۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین سایه بحران سوریه و یونان بر مناظره انتخاباتی آلمان/ دیدگاه مشترک مرکل و اشتاین بروک درباره سوریه
کد خبر: ۱۰۷۵۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سایه بحران سوریه و یونان بر مناظره انتخاباتی آلمان/ دیدگاه مشترک مرکل و اشتاین بروک درباره سوریه

صدر اعظم آلمان و رقیب وی از حزب سوسیال دموکرات در مناظره ای تلویزیونی ظاهر شدند که مباحث مطرح شده در خصوص سوریه و بحران مالی یونان از مهمترین موضوعات این مناظره بود.

سایه بحران سوریه و یونان بر مناظره انتخاباتی آلمان/ دیدگاه مشترک مرکل و اشتاین بروک درباره سوریه
به گزارش صبح قزوين به نقل از  خبرگزاری فرانسه، در نخستین و تنها مناظره تلویزیونی انتخابات آلمان شب گذشته "آنجلا مرکل" و "پیر اشتاین بروک" رور در یو هم ایستادند.
در این مناظره مرکل بر روی اقتصاد آلمان و اینکه توانسته در بحران اقتصادی موجود در اروپا، قدرت خود را حفظ کند تمرکز کرد و اشتاین بروک به عنوان نامزد حزب سوسیال دموکرات از لزوم اتحاد بیشتر با کشورهای اروپایی و کم کردن فاصله با نسل جوان سخن گفت.
در این مناظره همچنین در مورد سیاست خارجی آلمان نیز بحث شد که هر دو طرف در مورد شرکت نداشتن آلمان در حمله احتمالی به سوریه هم نظر بودند.
اشتاین بروک در مناظره تلویزیونی از آمریکا خواست تا در تصمیم گیری در مورد سوریه قوانین بین‌الملل را در نظر گیرد.
اشتاین بروک از مرکل خواست تا در حاشیه نشست اقتصادی گروه جی ۲۰ (بیست اقتصاد بزرگ جهان) که قرار است در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شود، با رهبران شرکت کننده در این نشست برای رسیدن به راه حلی سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران سوریه گفتگو کند.
مرکل نیز تاکید کرد که دولت وی هرگونه رفتار در مورد سوریه را در توافق با ناتو، سازمان ملل یا اتحادیه اروپا انجام خواهد داد.
بحران مالی در کشورهای حوزه یورو نیز از دیگر مباحث اقتصادی مناظره بود.
اشتاین بروک تاکید کرد، کمک از طریق بسته های مالی به کشوری نظیر یونان تا زمانی که محرکهای رشد اقتصادی در این کشور ایجاد نشود، بی فایده خواهد بود.
به گفته اشتاین بروک، نیاز به اهدای بسته جدید مالی به یونان بیانگر این است که سیاست های اقتصادی مورد نظر آلمان در مورد این کشور کارسار نبوده است.
موضوع دیگری که در این مناظره مطرح شد داستان افشاگری های ادوارد اسنودن و جاسوسی آمریکا از آلمان بود.
بر اساس اسناد افشا شده از سوی اسنودن، آلمان در میان کشورهای اروپایی هدف نخست جاسوسان آمریکایی بوده است.
به گفته اشتاین بروک، مرکل در مورد این موضوع واکنش مناسبی را از خود نشان نداده است و در مقابل، مرکل نیز عنوان داشت که بعد از افشاگری های اسنودن از ابعاد گسترده جاسوسی مطلع شده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان