۲۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ چهارشنبه

صبح قزوین برترين هاي كشاورزي در نمايشگاه پسته و انگور حضور دارند/قزوين با محصولات انگور و پسته شناخته شده است
کد خبر: ۱۰۵۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين:

برترين هاي كشاورزي در نمايشگاه پسته و انگور حضور دارند/قزوين با محصولات انگور و پسته شناخته شده است

صفري: بزرگ ترين توليد كننده كمپوست خاورميانه در شهرستان آبيك قرار دارد و شهرستان تاكستان ۴۰ رقم انگور را به نمايش گذاشته است.

برترين هاي كشاورزي در نمايشگاه پسته و انگور حضور دارند/قزوين با محصولات انگور و پسته شناخته شده است
به گزارش صبح قزوين، نمايشگاه و جشنواره پسته و انگور با حضور عجم استاندار قزوين، صفري رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين، نصرتي شهردار قزوين، معاونين استانداري و جمعي از مسئولان افتتاح شد.
نمايشگاه و جشنواره انگور و پسته به عنوان يکي از برنامه‌هاي گراميداشت روز قزوين با همکاري شهرداري قزوين و سازمان جهادکشاورزي استان قزوين از تاريخ 7 لغايت 11 شهريور ماه 1392 در سالن باغستان جهاد کشاورزي برگزار مي‌شود.
از جمله برنامه هاي اين مراسم موضوعات فرهنگ و آئين، پخت انوان شيريني ها و غذاهاي قزويني و موارد ديگر است.
صفري رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: اين نمايشگاه 25 غرفه دارد كه برترين هاي كشاورزي در نمايشگاه پسته و انگور حضور دارند و قزوين با محصولات انگور و پسته شناخته شده است.
وي اظهار كرد: در اين نمايشگاه مكمل هاي تغذيه اي زنبورداري به نمايش گذاشته شده به طوري كه تفاوت زنبورداري ايران با زنبورداري اروپا در برداشت عسل را نشان مي دهد كه علت اصلي آن عدم استفاده از مكمل هاي تغذيه اي است كه براي اولين بار در شهرستان آبيك و در سطح خاورميانه مشغول به فعاليت است تا زنبورداري ايران به سمت صنعتي شدن حركت كند.
وي در ادامه افزود: بزرگ ترين توليد كننده كمپوست خاورميانه در شهرستان آبيك قرار دارد و از شهرستان آوج هم گياهان دارويي ارگانيك در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است و اين شهرستان رتبه اول در توليد حبوبات استان قزوين را دارد.
اين مسئول اضافه كرد: از شهرستان تاكستان 40 رقم انگور در اين نمايشگاه ارائه شده كه رقم غالب آن بي دانه سفيد و قرمز است كه در جهت توليد كشمش و شيره انگور استفاده مي شود.
صفري در خصوص فراورده هاي انگور عنوان كرد: غوره، آب غوره و شيره انگور از فراورده هاي انگور است كه به وسيله شيره انگور انواع مربا، ساخته مي شود.
وي ابراز كرد: شركت هاي برتر در زمينه هاي صادرات انواع رقم پسته و تعاوني هاي زنان روستايي كه محصولات ارگانيك توليد مي كنند و طرح هاي بهينه سازي مصرف سوخت واحدهاي مرغداري هاي استان قزوين در اين نمايشگاه عرضه شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: بيشترين محصولات در منطقه طارم انار و زيتون و در الموت برنج، زغال اخته و فندق است و زنان روستايي ما بيشتر در فراوري محصولات كشاورزي كار مي كنند و در بخش الموت در خصوص محصول برنج كاشت، داشت و برداشت برعهده زنان روستايي است.
انتهاي پيام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان