۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مناطق محروم توزیع شد/ فعالیت ایستگاه‌های سلامت در ۸ نقطه قزوین
کد خبر: ۳۴۰۹۱۰ نویسنده: دکتر فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مناطق محروم توزیع شد/ فعالیت ایستگاه‌های سلامت در ۸ نقطه قزوین

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: گروه جهادی شهید حجت اسدی با همکاری قرارگاه مدافعان سلامت خدماتی از جمله غربالگری روستای حصار افشاریه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مناطق روستایی را انجام می‌دهند.

ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مناطق محروم توزیع شد/ فعالیت ایستگاه‌های سلامت در ۸ نقطه قزوین

دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به خدمات گروه جهادی شهید حجت اسدی اظهار کرد: گروه جهادی شهید حجت اسدی با همکاری بسیج دانشجویی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و مجمع جهادگران استان برای مقابله با کرونا درحال خدمات رسانی در مناطق مختلف و محروم هستند.

وی ادامه داد: تاکنون شش هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده و شش هزار عدد ماسک در مناطق روستایی و مناطق محروم توزیع شده و گروهی از جهادگران در امر غربالگری و بیماریابی کمک می‌کنند.

منتخب مردم قزوین برای مجلس یازدهم ابراز کرد: در روستای حصار افشاریه با هماهنگی شبکه بهداشت تاکستان اردوی جهادی یک روزه برگزار و طی آن 150 نفر به کمک دو بهورز روستا مورد معاینه، تب سنجی و غربالگری قرار گرفته و مشخصاتشان به‌صورت الکترونیکی در سامانه بسیج ملی مقابله با کرونا ثبت و موارد مشکوک به شبکه بهداشت و درمان ارجاع داده شدند.

وی افزود: با همکاری شبکه بهداشت قزوین سه جلسه آموزشی با محوریت طب سنتی، روش‌های غربالگری، روانشناسی، بهداشت و پیشگیری و بهداشت محیط برگزار و افراد شرکت کننده به ایستگاه‌های سلامت واقع در معابر مهم و مبادی ورودی و خروجی استان اعزام شدند.

این پزشک جهادگر عنوان کرد: اکنون هشت ایستگاه سلامت با کارگروه مدافعان سلامت درحال فعالیت هستند که پنج مورد از آن‌ها از گروه‌های مردمی و جهادگر تشکیل شده؛ درواقع در قرارگاه مدافعان سلامت گروه‌های مختلفی از جمله بسیج، جبهه فرهنگی انقلاب، هیئت‌های مذهبی، کانون مساجد، جامعه ایمانی مشعر و جمعی از فعالان فرهنگی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های سلامت واقع در هشت نقطه شهر از 9 صبح تا 6 عصر فعالیت دارند و روزانه بین 400 تا 500 نفر از مراجعین را غربالگری کرده و ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در اختیار افراد پرخطر قرار گرفته و افراد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند، همچنین بروشورهای آموزشی و خدمات روانشناسی و مشاوره نیز ارائه می‌شود.

محمدبیگی بیان کرد: با همکاری بهزیستی و گروه روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی خدماتی در زمینه مشاوره ارائه می‌شود و شش خط تلفن نیز در بهزیستی به این کار اختصاص یافته است.

توزیع 150 بسته حمایتی و معیشتی در بین نیازمندان

وی با اشاره به نوع برخورد با کودکان در این شرایط گفت: نباید کودکان را ترساند، لازم است بازی، ورزش و سرگرمی‌های متنوع و جذاب داخل منزل برای کودکان درنظر گرفته شود و نزد آن‌ها اخبار بد و مرگ و میر گفته نشود.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم افزود: آرامش و شادبودن سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و لازم است از غذاهای خانگی، سنتی و پخته برای کودکان استفاده شود‌، همچنین کنترل فضای مجازی در دست کودکان در این شرایط ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: هماهنگی و انسجام در مقابله با کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است و قرارگاه مدافعان سلامت و گروه جهادی شهید حجت اسدی با دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و سایر ادارات هماهنگ است تا اقدامات به‌درستی انجام شود.

مسئول گروه جهادی شهید اسدی با بیان فعالیت‌های جهادی انجام شده برای مقابله با کرونا ابراز کرد: تاکنون با کمک‌های مردمی مواد ضدعفونی، ماسک، دستکش و لباس تهیه شده، همچنین دوزندگان و کارآفرینان در حوزه دوخت و دوز درحال آماده کردن لباس‌های مخصوص هستند که به‌صورت هدیه یا با قیمت بسیار اندک در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: همکاری مردم نیز دارای اهمیت است و باید تمام خانواده‌ها متحد باشند و برای ایام عید برنامه ریزی مسافرت و دید و بازدید نداشته باشند و با خانه ماندن کمک کنند تا این بیماری منحوس کنترل شود.

محمدبیگی عنوان کرد: بسیاری از مسئولین از جمله مدیریت بحران، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری به طور جدی مسئولیت خود را انجام دادند که تلاش‌های آنان قابل تقدیر است، درعین حال برخی نیز وظایف خود را آنطور که باید انجام ندادند که از آن‌ها گله‌مند هستیم، توقع می‌رود در موقعیتی که در شرایط جنگی قرار داریم همه با کار و تلاش بیشتر و خلاقیت اقداماتی را انجام دهند.

وی در پایان اذعان کرد: طی دو روز گذشته گروه جهادی شهید حجت اسدی 150 بسته حمایتی و معیشتی را توزیع کرده، همچنین اکنون 25 نفر در ایستگاه‌های سلامت و در مجموع 50 نفر در حال فعالیت هستند و ایستگاه‌های الوند، اقبالیه، بیدستان و شریفیه در حال احداث است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان