۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ارتباط میان دانشگاه و صنعت نامناسب است
کد خبر: ۱۱۳۹۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس دانشگاه علم و صنعت:

ارتباط میان دانشگاه و صنعت نامناسب است

رییس دانشگاه علم و صنعت معتقداست که یکی از نواقص و نقاط ضعف کشور ارتباط اندک و نامناسب میان صنعت و دانشگاه است و هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است .

ارتباط میان دانشگاه و صنعت نامناسب است
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، محمدعلی برخورداری اظهار کرد: استفاده از یافته های علمی و پژوهشی دانشگاه ها در صنعت یکی از مسائلی است که چندین سال است به طرق مختلف بر روی آن کار می شود و تاسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان یکی از راه های موثر برای کاستن از فاصله موجود بین صنعت و دانشگاه محسوب می شود.
شرکت های دانش بنیان ترکیبی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها با پارک های صنعتی و پارک های رشد تشکیل می شوند.
وی با بیان اینکه فرایند ارتباط نزدیک تر بین دانشگاه با صنعت آغاز شده، افزود: باید به جایی برسیم که یافته های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها در صنعت به تولید برسد.
رییس دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به پرسش ایرنا درباره طرح آمایش آموزش عالی ، بازبینی رشته های تحصیلی و سرفصل های دروس گفت: آمایش آموزش عالی و تعداد دانشجوی مورد نیاز در هر رشته ، مبحثی کلان و ملی است ، یک دانشگاه نمی تواند در این زمینه اقدامی انجام دهد.
براساس طرح آمایش آموزش عالی، وزارت علوم میزان دانشجوی مورد نیاز در کشور را برای هر رشته تعیین می کند و دانشگاه ها نمی توانند بیش از آن در یک رشته مشخص دانشجو جذب کنند.
برخورداری درباره آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها نیز گفت: دانشگاه علم و صنعت در سال جاری تحصیلی حدود 12 هزار دانشجو دارد که کمتر از نیمی از آنها در دوره های کارشناسی و بیش از 50 درصد در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه علم و صنعت حدود 100 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 60 رشته در دوره دکتری دارد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان