۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین الابراهیمی : مخالف دخالت نظامی در سوریه هستم / ضرورت برگزاری کنفرانس ژنو ۲
کد خبر: ۱۰۳۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

الابراهیمی : مخالف دخالت نظامی در سوریه هستم / ضرورت برگزاری کنفرانس ژنو ۲

نماینده سازمان ملل متحد در سوریه بدون اینکه طرفی را متهم کند، اظهار داشت: این مسئله مشخص است که در منطقه الغوطه شرقی از برخی "مواد خاص" استفاده شده است.

الابراهیمی : مخالف دخالت نظامی در سوریه هستم / ضرورت برگزاری کنفرانس ژنو ۲
به گزارش صبح قزوين به نقل از  العربیه و المیادین، "اخضر الابراهیمی" در کنفرانس خبری در ژنو که از دقایقی پیش شروع شده اظهار داشت: این مسئله مشخص است که در منطقه الغوطه شرقی از برخی "مواد خاص" استفاده شده است که منجر به کشته شدن صدها نفر شده است.
وی درباره نقش آفرینی شورای امنیت در بحران سوریه اظهار داشت: قوانین بین المللی واضح است و شورای امنیت باید در هر گونه تحول نظامی نقش آفرین باشد.
الابراهیمی با اشاره به اظهارات و مواضع مقامات آمریکا و دیگر کشورهای غربی و اتهام زنی آنها به دولت سوریه برای منحرف کردن افکارعمومی از نقش اصلی خود در تجهیز گروههای تروریستی به سلاحهای کشتار جمعی افزود: کشورهای غربی درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه مطمئن هستند.
وی همچنین راه حل سیاسی را تنها راهکار حل بحران سوریه دانست و بر لزوم برگزاری موفقیت آمیز نشست ژنو 2 تاکید کرد.
الابراهیمی درباره پیامدهای هرگونه ماجراجویی در سوریه هشدار داد و گفت ما از دلیل و مدرک آمریکایی برای حمله مطلع نشده ایم و همچنان منتظر نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل متحد هستیم.
وی خاطر نشان کرد مخالف دخالت نظامی در سوریه هستم و باید تا زمان روشن شدن نتایج تحقیقات تیم بازرسان سازمان ملل متحد صبر کرد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان