۲۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ چهارشنبه

صبح قزوین براي توسعه مطالعه تنها ساخت و سازهاي زير بنايي كافي نيست
کد خبر: ۱۰۴۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین:

براي توسعه مطالعه تنها ساخت و سازهاي زير بنايي كافي نيست

دولتي در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي بخش بشاريات: برای توسعه مطالعه و افزایش سطح فرهنگ و دانش مردم جامعه تنها ساخت و سازهای زیربنایی کافی نیست بلکه لازم است تمامی مسئولان و مدیران در این زمینه احساس مسئولیت داشته و همکاری کنند.

براي توسعه مطالعه تنها ساخت و سازهاي زير بنايي كافي نيست
به گزارش صبح قزوين، انجمن کتابخانه های عمومی بخش بشاریات از توابع استان قزوین تشکیل شد كه اولویت مهم برای برگزاری این جلسه بررسی راهکارها و برنامه های راه اندازی کتابخانه عمومی بخش بشاریات بود.
احمد دولتي معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین در این جلسه گفت: این اداره کل توسعه و ارتقای کتاب و کتابخوانی در سطح استان به ویژه در مناطق مختلف و دورافتاده را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.
دولتي اظهار كرد: با پیگیری و جدیت مدیریت کتابخانه های استان از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت های مختلفی برای جذب هرچه بیشتر عموم مردم به سمت کتابخانه ها و جلب حمایت مسئولان و مدیران استانی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه مطالعه و افزایش سطح فرهنگ و دانش مردم جامعه تنها ساخت و سازهای زیربنایی کافی نیست بلکه لازم است تمامی مسئولان و مدیران در این زمینه احساس مسئولیت داشته و همکاری کنند.
دولتی ادامه داد: هدف مطالعه مفید تنها با بیشتر کتاب خواندن محقق نمی شود بلکه آنچه در این زمینه مهم است افزایش سطح بینش و تفکرات مردم یک جامعه و بهره مند شدن آن ها از برترین اصول اخلاقی و انسانی است.
وی در انتها گفت: اداره کتابخانه ها برنامه های خوبی برای پیشرفت دارد که امیداریم با حمایت همه جانبه مسئولان در راستای دستیابی به آن ها موفق شویم.
امام جمعه خاکعلی نیز در این جلسه تصريح كرد: برای افزایش تعداد افراد کتابخوان و برنامه ریزی برای ارتقاء سطح مطالعه مفید باید از برنامه ها و فعالیت های متنوع تر و خلاقانه تری نسبت به گذشته استفاده کرد.
وي عنوان كرد: در مناطق کوچک و دورافتاده بخشداران، شهرداران و رسانه های گروهی می توانند نقشی مهم و تاثیرگذار در افزایش سطح مطالعه و آشناسازی مردم با محیط کتابخانه ها داشته باشند.
امام جمعه خاکعی تاکید کرد: تا زمانی که عموم مردم اهمیت مطالعه و کتابخوانی را باور نکرده و این مهم را از اولویت های زندگی خود ندانند افزایش تعداد کتابخانه ها نمی تواند موجب افزایش سرانه مطالعه شود.
تين مسئول در انتها افزود: روحانیون برای جلب هرچه بیشتر مردم به سمت کتابخوانی و کتابخانه ها نقشی تاثیرگذار داشته و می توانند هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان را به استفاده صحیح از اوقات فراغت خود سوق دهند.
در این جلسه همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک نیز در این جلسه بر لزوم حمایت از کتابخانه ها و احداث کتابخانه شهر خاکعلی برای استفاده نوجوانان و جوانان ان تاکید کرد.
شهردار و بخشدار خاکعلی نیز در این جلسه حمایت خود را از برنامه های کتاب و کتابخوانی در این شهر و همکاری با برنامه های فرهنگی مفید اعلام کردند.
انتهاي پيام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان