۲۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ چهارشنبه

صبح قزوین اخبار رسانه ها درباره امام موسی صدر صحت ندارد/ انتقاد از مسئولان جدید لیبی
کد خبر: ۱۰۶۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اخبار رسانه ها درباره امام موسی صدر صحت ندارد/ انتقاد از مسئولان جدید لیبی

رئیس پارلمان لیبی در سالروزناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش ضمن تکذیب همه اخبار رسانه ها درباره امام موسی صدر از عملکرد مبهم مسئولان جدید لیبی در قبال این پرونده به شدت انتقاد کرد.

اخبار رسانه ها درباره امام موسی صدر صحت ندارد/ انتقاد از مسئولان جدید لیبی
به گزارش صبح قزوين به نقل از پایگاه المیادین، نبیه بری گفت: همه آنچه درباره سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش در رسانه ها اعلام شده است بی اساس است.

رئیس پارلمان لبنان بیان کرد: ما به صراحت تمام اعلام می کنیم از تردید مقامات جدید لیبی در افشای پرونده های رژیم سابق این کشور که جنایت ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش نیز بخشی از آنها شوکه شده ایم.

وی افزود:از مقامات لیبی می خواهیم که اطلاعات و روند تحقیقات درباره امام موسی صدر به ویژه پس از دستگیری عبدالله السنوسی جلاد قذافی را فاش کند و ما از همسویی میان مقامات جدید  لیبی و رژیم سابق برای مخفی نگه داشتن جنایت ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش نگرانیم.

بری اظهار داشت: ما از اینکه کشورهایی در ناپدید کردن ایادی سیا رژیم قذافی در جنایت امام موسی صدر و همراهانش مشارکت داشته باشند و نظام کنونی و قبلی لیبی دو روی یک سکه باشند دچار تردید هستیم و  گرنه چرا زوایای ناپدید شدن امام موسی صدر مشخص نمی شود و احدی از اعضای آن رژیم به دادگاه بین المللی معرفی نمی شوند؟ ما امیدوار به راه حل لیبی-لبنانی مشترک برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر هستیم و این پرونده جز با روشن شدن حقیقت و آزادی امام موسی صدر و همراهانش به پایان نمی رسد.

بری گفت: ما جز بازجویی همه جنایتکاران رژیم سابق را نمی پذیریم و ثبات لیبی در گرو روشن شدن وضعیت امام موسی صدر و همراهانش است و این موضوعی انسانی و اسلامی است.

وی در ادامه به اشاره به موضوع انفجارها در لبنان افزود: دستان پنهان اسرائیلی در آن دخیل هستند و حامیان مالی این شبکه ها در واقع به تخریب لبنان می پردازند.

بری گفت: همه دنیا می داند که ما به قطعنامه های بین المللی پایبندیم و اسرائیل توجهی به این قطعنامه ها  نمی کند.
ما هنگامی دست به سلاح بردیم که جنوب لبنان جولانگاه اسرائیلی ها شد و ما در سال 2006 علیه تجاوز اسرائیل دست به سلاح بردیم.

رئیس پارلمان لبنان افزود: آیا کسانی که خواستار تسلیم سلاح مقاومت هستند هدفشان تحویل این سلاح بدون اجرای قطعنامه های بین المللی از سوی اسرائیلی هاست؟ ما با هر سلاحی غیر از سلاح ارتش لبنان و سلاح مقاومت مخالف هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: از این که اتحادیه عرب زمینه جنگ علیه سوریه را فراهم کرد متاسفیم و انتظار داریم که اتحادیه عرب این نقش را درباره مصر نیز در آینده اجرا کند.
بحران سوریه معادل نکبت فلسطین است و فاجعه سوریه ما در برابر فاجعه فلسطین شماره 2 قرار می دهد.
ما باید همه تلاش خود را برای حمایت از موضوع اصلی جهان عرب و اسلام یعنی فلسطین به کاربندیم.
اسرائیل از فرصت موجود نهایت استفاده را برای اهداف توسعه طلبانه اش می کند و اسرائیل واقعیتهای کنونی را به مثابه یک تولد جدید برای خود می داند.
آیا باید از همه چیز چشم پوشی کنیم؟

بری گفت: لبنان بیشترین تاثیر را جنگ علیه سوریه می پذیرد زیرا علاوه بر حرکت افراد مسلح به سوی لبنان روند حرکت آوارگان نیز به سوریه بیشتر خواهد شد.
ما بر این اعتقادیم که راه کار بحران سوریه گفتگو است نه حمله و از مردم سوریه می خواهیم که به گفتگو روی آورند.

رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت: همه مسلمان شیعه هستند زیرا دوستدار اهل بیت(ع) هستند و همه سنی هستند زیرا دنباله رو سنت محمد بن عبدالله(ص) هستند.
برای ثبات سوریه و لبنان و حل بسیاری از پرونده های منطقه ای روابط میان ایران و سعودی ضروری است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان