۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین اتهام زنی جان کری به دولت سوریه / ژست دلسوزی برای مردم به سبک آمریکایی ها
کد خبر: ۱۰۲۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اتهام زنی جان کری به دولت سوریه / ژست دلسوزی برای مردم به سبک آمریکایی ها

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی ضمن بیان آنکه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه یک بی شرمی و وقاحت کامل محسوب می شود، در تلاش برای تطهیر گروههای مسلح که مرتکب این جنایت شده اند، دولت دمشق را به استفاده از این سلاحها متهم کرد.

اتهام زنی جان کری به دولت سوریه / ژست دلسوزی برای مردم به سبک آمریکایی ها
به گزارش صبح قزوين به نقل از  آسوشیتدپرس، "جان کری" که شب گذشته در واشنگتن در حضور خبرنگاران سخن می گفت در ادامه مدعی شد : مقادیر زیادی از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده شده و اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد دولت سوریه دست به این اقدام زده است.
کری در ادامه اظهارات خود گفت : کشتار کورکورانه شهروندان، کشتار زنان و کودکان و انسانهای بیگناه با استفاده از تسلیحات شیمیایی یک وقاحت است.
در همین رابطه دو نفر ازکارکنان وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کردند که واشنگتن درصدد است تا تصمیمات روشنی را در مورد سوریه اتخاذ کند.
در روزهای گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، رایزنی های گسترده ای را با مقامات سایر کشورهای جهان در مورد سوریه انجام داده و وزارت دفاع آمریکا نیز از تغییر آرایش نظامی ناوگان خود در دریای مدیترانه برای حمله به سوریه خبر داده است.
هرچند هنوز نتیجه تحقیقات بازرسان سازمان ملل در مورد اینکه چه کسی از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده کرده منتشر نشده اما کشورهای غربی که در دو سال گذشته از هیچ کوششی برای سرنگون کردن دولت قانونی بشار اسد فروگذار نکرده اند درصدد هستند تا با سوءاستفاده از موضوع تسلیحات شیمیایی که بنا به تاکید مقامات روسی، گروههای مسلح از این سلاحها استفاده کرده اند، اقدامی نظامی را علیه سوریه انجام دهند.
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان