۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین جمعیت هلال احمر استان علاوه بر زمین آسمان را نیز به تسخیر خود درآورد
کد خبر: ۱۰۲۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در مراسم افتتاحیه پایگاه امداد و نجات هوایی؛

جمعیت هلال احمر استان علاوه بر زمین آسمان را نیز به تسخیر خود درآورد

استان قزوین سیزدهمین استان کشورمی باشد که صاحب بالگرد و پایگاه امداد و نجات هوایی به منظور تسریع در امداد رسانی، شده است.

جمعیت هلال احمر استان علاوه بر زمین آسمان را نیز به تسخیر خود درآورد

به گزارش صبح قزوین،  در مراسم افتتاحیه پایگاه امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان قزوین، درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ، اظهار کرد: این بالگرد به قیمت 15 میلیارد تومان به صورت 24 ساعته و دائم در استان قزوین مستقر شده است و آماده امدادرسانی می باشد.

ایستگاه-هوایی-حلال-احمر-8

وی ادامه داد: استان قزوین سیزدهمین استان کشورمی باشد که صاحب بالگرد و پایگاه امداد و نجات هوایی شده است.

درویشی با اشاره به حادثه خیز بودن استان، عنوان کرد: استان قزوین زلزله از مناطق زلزله خیز کشور است و از عوارضی استان 140 هزار خودرو عبور می کند و منطقه الموت ناحیه کوهستانی و صعب العبور می باشد؛ وجود پایگاه هوایی سبب می شود که امداد رسانی در مدت زمان کوتاه انجام شود.

وی با بیان اینکه بالگرد امداد و نجات صرفا برای امداد است، بیان کرد:  برای جابه جایی مسئولین کشوری و استانی نمی توان از این بالگرد استفاده کرد ولی شرکت خدمات رسانی هوایی نوید در این زمینه آمادگی ارائه خدمات را دارد.

حبیبی، معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به موقعیت استراتژیک استان قزوین، اظهار کرد: محورهای ارتباطی استان قزوین از پرتردد ترین محورهای کشور است که در ایام نوروز  در حدود 500 هزار خودرو در این محورها تردد داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت بحران و امداد و نجات بیمارستان صحرایی با 45 تخت آماده ارائه خدمت می باشد، هم چنین آموزش هایی در سطوح مختلف داده شده است.

حبیبی ابرازکرد: امداد و نجات پاشنه آشیل جمعیت هلال احمر است و جمعیت هلال احمر علاوه بر زمین اسمان را نیز به تسخیر خود درآورده است.

مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: مبنای تاسیس جمعیت هلال احمر این بود که با پشتوانه مردمی  و به صورت داوطلبانه شکل بگیرد و در واقع گروه های مردم نهاد خود را وقف مردم می کنند.

وی عنوان کرد: ما باید در زمینه امداد رسانی روز به روز خود را تجهیز نماییم زیرا مسئله  مرگ و زندگی است و وابسته به زمان می باشد و تیم امداد هوایی  قوی، رسیدن به این امر را ممکن می سازد.

مظفر در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد:  در حدود 50 میلیار هزینه خرید و نگهداری این بالگرد می باشد و با توجه به ظرفیت استان این پایگاه  تجهیز شده است و در آینده نیز امکانات این پایگاه باید تجهیز و به روزتر شود.

ایستگاه-هوایی-حلال-احمر-18

حبیب اله بهتویی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، گفت: مرکز فوریت های پزشکی با سازمان های بسیاری از جمله جمعیت هلال احمر همکاری دار و ایجاد پایگاه امدادو نجات هوایی در تسریع امداد رسانی بسیار موثر می باشد.

وی ادامه داد: در استان قزوین، مدت زمان رسیدن بر بالین مصدوم در داخل شهر 6 دقیقه و در جاده ها 11 الی 12 دقیقه می باشد، در حالی که نُرم کشوری 17 دقیقه است و قول دادیم که امسال با همکاری هلال احمر در شهر این مدت زمان را 30 ثانیه و در جاده ها 1 دقیقه کاهش دهیم.

در پایان این مراسم شاهد نمایش فراز و فرود امدادگران به وسیله بالگرد امداد رسانی در آسمان بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان