخص نشده
کد خبر: ۱۱۴۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اوباما حق حمله به سوریه را ندارد/ عامل استفاده کننده ازتسلیحات شیمیایی هنوز مشخص نشده

یک سیاستمدار آلمانی با تاکید بر اینکه هنوز مقصر کشتار تسلیحاتی در سوریه مشخص نشده است، خاطر نشان کرد که اوباما هیچ دلیل موجهی برای حمله به سوریه ندارد.

اوباما حق حمله به سوریه را ندارد/ عامل استفاده کننده ازتسلیحات شیمیایی هنوز مشخص نشده
به گزارش صبح قزوين، "یان وان آکن"، معاون رئیس حزب چپ آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل"، در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به پیشنهاد روسیه مبنی بر اینکه سلاح های شیمیایی در سوریه تحت کنترل بین المللی قرار گیرد مسکو نقش فرشته صلح را در درگیریهای سوریه ایفا می کند؟ اظهار داشت : خیر.
کسی که به یکی از طرفهای درگیر در این جنگ کمک می کند، فرشته صلح نیست.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه شانس اینکه از یک مداخله نظامی در سوریه جلوگیری به عمل آید بالاست؟ گفت: این تنها به اوباما مربوط می شود.
وی هیچ حق و البته هیچ دلیل موجهی برای مداخله نظامی در سوریه ندارد.
حالا این پرسش مطرح است که آیا از طریق راهکار دیپلماتیک به منظور ایمن سازی تسلیحات شیمیایی در سوریه، این امکان وجود دارد که فشارها روی اوباما برای عقب نشینی از موضع ( جنگ طلبانه خود در قبال سوریه ) را افزایش داد.
"وان آکن"،  در ادامه با تاکید بر اینکه مسئله سوریه با تحت کنترل در آوردن تسلیحات شیمیایی و وعده اوباما مبنی بر اینکه تنها در این صورت  گزینه نظامی را کنار می گذارد، به سادگی قابل حل نیست، اما حل آن امکان پذیر است، همچنین گفت: حداقل بخش اعظمی از تسلیحات شیمیایی سوریه باید تحت کنترل بازرسان سازمان ملل درآید.
اما راه حل واقعی تنها می تواند این باشد که تسلیحات شیمیایی به خارج از منطقه جنگی منتقل شود.
این سیاستمدار آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه ایده روسیه مبنی بر کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه و خروج آن از منطقه جنگی از بیش از یک هفته است که وجود داشته است گفت:  من بر این عقیده ام که روسیه دقیقا لحظه درستی را برای بحث در این باره انتخاب کرده است.
حالا ما باید منتظر واکنش اسد باشیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در روزها و هفته های آینده مسئول کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه مشخص نمی شود و بازرسان سازمان ملل چیزی در این باره نگفته اند، گفت: تمام اسنادی که من تا به حال دیده ام، هیچ چیزی درباره مسئول این اقدام وحشیانه نمی گویند.
احتمالا تازه بعد از اتمام درگیریهای شهروندی این مسئله مشخص می شود.
مسئول چنین اقدامی ای باید در برابر دادگاه قرار گرفته و محکوم شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان