۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین افزایش ورودی پرونده‌های خانوادگی در سایه کرونا/ ساماندهی دستفروشان در قزوین با رویکرد حمایتی است
کد خبر: ۳۴۸۷۱۱ نویسنده: علی فولیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون دادستان قزوین خبرداد

افزایش ورودی پرونده‌های خانوادگی در سایه کرونا/ ساماندهی دستفروشان در قزوین با رویکرد حمایتی است

معاون دادستان قزوین گفت: هم در حوزه اختلافات مدنی و هم اختلافات خانوادگی با پیدایش کرونا ما شاهد افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان بودیم.

افزایش ورودی پرونده‌های خانوادگی در سایه کرونا/ ساماندهی دستفروشان در قزوین با رویکرد حمایتی است

علی فولیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره تأثیرات کرونا در حوزه آسیب‌های اجتماعی طی یک سال گذشته اظهار کرد: علی رغم تاثیرات مثبتی که کرونا داشت اما در افزایش رفتارهای مجرمانه و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی هم بی‌تاثیر نبوده است.

وی افزود: با شیوع کرونا خشونت‌های خانگی و بحث اختلافات مدنی که افراد در حوزه کسب و کار داشتند، افزایش پیدا کرد؛ چراکه خیلی از افراد نتوانستند تعهدات شغلی خود را ادا کنند که مشکلاتی را در این یک سال گذشته ایجاد کرد.

اختلافات مدنی و خانوادگی با پیدایش کرونا افزایش یافت

معاون دادستان قزوین ادامه داد: هم در حوزه اختلافات مدنی و هم اختلافات خانوادگی با پیدایش کرونا ما شاهد افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان بودیم؛ به طوری که پرخاشگری، زدوخورد، نزاع و شکایات خانوادگی افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول درباره وضعیت دستفروشان سطح شهر عنوان کرد: دستور بر جمع کردن این دستفروشان نیست؛ چراکه این افراد هم جزو شهروندان ما هستند و اعلام کردیم که شهرداری در اجرای قانونی که دارد نیز آن‌ها را ساماندهی کند.

فولیان تصریح کرد: جمع آوری دستفروشان سطح شهر راحت‌ترین کار است اما هنر نیست؛ چراکه این اقدام خود آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد و از طرفی هم این افراد برای تامین خانواده‌های خود نیاز به درآمد دارند لذا ما رویکرد سلبی و قهری نداریم، از این رو رویکرد ما حمایتی است.

حضور دستفروشان در کنار خیابان‌ها جرم‌زا است

وی اذعان کرد: از آنجایی که حضور دستفروشان در کنار خیابان‌ها جرم‌زا است که ترافیک، خشونت و سایر آسیب‌ها را در پی دارد لذا دستور دادیم که آن‌ها را در یک مکان مناسب ساماندهی کنند و در این زمینه بحث مطالبه‌گری و نظارت را هم داریم چراکه این یک نمونه از حقوق عامه است.

معاون دادستان قزوین در پایان تاکید کرد: پیشگیری‌های ما باید علمی، درست و هدفمند باشد لذا جمع کردن دستفروشان هنر نیست و اگر جا و مکانشان برای فروش و جذب مشتری مناسب نباشد، می‌توانند از ما مطالبه‌گری کنند تا جای دیگری برایشان در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان