۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افزایش ۴۹درصدی کشفیات موادمخدر در قزوین
کد خبر: ۳۳۹۰۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۳ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کرد

افزایش ۴۹درصدی کشفیات موادمخدر در قزوین

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: به طور کلی ۴هزار و ۵۴۸ نفر در خصوص قاچاق، حمل و نگهداری، فروش مواد مخدر و معتاد در هشت ماهه امسال در استان دستگیر کردیم.

افزایش ۴۹درصدی کشفیات موادمخدر در قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ فرهاد علی‌بیگی با بیان اینکه جمع‌آوری معتادین متجاهر باید در اولویت باشد، اظهار کرد: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت نیست بلکه حفظ امنیت است که حدود ۲۵ دستگاه متولی هستند.

وی افزود: خوشبختانه پلیس استان قزوین این توان را در خود می‌بیند که امنیت استان را تمام قد حفظ کند و در اغتشاشات اخیر هم شاهد بودیم که تنها استانی که توانست در کشور خوب بدرخشد قزوین بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در هشت ماهه امسال در کشفیات انواع مواد مخدر افزایش ۴۹ درصدی داشتیم که دو تن و ۱۳۳ کیلوگرم مواد مخدر تریاک کشف شد که نسبت به مشابه سال قبل افزایش ۵ونیم درصدی را دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: مقدار ۱۸۶ کیلوگرم حشیش کشف کردیم که نسبت به سال قبل ۲۱۱ درصد افزایش کشفیات در این زمینه داشتیم و در بحث هروئین ۷۲ کیلو کشفیات داشتیم که رشد ۳۶ درصدی دارد.

علی‌بیگی اضافه کرد: کشف مقدار ۵۱ کیلوگرم شیشه داشتیم که افزایش ۹۸۶ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد و کشف ۶۰۷ کیلوگرمی سایر مواد مخدر را در هشت ماهه سال جاری داشتیم.

۷۶۸ طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت در استان اجرا شد

وی بیان کرد: به طور کلی ۴ هزار و ۵۴۸ نفر در خصوص قاچاق، حمل و نگهداری، فروش مواد مخدر و معتاد را در هشت ماهه امسال در استان دستگیر کردیم که اقدامات خوبی صورت گرفته و افزایش ۳۲ درصدی را در دستگیری‌ها داشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین عنوان کرد: در این هشت ماهه فقط ۴۷۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین دستگیر شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۲درصد رشد داشتیم.

این مقام مسئول ادامه داد:  تعداد ۹۸۹ نفر حمل‌کننده موادمخدر با افزایش ۳۳درصدی، تعداد ۱۹۴۱ نفر نگهدارنده مواد مخدر با افزایش ۴۳درصدی و تعداد ۱۱۴۸نفر معتاد جمع آوری شده که افزایش ۶۵درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

علی‌بیگی با اشاره به طرح‌های پاکسازی مناطق مختلف استان، گفت: تعداد ۷۶۸ طرح پاکسازی نقاط آلوده، مقابله با کشت گیاهان مخدر و ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشی، کنترل محورهای مواصلاتی و جمع آوری معتادین را داشتیم که مقدار ۲۱۵۵ کیلوگرم مواد مخدر را طی این طرح‌ها کشف کردیم.

وی ادامه داد: ۱۷۳۹نفر متهم را در جریان این طرح‌ها دستگیر کردیم و ۴۱۴۹ مورد گیاه انواع مواد مخدر امحاء شد و در بحث کشف گیاهان مواد مخدر از مسیرهای صعب‌العبور عبور کردیم که هیچ نوع راه مواصلاتی نداشت و توانستیم این موارد را کشف کنیم.

منبع: شاخص

انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان