۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین آمریکا برای حفظ اسرائیل قسم انجیلی توراتی خورده است
کد خبر: ۱۰۴۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا برای حفظ اسرائیل قسم انجیلی توراتی خورده است

اخائی: آمریکا در حال حاضر با بازیگری تحولات سوریه با انفجارهای تروریستی لبنان و مناطق خاورمیانه را مدیریت کرده، تا منطقه را برای تقسیم بندی صهیونیستی آماده کند، به هدف نمائی اش حفظ اسرائیل در این منطقه است که برایش قسم توراتی و انجیلی خورده است.

آمریکا برای حفظ اسرائیل قسم انجیلی توراتی خورده است

به گزارش صبح قزوین، اخایی کارشناس مسائل سیاسی  در رابطه با علل جنگ احتمالی با سوریه، اظهار کرد: وجوه مشترکی بین سلفی ها، وهابی ها، اخوان در این منطقه وجود دارد و آن مسئله  این است هر دوی این ها رویکردشان و دیدگاهی مشترک نسبت به اسرائیل و غرب دارند و با آمریکا ارتباط دارد.

 وی گفت: اخوان المسلمین وقتی در مصر به سر کار آمدند، معاهده کمپ دیوید و قراردادهای دیگر را حفظ کردند و حتی با سقوط مرسی هیچ تعرضی به روابط با اسرائیل نکردند.

 این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز اخوان المسلمین سوریه و در راس آن محمد هیچ مشکلی با اسرائیل ندارد و برخی از اعضای ارتش آزاد سوریه وقتی در ارتفاعات جولان زخمی می شوند آمبولانس های اسرائیلی ان ها را حمل کرده و در بیمارستان هایشان درمان می کنند.

اخوان المسلمین و وهابی ها برای رهبری اسلام در جهان در حال رقابت هستند

 وی تصریح کرد: در آخرین بمبارانی که علیه سوریه صورت گرفت، برخی از طرفداران اخوان و سلفی ها بر ماذن ها و مساجد تحت تصرف خود، مرحبا و تکبیر برای اسرائیل فرستادند.
پس در اینجا اشتراک منافع وجود دارد.

اخایی در ادامه اذعان داشت: وقتی در این راستا وارد جزئیات شده و آنالیز دقیق تری از نیت های پشت پرده اخوان المسلمین و وهابی های عربستانی آگاه می شویم، متوجه برخی درگیری های نامرئی بین وهابی ها، اخوان المسلمین و اردوغان خواهیم شد.

 این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: هر کدام از این گروه ها تمایل دارند برای رهبری اسلام در جهان آنها پیروز شوند.
به همین دلیل عربستان در ائتلاف ملی سوریه آقای احمد الجبار که شخصیتی متمایل دارند به آنهاست در انتخابات پیروز کرده و اخوان المسلمین را کنار می گذارند.

 این استاد دانشگاه در ادامه افزود: عربستان پرونده بحران سوریه را از قطری ها گرفته و مسئولین مربوط به آن را برکنار کردند و 4 پرونده ی مهم را به دست "بَندر بن سلیمان" داده است.
این 4 کشور مصر، عراق، لبنان و سوریه می باشد.
یعنی دخالت های غیرموجه عربستان در این کشورها مانند مصر و کمک 5 میلیاردی به مخالفان، تبریک گفتن به برکناری مرسی، کمک به ارتش برای اغتشاشات و کشتار مردم بی گناه، نشان می دهد عربستان سعودی از ترکیه و قطر پیشی گرفته است.

4 پروژه را وزارت جنگ آمریکا روی میز آقای اوباما قرار داده است

 اخایی گفت: یکی از دلایل اختلاف فکری و مسلکی است که بین عربستان و اخوان را سیاسی می دانند و مخلوط بودن دین و سیاست در آن را نمی پسندند.
برای همین شما هیچ حزب سیاسی را در عربستان نمی بینید.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: نوعی درگیری های سنتی بین اخوان و وهابیت وجود دارد، اما در سوریه تداخل و تبادل منافع باعث متحد شدن آنها با هم شد.
مطمئنا درآینده سوریه بعد از بشار اسد، بین وهابیت، سلفی ها و اخوان المسلمین درگیری ایجاد خواهد شد.

 وی ادامه داد: آمریکا در حال حاضر تشخیص داده بازیگری تحولات سوریه مخصوصا با دخالت عنصر بسیار خطرناک "بندر بن سلطان" که انفجارهای تروریستی لبنان و مناطق خاورمیانه را مدیریت کرده، تا منطقه را برای تقسیم بندی صهیونیستی آماده کند، به هدف نمایی اش حفظ اسرائیل در این منطقه است که برایش قسم توراتی و انجیلی خورده است.

 اخائی در پایان تاکید کرد: 4 پروژه را وزارت جنگ آمریکا روی میز آقای اوباما قرار داده است.
پیش فرض اول این است که اگر این ضربه و حمله محدود باشد و برای تغییر برخی معدلات نظامی و میدانی خواهد بود که تروریست ها را آماده کند برای حرکت به اهداف بعدی که برخی سلاح ها و مناطق سوریه را خواهند زد، ولی به سمت سرنگونی بشار اسد حرکت نکنند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان