۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین مقصودي روزگار بوکس ايران را سياه کرده
کد خبر: ۱۰۰۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قهرمان سابق تيم ملي بوکس:

مقصودي روزگار بوکس ايران را سياه کرده

نوريان: تمام بدبختي‌هاي بوکس زير سر نايب رئيس فدراسيون است و تا زماني که او در جمع اين خانواده حضور دارد روزگار اين رشته به همين شکل سياه است.

مقصودي روزگار بوکس ايران را سياه کرده
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، پس از انتقادات شديد فروتن گل‌آرا از نايب رئيس فدراسيون بوکس اين بار نوبت به انوشيروان نوريان يکي از شناخته‌ترين مشت زنان تاريخ بوکس ايران رسيد.
وي تنها بوکسور تاريخ ورزش ايران است که سابقه حضور در سه دوره مسابقات المپيک را دارد.
نوريان يک سال قهرمان قاره آسيا، دو سال نايب قهرمان آسيا و شش سال قهرماني ملي را در کارنامه دارد.
انوشيروان نوريان، در مورد اينکه چطور شد با فدراسيون بوکس براي هدايت تيم ملي به توافق نرسيد، اظهار داشت: با توجه به پيشنهادي که براي هدايت تيم ملي بوکس از سوي رئيس فدراسيون به من شده بود، پيش از اينکه تيم ملي به مسابقات قهرماني آسيا اعزام شود بنده با احمد ناطق نوري در رابطه با اين موضوع صحبت کردم و قرار شد پس از بازگشت ملي‌پوشان از اردن به توافق نهايي برسيم، اما متاسفانه پس از بازگشت تيم ملي مقصودي به من اعلام کرد که فدراسيون پول ندارد و ماهانه 300 هزار تومان مي‌تواند به من حقوق بدهد به همين دليل من هم اين موضوع را قبول نکردم.
البته دليل مخالفتم اصلا مبلغ قرارداد نبود، چرا که آنها با اين کار مي‌خواستند به من بي‌احترامي کنند.
وي افزود: اگر فدراسيون مشکل مالي دارد چطور حقوق 40 تا 50 نفر از کارمندان خود را مي‌تواند پرداخت کند، اما حقوق مربي را که کميته ملي المپيک مشخص کرده را نمي‌تواند بدهد؟ البته مقصودي مي‌دانست که اگر من هدايت تيم ملي را بر عهده بگيرم قطعا از افرادي در کادر فني تيم ملي استفاده خواهم کرد که در اين رشته تخصص دارند، نه از افرادي مثل مقصودي که اصلا تخصص و حرفه‌اي در بوکس ندارند.
بوکسور سابق تيم ملي در ادامه گفت: برخي از دوستان که در تيم ملي مسئوليت دارند اصلا به هيچ عنوان تخصصي در اين رشته ندارند و متاسفانه با توجه به عدم آشنايي با اين رشته براي همه تصميم مي‌گيرند.
بنده معتقدم کسي که براي بوکس يک مملکت تصميم مي‌گيرد بايد علم و دانش، تخصص و تجربه در اين رشته را داشته باشد تا در مورد بوکس اظهار نظر کند.
مقصودي اصلا چيزي از بوکس نمي‌داند و به هيچ عنوان در اين رشته تخصص ندارد و بدتر از همه اينکه براي همه ملي‌پوشان و کادر فني هم تصميم مي‌گيرد.
نوريان در ادامه در مورد اينکه منوچهر مقصودي مدعي است که در بوندس ليگاي آلمان مبارزاتي را در دوران جواني داشته، گفت: نايب رئيس فدراسيون بوکس مدعي است در بوندس ليگاي آلمان بازي کرده و اين صحبت‌ها واقعا خنده‌دار است، چون هنوز او نمي‌داند که بوندس ليگا براي فوتبال است نه بوکس.
من نمي‌دانم ايشان چه زماني بوکسور بوده که هيچکس از او رزومه‌اي نديده است.
واقعا براي فدراسيون بوکس متاسفم که يک فردي مثل مقصودي که هيچ تخصصي در اين رشته ندارد همه کاره بوکس است.
قهرمان سابق تيم ملي بوکس در ادامه خاطرنشان کرد: نايب رئيس فدراسيون يک گروه را دور خود جمع کرده و از آنها در تيم‌هاي ملي استفاده مي‌کند.
يک نفر مثل اصغر اشرفي که هيچ سابقه‌ درخشاني در بوکس ندارد و به خاطر اينکه بله قربان‌گو است حالا مربي جوانان در تيم ملي شده است.
نوريان در مورد اينکه در صحبت‌هاي خود با رئيس فدراسيون شرايط قراردادش را اعلام کرده، گفت: يک روز قبل از اعزام تيم ملي به اردن به دفتر ناطق نوري رفتم و در همان جلسه به او گفتم تا المپيک برزيل سه سال زمان داريم و من قرارداد چهار ساله با فدراسيون مي‌بندم و تا يک سال بعد از المپيک در کنار ملي‌پوشان مي‌مانم.
حتي به ناطق نوري گفتم در قراردادم مي‌نويسم که اگر در المپيک برزيل دو مدال براي تيم ملي کسب نکردم تمام مبلغ قراردادي که از فدراسيون گرفتم را پس مي‌دهم و در رسانه‌ها هم از همه مردم عذرخواهي مي‌کنم و بوکس را براي هميشه کنار مي‌گذارم.
ناطق ‌نوري از صحبت‌هاي من ابراز رضايت کرد، اما متاسفانه مقصودي احساس خطر کرد و به سرعت زيرآب من را زد.
وي افزود: رئيس فدراسيون واقعا آدم منطقي‌اي است، اما متاسفانه به دليل اينکه مشغله کاري زيادي دارد مسئوليت فدراسيون را بر عهده نايب رئيس خود واگذار کرده و او نيز بوکس را به فلاکت کشانده است.
تمام بدبختي‌هاي بوکس زير سر نايب رئيس فدراسيون است و تا زماني که او در جمع اين خانواده حضور دارد روزگار بوکس ما به همين شکل سياه است.
نوريان در ادامه گفت: يکي ديگر از شرايطم اين بود که بوکسورها و کادر فني را خودم انتخاب کنم و مثل مقصودي پارتي‌بازي نکنم؛ چرا که تيم ملي جاي متخصص است نه افراد بي‌تجربه.
به عنوان مثال مقصودي مدتي پيش يک نفر را که در فريدون‌کنار ماهي‌فروش است و تنها يک قهرماني در مازندران دارد را آورد و مدتي را به عنوان مربي تيم ملي از او استفاده کرد.
وي در مورد مربيان خارجي تيم ملي که به خاطر دخالت‌هاي مقصودي از ايران مي‌روند، گفت: سال‌ها پيش يک مربي کوبايي هدايت تيم ملي را بر عهده گرفت که واقعا مربي بسيار خوبي بود و ماهانه 5 هزار دلار به او حقوق پرداخت مي‌شد، اما به دليل اينکه به مقصودي اجازه دخالت در کارهاي فني را نمي‌داد او نيز با بهانه‌‌تراشي مربيان خارجي را فراري داد.
همان مربي حالا کاري با تيم ملي کوبا کرده که آنها در حال حاضر در دنيا حرف اول را مي‌زنند.
متاسفانه تا به امروز 10 مربي خارجي به ايران آمده‌ که همه آنها به خاطر اينکه به مقصودي اجازه دخالت در امور فني را ندادند، کاري کرد که آنها از ايران فرار کردند.
نوريان در مورد بي‌احترامي که به مظاهري در تيم ملي شده است، گفت: آقايان تا يک نفر بهتر از همه را مي‌بينند بلايي سرش مي‌آورند که راهش را گم کند.
علي مظاهري را نگاه کنيد براي اينکه چهره او را پيش مردم خراب کند او را بي‌‌انضباط معرفي کردند.
اگر مظاهري در طول اين سال‌ها بي‌انضباط بوده چه طور توانسته براي تيم ملي ايران عناوين قهرماني کسب کند.
قهرمان سابق تيم ملي در پايان گفت: بوکسور‌ها شبانه روز تمرين کردند و راهي المپيک شدند و همه ديديم که در دو سه بازي مقصودي آنها را کوچ مي‌کرد.
واقعا خنده‌دار است، کسي که اصلا از بوکس سررشته ندارد چطور مي‌تواند براي ملي‌پوشان تصميم بگيرد؟ حتي در لندن گويا او مي‌خواسته روي صندلي کوچ بنشيند که به او اجازه ندادند.
اصلا دوست ندارم شخصيت افراد را زير سؤال ببرم، اما ناچارم به زودي تمام کارهايي که پشت پرده انجام شده و کسي از ترس آنها را مطرح نکرده را رسانه‌اي کنم تا دوستان براي هميشه از صحنه بوکس کنار بروند تا اين رشته هم روزهاي خوب خود را ببيند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان