۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین رایزنی اوباما و اولاند/مخالفت فرانسه با حمله به سوریه
کد خبر: ۱۰۲۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رایزنی اوباما و اولاند/مخالفت فرانسه با حمله به سوریه

رئیس جمهور آمریکا در ادامه رایزنی ها خود با مقامات برخی کشورهای جهان در خصوص سوریه، شب گذشته با "فرانسوا اولاند" به رایزنی پرداخت.

رایزنی اوباما و اولاند/مخالفت فرانسه با حمله به سوریه
به گزارش صبح قزوين به نقل از  رویترز، "باراک اوباما" در رایزنی با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه، درباره دادن پاسخ متحد از سوی جامعه بین الملل به تحولات سوریه به گفتگو نشست.
بر اساس اعلام کاخ سفید : اوباما و رئیس جمهور فرانسه درباره راه های ممکن برای دادن پاسخ مناسب به تحولات سوریه رایزنی و توافق خود را برای ادامه ارتباطات نزدیک در این زمینه اعلام کردند.
کاخ سفید بدون آنکه جزئیات بیشتری در خصوص گفتگوهای روسای جمهور دو کشور منتشر کند اعلام کرد که اوباما و اولاند نگرانی شدید خود را در رابطه با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه اعلام کردند.
این در حالی است که برخی رسانه ها از مخالفت فرانسه با اقدام نظامی علیه سوریه خبر می دهند اما رسانه هایی همچون بی بی سی و فاکس نیوز گزارش می دهند که دفتر ریاست جمهوری فرانسه بیانیه ای را منتشر کرده که در آن آمده است : شواهدی در دست است که نشان می دهد به احتمال زیاد دولت سوریه اقدام به استفاده از تسلیحات شیمیایی کرده است.
فرانسه و انگلیس پیشتر در تلاش بودند تا با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی، آمریکا را متقاعد به استفاده از گزینه نظامی علیه نظامی بشار اسد کنند.
قرار است از امروز دوشنبه تحقیقات بازرسان سازمان ملل در حومه دمشق و منطقه ای که شورشیان در آن از تسلحیات شیمیایی استفاده کرده اند آغاز شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان