۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین اینجا محلی امن برای معتادان است!
کد خبر: ۳۶۳۰۹۰ نویسنده: رقیه کشاورز تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۱۸ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از یک مشکل شهری؛

آسایش شهروندان ممنوع؛ اینجا محلی امن برای معتادان است!

کوچه ادیب مجابی خیابان مولوی شهر قزوین از جمله محله‌هایی است که وجود ساختمان مخروبه‌ای در آن مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و به محل امنی برای معتادان تبدیل شده است.

اینجا محلی امن برای معتادان است!
به گزارش اجتماعی صبح قزوین؛ برخی از خانه‌های مخروبه محله‌های قدیمی قزوین به دلایل مختلف مانند مشکلات مالکیت و بی‌توجهی متولیان، به حال خود رها شده و به محلی امن برای انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف و توزیع مواد مخدر معتادان تبدیل شده است؛ تعداد این خانه‌ها و ساختمان‌های متروکه در محله‌های قزوین به ویژه جنوب شهر کم نیست.

هنوز هم در برخی از کوچه و پس کوچه‌های قزوین، خانه‌های متروکه‌ای دیده می‌شود که یادگار روزگار از یاد رفته محله است؛ خانه‌هایی که به دلایل مختلف به حال خود رها شده و چهره شهر را ناخوشایند کرده است.

کوچه ادیب مجابی خیابان مولوی شهر قزوین از جمله محله‌هایی است که وجود ساختمان مخروبه‌، از سالیان گذشته تا امروز مشکلاتی را برای ساکنان آن ایجاد کرده است.

اینجا محل امن معتادین است!

ماجرا از این قرار است که ساختمانی که اهالی از آن به عنوان مخروبه یاد می‌کنند از سالیان گذشته در مالکیت دانشگاه علوم پزشکی بوده و با وجود خالی شدن سکنه و نداشتن کاربری قرار است به خانه بهداشت تبدیل شود اما این امر محقق نشده و به جای اینکه به شهروندان خدمت دهد به بلای جان آنها تبدیل شده است.

یکی از ساکنان این محله در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار می‌کند: خانه‌ مخروبه‌ای که از سالیان گذشته خالی شده امروز به محل امنی برای معتادین تبدیل شده و آرامش را از ساکنان سلب کرده است.

این شهروند عنوان می‌کند: این ساختمان از سال‌های گذشته به عنوان مرکز بهداشت در مالکیت دانشگاه علوم پزشکی قرار داشته است اما امروز تخریب و به مخروبه تبدیل شده است.

یکی دیگر از ساکنان محله ادیب مجابی خیابان مولوی شهر قزوین عنوان می‌کند: ساختمان از 6 الی هفت سال گذشته خالی از سکنه بوده و به یک مخروبه و محل تجمع معتادان تبدیل شده که زمینه آزار و اذیت شهروندان را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: کودکان و نوجوانان محله نمی‌توانند در آسایش و امنیت در کوچه به بازی و تفریح بپردازند چون هر لحظه در معرض معتادینی هستند که به این خانه مخروبه رفت و آمد دارند.

ساختمانی که از سالیان گذشته بلاتکلیف مانده است

وی عنوان می‌کند: پیگیری‌های مختلفی را برای حل مشکل این ساختمان از متولیان انجام داده‌ایم اما متاسفانه در سایه بی‌توجهی آنها تا به امروز نتیجه‌ مطلوبی حاصل نشده است.

به گزارش صبح قزوین؛ خیابان مولوی قزوین از خیابان‌های اصیل شهر قزوین است که گذر از آن خاطرات گذشته را در ذهن شهروندان قزوینی‌ زنده می‌کند؛ این در حالی است که وجود ساختمان‌هایی مخروبه به چنین محلاتی چهره دیگر بخشیده است.

میلاد قلی‌پور امام محله منطقه ادیب مجابی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین؛ اظهار می‌کند: مسجد صاحب‌الزمان(عج) خیابان مولوی در مجاورت یک ساختمان مرکز بهداشت واقع است که این ساختمان در سال‌های 85 الی 86 به عنوان خانه بهداشت بوده و بعدها به محل سکونت تعدادی از عوامل دانشگاه علوم پزشکی تبدیل می‌شود.


وی تصریح می‌کند: ساختمان از سال 90 الی 92 از سکنه خالی و بلا استفاده مانده و به مخروبه‌ای تبدیل شده که مشکلات بسیاری را برای محله ایجاد کرده است.

قلی‌پور اذعان می‌کند: بارها موضوع را به متولیان امر گزارش داده و مسئولان برای رسیدگی به آن و تبدیل ساختمان به خانه بهداشت وعده‌هایی را دادند؛ در دوره رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین و قبل از شیوع کرونا قرار شد نقشه جدید ساختمان تهیه و کلنگ آن به زودی به زمین زده شود اما با گذشت سه سال از این وعده تا به امروز هیچ خبری از آن وعده‌ها نشده است.

امام جماعت محله ادیب مجابی خیابان مولوی تصریح می‌کند: هر روز رفت و آمد معتادان به ساختمان مخروبه را شاهدیم و به محل امن، جاسازی مواد مخدر و استراحت آنها تبدیل شده است؛ حتی در موردی متوجه حضور سارقی شدیم که به این ساختمان پناه آورده بود.

بوی تعفن آزرده خاطرمان می‌کند...

وی ادامه می‌دهد: وجود این خانه مخروبه مشکلات بسیاری را برای محله ایجاد کرده و به محل جاگذاری زباله تبدیل شده است؛ بوی تعفن و نامطلوبی که در محله پیچیده موجب شده است اهالی به شدت از وضع موجود ناراضی باشند.

قلی‌پور بیان می‌کند: پیشنهاد کردیم که از فضای حیاط این ساختمان برای کارهای فرهنگی مسجد استفاده شود اما با آن مخالفت شد؛ در حالی که به محل امنی برای بزهکاران تبدیل شده است.

این فعال فرهنگی یادآور می‌شود: پیشنهاد فروش ساختمان مخروبه به عنوان اموال مازاد را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه کرده و حتی رایزنی‌هایی با اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانداری برای تخریب کامل آن ساختمان را انجام دادیم.

وی یادآور شد: فرماندار سابق شهرستان قزوین بعد از بازدید از منطقه، به دانشگاه علوم پزشکی نامه‌نگاری کرد اما با این وجود ساختمان مخروبه همچنان بلاتکلیف بوده و اهالی محله در معرض آسیب هستند.

به گزارش صبح قزوین؛ برای بررسی و پیگیری دقیق‌تر ماجرا و حل دغدغه شهروندان، موضوع را از فرماندار جدید قزوین پیگیری کردیم که نتیجه پیگیری‌ها از مرجع همین سایت در روزهای آینده منتشر می‌شود.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان