۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین حضور داور ايراني در تنيس اوپن امريکا
کد خبر: ۱۰۶۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قضاوته ۵ روزه؛

حضور داور ايراني در تنيس اوپن امريکا

با بر طرف شدن مشکل سيد عادل برقعي داور نقره‌اي تنيس کشورمان، وي از يکشنبه قضاوت خود را در مسابقات اوپن آمريکا شروع مي‌کند.

حضور داور ايراني در تنيس اوپن امريکا
به گزارش صبح قزوین به نقل از ورزش 3، سيد عادل برقعي در اين خصوص گفت: متاسفانه به دليل مشکل بوجود آمده نتوانستم در مسابقات اوپن آمريکا به قصاوت بپردازم اما خوشبختانه با پيگيري هاي بوجود آمده اين مشکل حل شد و با اخذ مجوزهاي لازم من از فردا به مدت 5 روز قضاوت خود را در اين رقابت ها آغاز مي کنم.
همچنين در همين راستا، مجيد شايسته رئيس فدراسيون تنيس کشورمان نيز اظهار داشت: پس از کسب اطلاع از مشکل بوجود آمده براي يکي از بهترين داوران کشورمان جهت قضاوت در مسابقات اوپن آمريکا، ما اين موضوع را با ارسال نامه هايي به فدراسيون جهاني تنيس و کميته ملي المپيک پيگيري کرديم.
وي تصريح کرد: ما در اين نامه ها درخواست خود را مبني بر حل مشکل به فدراسيون جهاني اعلام کرديم تا آنها اين موضوع را با فدراسيون تنيس آمريکا در ميان بگذارند که خوشبختانه با پيگيري هاي به عمل آمده سيد عادل برقعي و فدراسيون تنيس، اين مشکل به طور کامل حل شد.
خبرگزاري فرانسه (AFP) پيشتر در گزارشي اعلام کرده بود، عادل برقعي، داور ايراني که براي قضاوت در رقابت‌هاي تنيس اوپن آمريکا، راهي اين کشور شده بود به‌ دليل تحريم‌هاي آمريکا عليه کشور ايران از قضاوت محروم شد.
اين خبرگزاري در ادامه گزارش خود آورده بود: برقعي رواديد حضور در آمريکا را داشت ولي بر اساس قوانين جديد ايالات متحده آمريکا، اين داور ايراني نمي‌تواند اين رقابت‌ها را که از روز دوشنبه (4 شهريور) در زمين فلاشينگ ميدوز نيويورک آغاز مي‌شود، قضاوت کند.
برقعي در ماه مي 2013 تائيديه قضاوت در اين تورنمنت را دريافت کرد و با گرفتن رواديد براي سفر به آمريکا برنامه‌ريزي‌هاي خود را انجام داد تا در رقابت‌هاي مرحله مقدماتي تنيس گرنداسلم آمريکا به امر قضاوت بپردازد ولي اين داور ايراني توسط ايميلي که از ريچ کوفمن، رئيس داوران اتحاديه تنيس آمريکا دريافت کرد مطلع شد که قوانين آمريکا سرويس‌دهي به شهروندان ايراني را منع کرده است و با عذرخواهي از برقعي براي وي آرزوي حضور در رقابت‌هاي آينده گرنداسلم آمريکا را کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان