۲۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ چهارشنبه

صبح قزوین موضعگیری در خصوص سوریه اوباما را به یک رئیس جمهور تنها تبدیل کرده است
کد خبر: ۱۰۶۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

موضعگیری در خصوص سوریه اوباما را به یک رئیس جمهور تنها تبدیل کرده است

یک روزنامه آمریکایی با پرداختن به موضع رئیس جمهور آمریکا در خصوص بحران سوریه، اعلام کرد این رویکرد اوباما سبب شده تا وی تبدیل به یک فرد تنها شود.

موضعگیری در خصوص سوریه اوباما را به یک رئیس جمهور تنها تبدیل کرده است
به گزارش صبح قزوين به نقل از لس آنجلس تایمز، رئیس جمهوری که در ابتدا با شعار مخالفت با جنگ و لزوم پایان دادن به جنگ های موجود توانست به کاخ سفید راه پیدا کند، اکنون خود از لزوم آغاز یک جنگ جدید سخن می گوید.

تصمیم اوباما برای بر عهده گرفتن رهبری ایراد اتهام به دولت سوریه در خصوص استفاده از تسلیحات شیمایی بدون آنکه به یک اجماع بین المللی در خصوص آن برسد و یا آنکه نظر مساعد اکثریت مردم آمریکا در این خصوص را جلب کند موجب شده تا اوباما در انزوا قرار بگیرد.

لس آنجلس تایمز در ادامه می نویسد : تقریبا تمای روسای جمهور آمریکا در صورت بروز موارد انسانی، برای واکنش از سوی مردم تحت فشار قرار می گرفتند اما در مورد سوریه اوباما خود به تنهایی شروع به انتقاد و اعلام کرد که آمریکا خود به تنهایی نیز علیه این کشور عربی اقدام می کند و این در حالی است که این حمله تا کنون نه از سوی شورای امنیت و نه از سوی متحدان خود حمایت می شود.

از سوی دیگر پس از آنکه مجلس انگلیس با مشارکت این کشور در جنگ احتمالی علیه سوریه مخالفت کرد، تنها فرانسه به عنوان متحد در کنار آمریکا باقی ماند و پاریس نیز اعلام کرده که درصورت تصمیم واشنگتن برای حمله به سوریه در کنار آن خواهد بود.

اوباما یک سال قبل اعلام کرده بود که استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه خط قرمز آمریکا در مورد این کشور است و اکنون زمان آن رسیده تا وی یکی از تصمیم های سرنوشت ساز دوران ریاست جمهوری خود را بگیرد.

از یک سو افکار عمومی آمریکا و حتی برخی از اعضای کنگره با اقدام نظامی علیه سوریه مخالف هستند و از سوی دیگر اوباما متحد چندانی برای اجرایی کردن حمله به سوریه ندارد و همین امر سبب شده تا وی در این بین تنها باشد.

در شورای امنیت نیز آمریکا موضع چندان قدرتمندی در مورد سوریه ندارد و پس از شکست انگلیس در به تصویب رساندن پیش نویس قطعنامه ضد سوری، چین از شورای امنیت خواسته تا پیش از مشخص شدن نتیجه تحقیقات بازرسان سازمان ملل، نشستی را در مورد سوریه برگزار نکند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان