۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برخورد قاطع با عوامل تخریب ساباط تاریخی خیابان عبید زاکانی قزوین
کد خبر: ۳۴۴۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۹ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد

برخورد قاطع با عوامل تخریب ساباط تاریخی خیابان عبید زاکانی قزوین

در پی تخریب بخش‌هایی از یک ساباط تاریخی در خیابان عبید زاکانی توسط متجاوزان به آثار ارزشمند تاریخی – فرهنگی، مدیر کل میراث فرهنگی استان از پيگيري اين اداره کل و شکايت به مراجع ذيربط جهت برخورد قانوني با عوامل تخريب خبر داد.

برخورد قاطع با عوامل تخریب ساباط تاریخی خیابان عبید زاکانی قزوین

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ضمن محکوم کردن تخریب ساباط تاریخی خیابان عبید‌زاکانی اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی در شامگاه جمعه 28 شهریور ماه مبنی بر اقدام به تخریب ساباط ثبت ملی مربوط به دوره قاجار در مجاورت خانه تاریخی کسمایی میرمیران واقع در خیابان عبید زاکانی، پرسنل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به همراه کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی به محل اعزام و با تخریب بخش‌هایی از این اثر تاریخی توسط عوامل ناشناس مواجه شدند.

وی افزود: طبق کارشناسی صورت گرفته و شواهد موجود اقدام به تخریب عمدی محرز شده و شناسایی عوامل تخریب و برخورد قانونی با عامل یا عاملان آن توسط واحد حقوقی اداره در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین بیان کرد: راه‌اندازی کارگاه برای مرمت بخش‌های تخریب شده این ساباط از امروز در دستور کار حوزه معاونت میراث فرهنگی قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان متولی حفاظت و حراست از آثار ارزشمند تاریخی از هیچ خطایی در این زمینه چشم پوشی نخواهد کرد و بی‌شک آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان می‌تواند در اقدام به موقع میراث‌بانان برای جلوگیری از وارد آمدن هرگونه آسیب به این آثار نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان