۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین سومین دوره ی مسابقات جام شهید رجایی برگزار شد
کد خبر: ۱۱۲۸۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسابقات شطرنج؛

سومین دوره ی مسابقات جام شهید رجایی برگزار شد

سومین دوره ی مسابقات شطرنج جام شهید رجایی با حضور ۳۰۱ نفر از ۲۳ استان کشور در قزوین برگزار شد.

 سومین دوره ی مسابقات جام شهید رجایی برگزار شد

 به گزارش صبح قزوین ٰداریوش کاکاوند دبیر هیئت شطرنج استان قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، در خصوص، سومین دوره ی مسابقات جام شهید رجایی، اظهار کرد: این سومین دوره ی مسابقات جام شهید رجایی است که از چهاردهم شهریور در حال برگزاری می باشد و تا 20 شهریور نیز ادامه دارد، که امسال 301  نفر در این مسابقات شرکت کرده اند.

 وی ادامه داد:  در این دوره  از رقابت ها، شرکت کننده ها علاوه بر استان قزوین، از 23 استان دیگر نیز در این جام  حضور یافته اند که به ترتیب استان های قزوین، تهران و خوزستان بیشترین، شرکت کننده را در این دوره از مسابقات دارند و حتی از جزیره کیش نیز، شرکت کننده داشته ایم.

کاکاوند در خصوص سطح این دوره از مسابقات، توضیح داد: این جام نسبت به سال  گذشته از دو جهت  چه از لحاظ کمی و چه کیفی رشد خوبی داشته، از لحاظ کمی سال گذشته 213 نفر در این مسابقات شرکت داشتند اما امسال با این توضیح که هم زمان مسابقات قهرمانی  استان گیلان نیز در حال برگزاری می باشد که اگر این هم زمانی پیش نمی آمد، تعداد شرکت کننده به طور حتم بیش از 350 نفر می شد، از لحاظ کیفی نیز، در سال گذشته بازیکنان با ریتینگ زیر 2000 اجازه شرکت داشتند  اما امسال ریتینگ، 50 تا بالاتر رفته و این نشان دهنده این است که بازیکنان قوی تری با یکدیگر رقابت دارند.

 وی در خصوص رده های سنی مختلفی که در این مسابقات شرکت دارند،  اذعان کرد: از آن جایی که این مسابقات به صورت اُپن برگزار می شود در نتیجه محدودیت سنی برای حضور در این رقابت ها وجود نداشته است و حدود یک سوم شرکت کننده ها از رده های سنی پایین هستند.

مسابقات-شطرنج-17

این مسئول در ادامه عنوان کرد: در این دوره از مسابقات جام شهید رجایی استان، علاوه بر جوایزی که به 12 نفر برگزیده، داده می شود، به نفرات برتر رده های سنی مختلف و بانوان نیز به تفکیک جوایزی اعطا خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت هیئت شطرنج استان قزوین، گفت: در سال گذشته رتبه هیئت شطرنج استان در کشور از رتبه بیست و سوم به رتبه دوازدهم صعود کرده است و در سطح استان، بازیکنانی را داریم که در عرصه های بین المللی و کشوری نیز توانسته اند به جایگاه های خوبی دست یابند.

دبیر هیئت شطرنج استان با اشاره به لزوم توسعه این ورزش در شهرستان ها، تصریح کرد: ورزش شطرنج برای رسیدن به جایگاه واقعی اش نیاز به حمایت های بیشتری دارد، و این ورزش در شهرستان ها نیز باید توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به مشکلات شطرنج بازان در شهرستان ها، افزود: علاقه مندان به این ورزش در شهرستان ها با مشکلات جدی رو به رو هستند، به طور مثال در بوئین زهرا حتی یک مکان ثابت برای این ورزش نداریم.

کاکاوند در پایان، ابراز کرد: خوشبختانه  ورزش شطرنج دارد جایگاه  واقعی خود را در جامعه می یابد و خانواده ها نیز به تاثیرات مثبت این ورزش پی برده اند و آینده  ورزش شطرنج استان با انگیزه ای که این بازیکنان دارند، بسیار درخشنده می باشد.

نتایج  سومین دوره مسابقات جام شهید رجایی  مطابقاً اعام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان