۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین بعيد است آمريكا خود را در گرداب سوم گرفتار كند/ تفاهم تهران- مسقط براي گسترش همكاري‌هاي دفاعي
کد خبر: ۱۰۳۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بعيد است آمريكا خود را در گرداب سوم گرفتار كند/ تفاهم تهران- مسقط براي گسترش همكاري‌هاي دفاعي

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با يادآوري مشكلات متعدد پيش‌روي آمريكا ناشي از حمله به عراق و افغانستان، احتمال ارتكاب واشنگتن به اشتباهي ديگر در منطقه و گرفتار شدن در «گرداب سوم» را بعيد دانست.

بعيد است آمريكا خود را در گرداب سوم گرفتار كند/ تفاهم تهران- مسقط براي گسترش همكاري‌هاي دفاعي
به گزارش صبح قزوين، سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان روز سه شنبه اين مطلب را درباره تحركات و اظهارنظرهاي خاص اخير مقامات آمريكايي درباره سوريه و تلاش آنها براي نسبت دادن استفاده از سلاح شيميايي به نيروهاي دولتي اين كشور مطرح كرد.
دهقان اظهارداشت: معتقدم تجاربي كه آمريكا از حمله و حضور خود در عراق و افغانستان به دست آورده است، مانع از اين خواهد شد كه بخواهد اشتباهي ديگر مرتكب شود و خود را درگردابي ديگر در منطقه فرو ببرد.
«جان كري» وزير امور خارجه آمريكا دوشنبه شب مدعي شد شواهد روشني وجود دارد كه نشان مي‌دهد اخيرا سوريه از سلاح شيميايي استفاده كرده است و واشنگتن دولت اين كشور را در اين زمينه مسئول مي‌داند.
بسياري از كارشناسان استفاده از اين نوع ادبيات ضد سوري از جانب آمريكا را اينگونه تفسير مي‌كنند كه آمريكا در روزهاي اخير با شدت بيشتري بر طبل جنگ عليه سوريه مي‌كوبد.
دهقان در ادامه اين گفت و گو افزود: واشنگتن تلاش مي‌كند با بكارگيري برخي كشورها و گسيل كردن گروه‌ها و تشكيلات تروريستي دست پرورده و تحت حمايت خود به سوريه، عليه دولت قانوني اين كشور اقدام كند.
وي تصريح كرد: طبيعي است كه كاخ سفيد به دنبال بهانه است تا از راه‌هاي گوناگون زمينه فشار را بر سوريه افزايش دهد.
سردار دهقان خاطرنشان كرد: امكان ندارد كه دولت سوريه پس از پيروزي هاي اخير در ميدان جنگ عليه تروريست ها، بخواهد در كشور خود از سلاح شيميايي يا ديگر سلاح‌هاي كشتار جمعي استفاده كند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزود: اين گونه اقدامات دسيسه‌هايي است كه از سوي آمريكا و گروه‌هاي تروريستي تحت حمايت آن انجام مي‌شود و البته آنها نخواهند توانست چنين دسيسه‌هايي را دستاويزي براي پيشبرد اهداف خود در سوريه قرار دهند و بعيد است دست به اقدام نظامي عليه اين كشور بزند.
دهقان تاكيد كرد: در صورت اقدام نظامي عليه سوريه، امنيت و ثبات منطقه در خطر قرار خواهد گرفت و اين موضوع قطعاً به نفع دامن‌زنندگان به خشونت نخواهد بود.
** در ديدار دهقان و سلطان قابوس چه گذشت؟ وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به توجه خاص جمهوري اسلامي ايران و عمان به اهميت تأمين امنيت منطقه، اين موضوع را از جمله بحث هاي مطرح شده در ديدار اخير خود با پادشاه عمان ذكر كرد و گفت: دو كشور از ايده‌هاي مشتركي در مورد لزوم تثبيت و تحكيم امنيت در منطقه برخوردارند.
دهقان اظهارداشت: در اين ديدار دو طرف در اين زمينه تفاهم داشتند كه همكاري‌هاي دوجانبه دفاعي بايد بيش از پيش توسعه و تعميق يابد تا طرفين بتوانند از ظرفيت‌هاي يكديگر در عرصه توانمندي‌هاي دفاعي بهره‌ بيشتري ببرند.
منبع : ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان