۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین مذاکرات فشرده کرزای با سران پاکستان / دو عامل انتحاری پیش از ارتکاب جنایت دستگیر شدند
کد خبر: ۱۰۲۹۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مذاکرات فشرده کرزای با سران پاکستان / دو عامل انتحاری پیش از ارتکاب جنایت دستگیر شدند

مذاکرات حامد کرزای با سران پاکستان و تمدید سفر وی و ربوده شدن شش نفر در حمله شبه نظامیان طالبان در ولایت هرات از جمله خبرهای مربوط به افغانستان است.

مذاکرات فشرده کرزای با سران پاکستان / دو عامل انتحاری پیش از ارتکاب جنایت دستگیر شدند
به گزارش صبح قزوين به نقل از  صدای افغان، رئیس جمهور افغانستان، سفر خود به پاکستان را یک روزه بود، به درخواست نواز شریف نخست وزیر این کشور برای یک روز دیگر تمدید کرده‌است.
کرزای روز گذشته برای انجام سفر یک روزه به پاکستان رفته است .
کرزای پس از گفتگوی دو ساعته با نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک خبری تصریح کرد : افغانها از حکومت جدید پاکستان امید دارند که به تسهیل پروسه صلح و فراهم کردن زمینه مذاکرات میان شورای عالی صلح و طالبان کمک کند.
وی از گفتگو با مقامات پاکستانی درباره تهدیدهای مشترک امنیتی و اتخاذ تدابیر جدی در مقابل آن و آرزوی مردم افغانستان درباره صلح خبر داد و گفت من این بار به امیدی به پاکستان آمده ام که دو کشور برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تحکیم صلح همکاری کنند.
نخست وزیر پاکستان هم در نشست مشترک با کرزای خاطر نشان کرد افغانستان نه تنها همسایه نزدیک پاکستان است بلکه کشور برادر بوده، مردم هر دو کشور روابط ناگسستنی و تاریخ مشترک دارند.
وی افزود: امنیت و آینده بهتر ما با افغانستان گره خورده است.
وی همچنان گفت یک افغانستان با ثبات، با امن و متحد برای پاکستان بسیار مهم است.
نواز شریف خاطر نشان کرد که پاکستان از پروسه صلح افغانستان با صداقت و قوت حمایت می کند.
کرزای همچنین عصر دیروز با آصف علی زرداری همتای پاکستانی اش در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.
ربوده شدن 6 نفر از سوی شبه نظامیان طالبان خبر دیگر اینکه مقامات امنیتی ولایت هرات از ربوده شدن ۶ کارمند پروژه همبستگی ملی در گلران ولایت هرات خبر دادند.
بازداشت دو عامل انتحاری در میدان وردک از سوی دیگر، ماموران اطلاعاتی ولایت میدان وردک از دستگیری دو عامل انتحاری در شهر سیدآباد این ولایت خبر دادند.
افراد مذکور هنگامی که قصد داشتند نیروهای امنیتی و مردم بیگناه را در شهر سیدآباد میدان وردک با حمله انتحاری هدف حمله قرار دهند، از سوی نیروهای اطلاعاتی این ولایت دستگیر شدند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان