۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نمایندگان مجلس رسالت‌های قرآنی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند
کد خبر: ۳۴۲۴۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نمایندگان مجلس رسالت‌های قرآنی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین گفت: از جمله دستورات قرآنی این است که رسالت انسان‌ها یک رسالت خانوادگی، شهری و روستایی نیست و رسالت جهانی دارند و حتی نباید فقط به فکر مسلمانان باشند و وظیفه دارند فریاد مظلومیت و استمدادطلبی تمام زنان و مردان مظلوم جهان را پاسخ دهند.

نمایندگان مجلس رسالت‌های قرآنی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به رسالت‌های مختلف قرآنی که باید افراد و سازمان‌های مختلف در امور خود ساری و جاری کنند، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم رسالت‌های متعددی را برای انسان‌ها مشخص کرده است که افراد باید براساس توانمندی‌ها و مسئولیت‌های خود بتوانند این رسالت‌ها را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های قرآنی فهم عمیق دین و ابلاغ و تبلیغ این فهم به اقشار مختلف مردم است که در این زمینه به نظر می‌رسد بیش از دیگران حوزه علمیه، مراجع تقلید، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و پژوهشگران دینی باید تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ترسیم کننده چشم‌اندازهاست، عنوان کرد: چشم‌انداز زندگی مجموعه‌ها و نهادهای مختلف را قرآن مشخص می‌کند و به‌طور مثال قرآن کریم چشم‌انداز یک استان را به خوبی هرچه تمام‌تر تعیین می‌کند تا بدین وسیله تمام مردم یک مجموعه به رستگاری برسند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه چشم‌انداز نگاه جهانی به دین را قرآن مشخص می‌کند، بیان کرد: خداوند متعال در شب قدر مقدرات یک ساله انسان‌ها را تعیین می‌کند و فرصت بی‌نظیری است که خداوند هر سال فقط یک‌بار در اختیار انسان‌ها گذاشته است، شبی که خداوند چشم‌انداز تمامی انسان‌ها را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به پایان مهلت دوره نمایندگی نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی و آغاز دوره جدید منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند متعال رسالت دیگری را در قرآن کریم مشخص کرده است که در آن می‌فرماید اگر می‌خواهید حرکت کنید باید بدانید که بنده خدا هستید و اگر بناست که در عرصه‌های مختلف فعالیت کنید تنها باید از خداوند ترس و واهمه داشته باشید و در برابر دشمنان و منافقان با تمام قدرت ایستادگی کنید.

وی افزود: از مهم‌ترین دلایلی که سردار سلیمانی جهان را تسخیر می‌کند و امام خمینی(ره) عالم را دگرگون می‌کند عمل به این آیه شریفه قرآن کریم است که به‌خوبی توانسته‌اند در زندگی خود ساری و جاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند پیامبر را مبعوث به رسالت کرده است برای اینکه دین خدا در همه دنیا سیطره پیدا کند، یک پرچم در جهان برافراشته بشود و خداوند و بندگان خدا سیاست‌های خود را در دنیا اجرایی کند و همه ظرفیت‌ها باید در این زمینه بکارگیری شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند برای پیامبر گرامی اسلام کتابی را نازل کرده و تمامی حقایق عالم را در آن مشخص کرده است تا بدین وسیله مومنان با استفاده از آیات قرآن که برای آن‌ها به منزله محکمات به حساب می‌آیند فعالیت کرده، تا آزادی قدس شریف بروند و تا شهادت در این مسیر کوشش و تلاش می‌کنند.

وی عنوان کرد: عده‌ای هم هستند که دل‌هایشان کج‌روی را پیشه کرده است و به دنبال بداخلاقی‌ها می‌روند و آیات قرآن را به منزله متشابهات به حساب می‌آورند تا بدین وسیله در دنیا فتنه‌ورزی کنند.

عابدینی تصریح کرد: از جمله دستورات قرآنی این است که رسالت انسان‌ها یک رسالت خانوادگی، شهری و روستایی نیست و رسالت جهانی دارند و حتی نباید فقط به فکر مسلمانان باشند و وظیفه دارند فریاد مظلومیت و استمدادطلبی تمام زنان و مردان مظلوم جهان را پاسخ دهند.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه اگر کسی بشنود کسی فریاد مظلومیت سر می‌دهد و مسلمانان آن‌ را پاسخ ندهند مسلمان نیستند، عنوان کرد: این موضوعات رسالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حوزه‌های علمیه، مجموعه‌های مختلف و به طور کلی تمامی مسلمانان است ولی مسئولان و نمایندگان در این زمینه اختیارات بیشتری دارند و باید تلاش و کوشش بیشتری کنند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر رسالت‌ها را به خوبی انجام دادیم به رستگاری می‌رسیم و اگر انجام ندادیم مصداق بارزی بر این مثال هستیم که «هر چقدر تلاش کردند در همین دنیا به تباهی می‌رسد و در قیامت چیزی عایدشان نمی‌شود».

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان