۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین کرزای ضرب الاجل آمریکا برای امضای پیمان امنیتی را رد کرد / واشنگتن باید به افغانها اطمینان دهد
کد خبر: ۱۰۰۴۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کرزای ضرب الاجل آمریکا برای امضای پیمان امنیتی را رد کرد / واشنگتن باید به افغانها اطمینان دهد

رئیس جمهوری افغانستان با رد ضرب الاجل آمریکا برای امضای پیمان امنیتی، از سفر قریب الوقوع خود به پاکستان خبر داد.

کرزای ضرب الاجل آمریکا برای امضای پیمان امنیتی را رد کرد / واشنگتن باید به افغانها اطمینان دهد
به گزارش صبح قزوين به نقل از صدای افغان، "حامد کرزای" اظهار داشت امنیت مردم افغانستان از امضای پیمان امنیتی با آمریکا مهمتر است.
حامد کرزای؛ رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به تعیین یک تیم جدید مذاکره کننده از سوی کابل و واشنگتن برای گفتگو درباره پیمان امنیتی خاطر نشان کرد: تامین امنیت مردم و برقراری ثبات در افغانستان از تجهیز نیروهای نظامی مهمتر است و آمریکا باید در خصوص این پیمان اطمینان دهد تا مراحل امضای پیمان سپری شود.
کرزای همچنین با رد ضرب الاجل تعیین شده از سوی آمریکا برای امضای پیمان امنیتی تصریح کرد: زمانی این پیمان امضاء می شود که در تمام ابعاد آن منافع مردم افغانستان لحاظ شده باشد.
وی افزود: اگر شرایط در دولت کنونی میسر شد، این پیمان امضاء می شود، در غیر این صورت، احتمال دارد دولت آینده،گفتگوها درباره این پیمان را ادامه دهد و به امضاء برساند.
کرزای همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوعش به اسلام آباد، ابراز امیدواری کرد که سفر روز دوشنبه وی به پاکستان نتایج ملموس تری نسبت به سفرهای قبلی اش درباره برقراری صلح و ثبات در افغانستان داشته باشد.
وی درباره گفتگوهای صلح گفت: دولت از طالبان می خواهد که مذاکرات صلح در داخل افغانستان انجام شود، باز هم اگر آنها خواستار مذاکره در خارج هستند، کشورهایی مانند ترکیه و عربستان هستند تا از این نشست میزبانی کنند ولی ترجیح ما در داخل افغانستان است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان