۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ۸ کشته و ۲۴ زخمی در سه انفجار خودروی بمبگذاری در دیاله/انفجار بمب در بغداد
کد خبر: ۱۱۳۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

۸ کشته و ۲۴ زخمی در سه انفجار خودروی بمبگذاری در دیاله/انفجار بمب در بغداد

کشته و زخمی شدن تعدادی از عراقی ها در انفجارهای خودروی بمبگذاری شده در دیاله، انفجار بمب در شمال و جنوب بغداد و دستگیری تعدادی دیگر از مظنونان به دخالت در حوادث تروریستی از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

 ۸ کشته و ۲۴ زخمی در سه انفجار خودروی بمبگذاری در دیاله/انفجار بمب در بغداد
به گزارش صبح قزوين به نقل از پایگاه المدی پرس، یک منبع وزارت وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروهایی از پلیس عراق اواخر شب گذشته اجساد دو نفر از اعضای شوراهای بیداری عراق به نامهای محمد خلیف و خلیف دبیس را در روستای البوعبید در شرق تکریت پیدا کردند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان دیاله اعلام کرد: در اثر انفجار خوروی بمبگذاری شده در تقاطع الجوبه در هشت کیلومتری شمال شرق بعقوبه و در مسیر عبور شاکر مازن الملا جواد مسئول ناحیه العباره دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

منابع عراقی در این در استان همچنین از کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در منطقه الخالص در 15 کیلومتری شمال بعقوبه خبر دادند.

منابع نظامی عراقی اعلام کردند: ارتش عراق بعد از ظهر امروز طی عملیات امنیتی گسترده و با حمایت بالگردهای جنگی در مناطق القائم،الرطبه، الحمیره، الجزیره، ودی حوران در استان الانبار هفت نفر از مظنونان به دخالت در حوادث تروریستی و عناصر القاعده را بازداشت کرد.

این منابع در استان الانبار از هدف قرار گرفتن ادوات گروههای مسلح از سوی بالگردهای ارتش عراق خبر دادند.

منابع فوق بیان کردند: این عملیات بر اساس اطلاعات دقیق انجام گرفت و بازداشت شدگان به مرکز امنیتی برای بازجویی منتقل شدند.

یک منبع وابسته به پلیس الانبار گفت: افراد مسلح ناشناس به دو نفر هنگام خروج از منازلشان در منطقه جبیل در جنوب فلوجه حمله کردند و یکی را کُشتند و دیگری را زخمی کردند.

منابع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کردند: در اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در یک قهوه خانه در منطقه اللطیفه در جنوب بغداد دو نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

این منابع بیان کردند: در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در قهوه خانه ای در منطقه الحویش در شمال بعقوبه یک نفر کشته و چهارده نفر دیگر زخمی شدند.

عبدالهادی موحان عضو شورای استان ذیقار عراق گفت: نیروهای امنیتی عراقی بعد از ظهر امروز طی عملیاتی ده نفر از اعضای گروه موسوم الخرسانی که در بسیاری از اقدامات تروریستی شهر ناصریه دخالت داشته اند دستگیر کردند.

وی افزود: مقادیر زیادی سلاح و مهمات از این افراد کشف شده است.

منابع عراقی همچنین از زخمی شدن 6 غیر نظامی در اثر انفجار بمب در بازار شلال در منطقه الشعب در شمال بغداد خبر دادند.

از سوی دیگر غالب الجبوری سخنگوی پلیس استان دیاله عراق گفت: واحدهای خنثی کننده مواد منفجره ظهر امروز به وقت عراق توانستند یک خودروی بمبگذاری شده را در منطقه الخالص در 15 کیلومتری شمال بعقوبه و خودروی دیگری را در مرکز تجاری در روستای الساده در 12 کیلومتری شمال بعقوبه خنثی کنند.

این درحالی است که منابع بیمارستانی در استان دیاله اعلام کردند: بیمارستانهای این استان امروز میزبان هشت جسد و 24 زخمی در سه انفجار خودروی بمبگذاری در مناطق مختلف این استان بوده است.

در شمال استان بابل نیروهای امنیتی عراق یک انبار سلاح در جرف الصخر در 60 کیلومتری شمال بابل حاوی مقادیر زیادی ماده سی فور و آمونیاک کشف کردند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان