محبت صادقانه این است که محبت مخالف در آن نباشد. هر کس به هر کدام از این چهارده معصوم(ع) محبت داشته باشد، کارش تمام است. فقط شرطش این است که محبتش راست باشد.
از محبت اهل بیت نباید دست برداشت؛ همه چیز توی محبت است، اگر چیزی داریم از محبت است.
در شب عید غدیر و شب های مثل آن... باید فضیلت این شب ها و روزها و صاحب آنها و مطاعن دشمنان ایشان و احادیث وارده در زمینه ولایت؛ با اقامه دلیل و برهان ذکر شود تا موجب تقویت عقاید مذهبی مستمعین گردد، نه اینکه اینگونه مجالس، به خنده و لهو گذرانده شود.
یکی از کرامت های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است؛ لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیارا محروم سازیم!
خدا می داند رحمت اهل بیت و خاندان رسالت چقدر وسیع است! رحمت اینها، تابع رحمت واسعه الهی است!
اهم آداب زیارت این است که بدانیم: بین حیات معصومین و مماتشان، هیچ فرقی وجود ندارد!
اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار آنها را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرفه، به منزله ملاقات آنها و دیدار حضرت غایب(عج) است. آنها در هر جا حاضر و ناظرند.
دیده و شنیده شده است که اشخاصی در مشاهد مشرفه به امامی که صاحب ضریح است سلام کرده، و جواب سلام را شنیده اند!
بُکاء بر مصائب اهل البیت و به خصوص سیدالشهدا شاید از آن قبیل مستحباتی باشد که مستحبی افضل از آن نیست! بکاء مِن خَشیَهِ الله "گریه از ترس خداوند"، آن هم همین جور است؛ شاید افضل از آن نباشد!
محبت صادقانه این است که محبت مخالف در آن نباشد. هر کس به هر کدام از این چهارده معصوم(ع) محبت داشته باشد، کارش تمام است. فقط شرطش این است که محبتش راست باشد.
به هر اندازه از بیانات اهل بیت(ع) دور باشیم، از خود ایشان دوریم.
یک دست شما قرآن، و دست دیگ عترت باشد! عترت، معارفش در مثل "نهج البلاغه" است؛ اعمالش در مثل "صحیفه سجادیه" است؛ اعمال تکلیفیه اش در مثل همین "رساله های علمیه" است.
مگر ثواب زیارت سیدالشهدا را ما می دانیم چه خبر است؟!
مگر می دانیم روایاتی که درباره زیارت سیدالشهدا وارد شده، به کجا رسیده است؟!
هیچ می توانیم بگوییم: کان کمن زار الله فی عرشه "زیارت امام حسین در شب جمعه مانند کسی است که خدا را در عرشش زیارت کند" یعنی چه؟
آیا ما از این ها می فهمیم؟!
یا همین بکاء بر سیدالشهدا ثوابش چه اندازه است؟
آیا می توانیم حدی برایش بگوییم که دیگر از آن بالاتر نیست؟
منبع:" جرعه وصال" انتهای پیام/2002/خ
دیدگاه ها